Inlägg från: 22juli2006 |Visa alla inlägg
  • 22juli2006

för er som vill gå ner 10-15kg

Jag har kört WW i 2 månader nu och tappat 6 kg. Jag går på medlemsmöten varje vecka. Ska gifta mig nästa sommar och jag önskar att ha tappat ytterliggare 12 kg tills dess. Som sagt, det är mycket planerande med maten, men jag är mamma ledig just nu ( fick barn i Mars ) och blir hemma till nästa höst. Upplever det mkt lättare att planera maten och "handlandet" när man inte jobbar + att man går med barnvagnen varje dag!

• 22juli2006

Så nu peppar vi varann!

• 22juli2006

Hon:

Tack! Jag försöker vara duktig
    Men det har hänt ett par ggr att jag "fuskat" oxå...
    Men nu är det som om jag har stått still i 1-2 veckor *trist* Man vill ju att det ska hända nått på vågen varje veckan när man kämpar och kämpar..

• 22juli2006

Hörs i morrn alla "vikt-kämpare"! Sov gott!
    Har varit och simmat i kväll.... *tips* Simmning är jätte bra träning utan att slita på kroppen. Rekomenderas!

• 22juli2006

Hon:

Tack för peppningen, det behövs!! Kram på dig!
    Lycka till! Vi hörs här igen hoppas jag!?

• 22juli2006

Enligt vv så är det 1 eller 2 points per påse "köttkrydda" Så så farligt tror jag inte att det är. Men om det innehåller socker törs jag inte säga.... men jag tror inte det.
    Tacos är väldigt bra mat om man vill gå ner i vikt, om man äter de håda skalen och håller sig från onyttiga "vita" såser..
    Jag går med vv och äter tacos minst varannan vecka.

• 22juli2006

Okej, är jätte-dålig på det där med GI... Men som du skrev så är det ju super gott med sallad och alla andra tillbehör. Guaccamole måste ju vara bra för er som kör med GI metoden? Eller? Är jag ute och cyklar kanske
    DET är ju sååå gott med när man viktväktar så är det många points....

• 22juli2006

Ja, VV ser ju till mängden fet och kalorier. Men Avocado är ju "bra" fet så som lax, nötter mm så de rekomenderar att man ändå äter av dessa fetter. Precis som att flytande fett ( olja mm ) är bättre än smör och margarin.
    I kväll ska jag göra vitlöksfylld-helstekt fläskfile med rostad potatis och grönsaker, fetaost-sås gjord på cremefraich. DET är oxå jätte smarrigt!

• 22juli2006

sorry, det ska vara vitlöksost-fylld...

• 22juli2006

Jag har varit med 10 veckor i vv nu och stått still i snart 3 veckor...skit jobbigt!! Man vill bara ge upp!
    Sjutton också! Ska väga mig på Måndag...suck...typiskt att det är helg också, då vill man ju alltid ätat nått extra gott. Nån mer som känner som jag?

• 22juli2006

tvillingsjäl:

Jag har tappat 6 kg totalt sen jag började, så det är väl OK.
    Tack för peppningen, jag ska försöka hålla mig till mina points så måste det ju så småning om börja synas på vågen oxå. Tack för tipset om att mäta sig, ska gör det!

Trevlig helg tjejer! Nu ska jag gå och laga mat, vår lill-kille på 8 månader har precis somnat, så då hinner jag lite här hemma innan "blivande mannen" kommer hem!
    Kram på er!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg