• Zozo

för er som vill gå ner 10-15kg

Hejsan !

Grisen 06.. jag är med i VV sedan maj 2004 och gar (i princip - nu har jag haft ett par längre uppehall pga resor) varje vecka. Jag behöver det för att halla motivationen, men jag hade väldigt mycket att ga ner (ca 30 kilo).. Nu har jag "bara" 10 kvar och nu maste jag verkligen ga pa alla möten för att halla motivationen upp!

Men det är väldigt personligt vissa fixar det själv och ev med VVs internetforum, fast jag ser att i Sverige har de stängt en del av forumen för allmänheten. Min erfarenhet är att det inte funkar för mig men testa om du känner för det. Du kan ju alltid ga tbk till mötena sen.

• Zozo

Hmm.. tjejer.. det är lite överestimerat att räkna 1 kg per vecka med viktväktarna! I början gar det fort och da kan det vara över 1 kg i veckan som försvinner, men i längden räknar man med en snittminskning pa 0.5kg.. Det later kanske inte mycket, och det kan ga bade snabbare och langsammare beroende pa person och motivation.. men det är ett hallbart sätt!

Lycka till fran en som kampat bort 20 kilo hittills!

• Zozo

Sweet saint.. Jag hänger inte med.. varför skulle VVs mat vara dyr??? Savida du inte pratar om färdigrätterna förstas..

Jag är med sedan ett år ca och har gatt ner 20 kilo. Det funkar jättebra för mig och mitt matkonto har snarare sjunkit... men det är klart att det krävs lite planering.

Men hu! Jag har 10 kg kvar innan 14 augusti...!

• Zozo

Jessie76.. jo men du maste ju inte ga pa möten nödvändigtvis om du inte vill det! Jag har flera här i Frankrike som följer programmet hemma och tar hjälpa av Internetforumet. Somliga har till och med satt upp en trad för invägning en viss dag. Det finns säkert i Sverige med.

Jag puffar lite för VV-metoden (inte nödv. för VV själva) för jag vet att det fungerar o framför allt att man inte gar upp alltihop sen!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg