för er som vill gå ner 10-15kg
anna lokatt
djungeltelefon
sweet saint - Aha... tack Anna lokatt.
hittat rätt
anna lokatt
djungeltelefon
sweet saint - Aha... tack Anna lokatt.
hittat rätt
sweet saint,
Ok, med risk för att bli fööör personlig på en gång men om du vill...
10 kg på 4 månader. INGA ROBLEM om man vill
ge mig vad du äter och dricker, ALLT och då menar jag ALLLT från kaffe till fikabulle och godisbit, under 3 dagar samt hur mycket du tränar. Skriv upp allt och klockslag. Så vet jag vad vi ska utgå ifrån.
om du vill??
löpmaskiner... he he ska de va
det fiffiga med att skriva ALLT man äter och dricker och vilka klockslag är att man lätt kan se... förbränner jag mer eller mindre än vad jag äter? äter jag regelbundet och därmed har en "kontinuerlig" förbränning (finns vackrare ord och ff.) De kontra hur jag tränar.. egentligen lika lätt som 1-1=0 eller Oppps 1+1=2 och jag la på mig ett kilo :-/ hänyn måste man ävn ta till om man sitter mycket på jobbet etc... men summa sumarum.. 7000 cal = 1kg fett.. säger min PT.. grrrrr... och då börjar man kika på vad van stopar i mun..
sweet saint: Har du srivit upp frukost
Ohh.. frukost e superviktigt! För att sätta igång kroppen
Gör tvärt om, ät En mörk skiva bröd, osötad (mmmm va gott) med En skiva 17% ost. Annars spelar det ju ingen roll om man byter ner sig till en ost med lägre fetthalt om man äter fler :-/.
Skipa chokladen ta en kopp te (eller kaffe) utan socker! Men med lite grön mjölk om du vill.. Chokladen e fuuuul med socker och här startar dagens sug på meeer socker?
Ta äpplet som mellanmål nr 1, jag äter bara en frukt er dag :-/
Alternativt kan du ta en lätt keso 250g.. bra med proteiner!!
Köttfärs, hummm? jag äter så lite kött som möjligt (utom fredag och lördag )
Varför? Kött innehåller ?onyttiga fetter? det som kroppen mer än gärna vill behålla
Du har kyckling, kalkon, tonfisk, lax? massor av gottis att byta ut köttet mot som inehåller ?bra fetter?.
Bra att du inte äter ris, potatis, pasta? ersätt allt sånt med härliga grönsaker som avokado, gurka, paprika, ärtor, broccoli mm. Skippa Knorr, det finns massor av supergoa oljor i butiken. Välj gärna en lite dyrare, de smakar så mycket bättre. Och snååååla inte med oljan på maten. Kroppen måste ha fett för att bränna fett. Jag hade brist på intaget av fett och hamnade på en platå ? inget hände, tills jag började äta mer fett.
Mellanmål 2: ta frukten eller keso
Gillar du hasselnötter och torkade aprikoser? Köp och ha som snaks om du blir sugen mellan målen. ÄT inte hela påsarna (gjorde jag :-/ satt på toa hela nästa dag) utan två påsar, en av varje räcker till 4 dagar. Dela upp hemma och ta ej med mer än vad du ska äta idag
Ber om ursäkt fall jag trampar på tår, men???
Sa jag att kött är farligt??? skrev jag inte att jag själv åt det...
För er övriga så vill jag förmedla hur JAG tappade mina 20 kilo RENT FETT! jag väger idag 65 kilo är 173 cm lång och ska ner fem till till dagen D. så då e det lätt att räkna ut var jag började... 85kg jag har ALDRIG sagt mig vara en guru eller inneha nyckeln till viktminskning. UTAN åter förmedla hur JAG tappade mina 20 kilon. Innan ni kritiserar hur jag har lyckats eller lägger ord i munnen på mig.. jag har tappat 20 kg och ville hjälpa...
Handlar det om att hålla med??
sweet saint:
Kanske kan du offra en ostskiva :-P
Träning:
Det finns ju lika många sätt att se på det där med träning som träningsformer men.. min syn:
Vi är inte gjort för att sitta stilla, då har två ben :-P men sitter man nu stilla på jobbet vilket många gör så ligger vi ju redan back efter vår första lilla promenad (ramaskriiii) på 30-40 minuter. Vi ligger 1+1-1=1
Det innebär att vi under vår lilla promenad (vi är ju inte gjorda av tid) måste komma upp lite i puls för att göra av med lite energi.
MEN, har du någon gång suttit på en spinning cykel och känt att woooow snart trillar jag av utav utmattning? ? inte bra eller roligt. Om den känslan är 100 på en skala och när vi promenerade 50 så ska vi upp till 70 på den skalan för att maximera fettförbränningen.
Så löbandet 30 minuter i 10km/h är kalas! Första gången jag ställde mig där hade jag en puls på 195 ha ha ha? lite väääl högt! Men efter tre gånger var jag nere på 180? bättre! Nu ligger jag på 170 Så jag rekommenderar varmt kondition! Efter 30 minuter ligger jag 1+1-1=0 och sen inte äta mycket efter träningen ? för det är jag värd, utan blir det sent (tränar på kvällen) är nåt som innehåller mycket protein men lite kolhydrater.
Så ja, tyvärr, träna så ofta det går. Kanske varje dag men det räcker med 30-45 minuter gott och väl så länge du ligger på 70 av 100.. KONDITION minst tre ggr i veckan.
Håller fullständigt med dig ber om ursäkt för att jag regerade över tvillingsjäls tolkning av det jag skrev!
Du vet vem skalman är ;-D Bammses komis. Han hade en väckarklocka som sa till att han skulle sova, äta osv?
Samma sak har jag anammat. Var tredje timma stoppar jag något i munnen. Jag äter således 6ggr om dagen. Jag har även min mobil på timer ha ha ha? lite jobbigt kan man tycka..
Men på så vis hinner aldrig kroppen ställa in sig på sparlåga. Den vet att den hela tiden får mat och därav kan den lättare släppa ifrån sig
Att svälta sig ner i vikt är inte bra enligt min mening för när man sen börjar äta går man gärna up det man tappat och lite till :-/
ha ha ha män och deras magar hi hi
jag tycker jag får en ökad hungerkänsla när jag tuggat tuggummi
Skön där, räknade du till och med pengarna?? Du kanse får sluta ta med dig kontanter till jobbet
när jag var som värst med söt suget hade jag en plast kula (låter vansinningt, jag vet) som jag stoppade i munnen. Jag tror att det för mig var en vanesak, att ha något i munnen, som rökare och snusare.. plastkulan var inte lika go... men det hjälpte mig..
lilla-Angelina
bulgur är kanon gott men det är snabba kolhydrater och kanske inte det bästa om man vill undvika dem
Jessie76
Pulsklocka är överkurs tycker jag. Ta din egna puls och försök hamna runt 170-180. svårt att säga exakt var man ska tänkas ligga men typ. Prova annars en Spinning 3 och ta sen känslan ? 30 he he he.. Oh du, läs mitt inlägg om skalman. Jag tycker dog att du äter TOOOOK förlite!!!! Och ja, skulle nog säga för lite fett också. Man måste äta men mindre portioner, ungefär som 1,5*knytnäven om du inte har extreemt stora händer annars tror kroppen att den svälter och sparar på alllt du stoppar i munnen
Men tjejer:
Det finns massa av rotfrukter man kan snaksa ihop riva dem och hälla på lite olja och lätt krydda. För att inte tala om all god bönsalsa man kan göra ohh? kalasgott med lite oliver i. Min kosttis säger dock att jag bara får äta 50 gram oliver per dag
sweet saint
God morgon! En ny dag med nya tag. Bra jobbat igår!! Och en eloge till dig!! Vad blev det efter lunch?
Gick det bra igår kommer det gå än bättre idag.. med frukost och utan småmynt i fickan.. hi hi hi
Jessie76
förstår vad du säger. Får ni inte äta där?
Tvillingsjäl: vore intressant och veta vad du så ofta dricker för proteindryck men inte kan namnet på.
Finns ju att hav av dem på marknaden