Inlägg från: Vårbrud -06 |Visa alla inlägg
  • Vårbrud -06

för er som vill gå ner 10-15kg

Jag vill också vara med!

Gifter mig den 10:e juni jag med. Borde gå ner en 10kg men jag är realist och är glad om jag "bara" går ner 5kg så att dubbelhakan försvinner... Har inte läst tråden tidigare... är det mycket jag missat? Inget godis idag än så länge... skall vara hår idag. Inne på min tredje frukt...

• Vårbrud -06

sweet saint
    Tack! Jag skall börja med att sluta äta godis varje dag som jag gör nu... Måste promenera lite oftare än idag också. Även en halvtimmespromenad om dagen kan väl vara bra. Men 5kg låter mycket, då måste man verkligen anstränga sig...

• Vårbrud -06

har köttfärs hemma, men vet inte riktigt vad det blir för middag... köttfärssås och spagetti var länge sedan

• Vårbrud -06

Jessie76
    Tack för välkomnandet!

• Vårbrud -06

Har redan börjat byta ut en del pasta mot fullkornspasta. Finns det spagetti också?

Ni som kör GI metoden. Vilken bok rekomenderar ni mig att köpa? Vill ha enkla bra recept med inte för mycket bönor och grejer...

• Vårbrud -06

Inget godis idag!! Har dessutom varit ute och promenerat raskt i 35 min i smällkalla vintern =) Nu känner jag mig jätteduktig.

• Vårbrud -06

Jessie76
    Jag är som dig också.. har inte orkat ta tag i någon ordentlig viktminskning. Fast nu tänker jag att jag antingen får välja snickers och behålla fettet + dubbelhakan eller helt enkelt inte äta godis lika ofta. Kan inte sluta helt, men jag måste begränsa det. Nu har vi något viktigt framför oss. Folk slutar ju röka när de blir gravida, vi får sluta äta godis och röra på oss mer när vi skall bli någons fru =)

• Vårbrud -06

va duktiga ni är.

Jag har ätit bra på dagen. Inget godis nu på 3 dagen. Var på kalas och åt kladdkaka och grädde, men imorgon skall jag vara hård igen. Svårt för att tacka nej till kakan på släktmiddag.

Tycker ändå att jag är duktig som inte köpt eller ätit någon choklad. Jag tänker verkligen ordagrant... "dubbelhakan på bröllopet eller inte" och väljer inte.

Äter inte ni godis på helgen heller? Jag tycker att jag måste får äta på fredag och lördag.

• Vårbrud -06

sweet saint
    Jag håller helt med dig. Jag gör på samma sätt jag också. Nu var det ju kalas, men det var jag ju inte direkt ledsen över. Tror man lurar sig själv när man tänker att det bara är en liten bit.. vad kan lördagsslafsande göra om man är duktig alla andra dagar? Fast egentligen bör man nog sluta helt för att det skall funka bäst. Kan det inte vara som med cigaretter. Slutar man under några dagar och sedan tar ett bloss, är det svårare att sluta igen. Tror ni det är så?
    Jag äter bara choklad, nästan aldrig något annat godis. Om jag får lite lite choklad en dag måste jag ha det nästa dag också.
    Läst någonstans att det tar 2 veckor för att abstinensen för choklad skall försvinna. Jag lyckades med det för ett år sedan och kom till det stadiet att jag bara såg en smörklump när jag tittade på chokladen i affären. fast i ett dumt försök att bevisa för mig själv hur äckligt choklad hade blivit föll jag dit igen...

opps det blev lite långt...

• Vårbrud -06

Åh va ni är duktiga allesammans!!!

Jag har varit mycket bättre än på länge. men har låtit mig själv släppa taget lite för mycket vissa dagar. Just nu är det mycket på jobbet, jag har gått hem pga förskylning, mensen gör mig både ledsen och godissugen och ovanpå det har min sambo åkt iväg på tjänsteresa.. helt enkelt inte en bra tid att vara duktig fullt ut. Som vanligt ursäkter, men jag SKA sätta igång lite bättre. Helt klart inspirerar ni mig. Jag tänker för varje sötsak.. oj nu skäms jag inför er trots att jag vet att ni inte vet om det.. nästan så att jag inte kunde med att skriva. men jag vill ändå vara ärlig.. måste börja med mig själv..

• Vårbrud -06

känner ändå att jag inte behöver godis varje dag. Har helt plötsligt upptäckt att jag kan hantera lite längre mellanrum mellan godiset.. fast jag äter mycket fukt istället, vilket inte är så bra om man skall köra GI. Men mål nr ett är att få ner godis intaget, sedan kan jag försöka tänka på om det är vv eller GI som passar mig. Hoppas att jag får vara med ändå...

Ni är superduktiga och ni kommer att klara att gå ner ännu fler kg!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg