• Miimic

för er som vill gå ner 10-15kg

Hej!

Jag har gått ner 8 kilo sen påsk o nu vill jag gå ner 8 till innan jag gifter mig.
    Min metod var vilja, köpte en våg (funkar inte annars), en pojkvän som stöttar och så drog jag ner på småsaker i maten som är onyttiga. Nu äter jag en soppa som jag gör själv och som är jääättebra och god (enligt mig). När man äter den så går det år mer energi än vad man får i sig. När jag var duktig en vecka o i stort sett bara åt den så gick jag ner 3 kilo på en vecka. Man ska kunna gå ner mer också. Sen går jag promenader ute...det är ju gratis o så kan man prata med sin blivande om allt möjligt :) Vi brukar gå en timme några ggr i veckan!
    Kan dock behöva fler tips...börjar stå lite still nu,

• Miimic

Den där soppan jag pratade om är varken dyrt, knäppt eller extrem. Det är en från karolinskasjukhuset som har tagit fram receptet. Det är som en vanlig grönsakssoppa.

• Miimic

Jo menvill man gå ner så får man nog göra något lite "extremt". fast man blir mätt på soppan o ju mer man äter desto mer går man ner...det är sant!
    JAg har bytt ut mot några måltider o ätit annat emellan. Sen är det så kul när man märker resultat att man vill hålla det då.
    Magsäcken krymper ju också när man äter sådär o då blir man inte lika hungrig. Jag tycker att det funkar bra. har kört på det en vecka o sen ätit vanligt en vecka (fast nyttigt).

• Miimic

Ja visst!

Jag brukar göra halvsats åt gången.
    Sen brukar jag inte ha paprika i för jag tycker inte så mycket om det.

6 lökar
    1 medelstor kålrot
    5 morötter
    1 selleristjälk
    2 burkar krossade tomater
    2 gröna paprikor
    2 löksoppa-påsar
    (3 buljongtärningar)
    krydda enligt eget önskemål

Skär grönsakerna, tillsätt vatten tills det täcker och koka en timme. Tillsätt sojasås om du vill. När du känner dig hungrig ät av soppan - så mycket som möjligt. den producerar inga kalorier. Drick vatten till. Kalorihalten är så låg att du kan gå ner upp till 1350 g varje dag.

• Miimic

ja fast det här har funkat hur bra som helst. Det är ju inte jag som kommit på den utan en näringsexpert...

• Miimic

sen står det såhär:

Dag 1
    Ät alla slags frukter + soppan

Dag2
    Ät alla slags grönsaker + soppan

Dag 3
    Ät grönskaer och frukt + soppan

Dag4
    Ät 5-8 banare drick 5-8 glas lättmjölk + soppan

Dag 5
    Ät tomater, nötkött + soppan

Dag 6
    Ät nötkött och grönsaker

Dag 7
    Ät ris, grönsaker, fruktsaft, te eller kaffe om du vill + soppan

• Miimic

Jag brukar ha kålrot för jag gillar det men inte selleri...egentligen ska man väl ha i det som står men gillar man inte så kan man ta bort det. Ta mer morötter istället kanske. Det borde ju va samma

• Miimic

förbränningen kanske gör att jag förlorar mer än jag får i mig...vet inte. Men det spelar ju ingen roll...huvudsaken är ju att jag gått når 8 kilo med min egen metod...o jag mår väldans bra.

• Miimic

just nu äter jag den inte...nu äter jag ganska mycket lax o grönsaker...men tänkte äta lite soppa också...jag behövde den för att komma igång o när jag märkte att jag gick ner så blev jag genast mer motiverad att anstränga mig mera i allt jag äter. Sen promenerar jag mycket oxå. en kombination av mycket. Men det var mest i början jag kämpade lite extra för att komma igång. Men jag tycker soppan är jättegod så jag lider inte direkt. Har minskat två storlekar i jeans...o jag fortsötter att gå ner fast jag inte äter soppan just nu.

• Miimic

Men man måste ändra sitt sätt att tänka och man måste ha viljan! En våg är också nädvändigt...tycker jag. Jag tror att alla måste hitta sitt eget bästa sätt...jag har nog hittat ett eget bra sätt att tänka på som jag kommer fortsätta med. Vet inte vad man har för "problem" innan. Jag äter tex nästan aldrig godis innan så det behöver jag inte bry mig så mycket om men däremot gillade jag såser och dressingar o sånt. Då får jag dra ner på det istället...

• Miimic

Min målvikt är 60-65 kg..som jag vägde innan jag gick upp för några år sen. Nu väger jag 71 ungefär

• Miimic

Ja på helgen brukar jag lyxa lite...för jag äääälskar vwerkligen god mat. Annars skulle jag tröttna. Men på veckorna kan man vara hård :) Sen är jag student också ..i Sthlm o bara det gör att man går ner på grund av ekonomin :)

• Miimic

Vad har ni andra för målvikter då? Nån som vill dela med sig hur det går?

• Miimic

Ja...blev mer motiverad bara man började diskutera lite...

• Miimic

När ska ni gifta er? Nyfiken !
    Jag har ungefär 4-5 månadre på mig att nå min målvikt :)

• Miimic

Nu ska jag äta soppa :)

Hade en burk i frysen...va lite sugen när vi pratade om det.

Lycka till med all träning och chokladätning ;)

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg