för er som vill gå ner 10-15kg
Hej! Jag tänkte oxå ansluta mig till skaran som ska bli smala och fina...
Jag har börjat idag med GI-metoden.
Jag är lite kass på att planera matinköp och matlagning men det lär ju bli ändring på det nu...
Hej! Jag tänkte oxå ansluta mig till skaran som ska bli smala och fina...
Jag har börjat idag med GI-metoden.
Jag är lite kass på att planera matinköp och matlagning men det lär ju bli ändring på det nu...
Jag har satt 17 som mål...
Jag är inte så van att dricka mycket vatten så jag blir ju så himla kissnödig av allt drickande... Jag är ledig idag och i morron men sen får vi väl se hur det går på jobbet...
Näe, jag tränar inte nå't... än i alla fall... Jag har tänkt att försöka börja med typ crosstrainer en gång i veckan + gå med stavar på helgen kanske.
Jag gillar inte att gå ut när det är mörkt och jag har svårt att få tid att gå på gym eftersom jag jobbar 3,5 mil från hemorten och måste hämta barn på dagis/fritids...
Vi ska gifta oss 10 juni så det är väl mitt måldatum.
Det blir säkert tufft men jag ska försöka...
Jag har alltid varit "lite rund" och kurvig i vuxen ålder men på senaste tiden har fläsket satt sig fram på magen och "buken" och inte "bara" på höfter och lår... Det känns inte bra så nu är det dags att göra nå't!
Det är kul att jämföra lite med andra... och få peppning!
Två barn och stort hus så vardagsmotion får jag...
Jag har gått med i giviktkoll.se, där får man mycket bra hjälpmedel som peppar oxå. Sen är min sambo lite träningsfreak...
Egentligen är mitt viktmål lite gripet ur luften... Det viktigaste är hur kläderna sitter. Jag har flera par byxor som jag inte kommer i... än!
Nu ska jag laga mat! Idag blir det kryddiga färsbiffar med ratatouille.
Hej igen... Nu är jag mätt och glad!
Tips! Om man går med på giviktkoll.se på nätet under januari så får man Ola Lauritzons bok på köpet... det är han och nå'n brutta som håller i det...
SS: Ja jag blev medlem igår...
Två dagar avverkade nu utan socker, inget fika och minimalt med frukt... Men en jädra massa ägg och kyckling...
Det känns rätt bra men eftersom vi varit dåliga på att laga riktig mat de senaste åren så har det varit lite krångligt att shoppa och stå vid spisen flera gånger per dag.
Jessie76: Vad äter du för mat då? Dricker du mycket läsk?
Vi är ju alla olika men jag har bara gått upp mer och mer efter barnen föddes... Jag har väl dock fikat en del... och vi äter (åt!) nachos varje fredag kväll sedan 6 år eller nå't...
Dessutom har jag slarvat mycket med frukost förut och då känns det ju lite udda att äta äggröra och bacon på morron...
Statusrapport efter 1 vecka med GI-metoden (rivstart):
Tappat 3 kg och lika många cm runt midjan... Det känns jättekul!!
Det som inte är så kul är själva matlagningen... Eftersom våra barn inte äter grönsaker och är allmänt sett rätt petiga med maten så blir det ju flera rätter som ska lagas varje dag. Och det var tillräckligt jobbigt innan att komma på vad vi skulle äta...
Halloj alla duktiga tjejer!! Efter två veckor med GI är jag ruggigt trött på ÄGG!! Men det är väl bara att hänga i...
Jag känner mig rätt nöjd iaf eftersom jag gått ner 3,5 kg och minskat 8 cm i midjemått!
Jag har inte tränat nå't än, tänkte försöka komma i gång men det är svårt...
Sweet saint, när ska ni gifta er? Planerar ni barn före eller efter bröllopet?
Goa Smulan, inte blir det nå'n guldstjärna när bystmåttet minskar... Fast tyvärr har det ju redan minskad. Tur att det finns bra BHar som formar till det som blir kvar...
Själv är jag hemma med ett magsjukt barn... Riskerar att bli smittad men det är ju oxå en slags viktminskningsmetod...
GoaSmulan, då är jag med. Själv har jag "bara" D/DD...
Problemet är ju att fettet försvinner men skinnet är kvar... Men å andra sidan går jag ju inte direkt topless ändå efter att ha ammat två barn...
Rotfrukter enl. GI-viktkoll:
Lätt nedbrytbar stärkelse ger högt GI trots låg koncentration kolhydrater.
Sweet Saint har du nå't recept på den där pizzasalladen? Den låter intressant.
Helgen har gått bra för mig... Var ute och skottade snö på lördagen... Det räknas ju som fysisk aktivitet...
Jag har börjat lite med bröd till frukost, rågkusar... Det är skönt med nå't alternativ till äggen...
Är det nå'n mer som är medlem på GIviktkoll? Jag tycker det funkar bra men fuskar lite med att lägga in maten...
S.S, det går säkert bra med nystart. Hur länge har du hållit på?
Det som är krångligt är om man t.ex äter blandad sallad... väger du varje grej då så att du vet hur mycket det är?
Jag om min sambo delar ju på maten när vi lagar så det blir ju inte så exakt...
Hållit på med GI menar jag...
Lill-A, jag fick oxå Olas bok igår. Har bläddrat lite i den och jag tycker den verkar bra. Jag är ju dessutom medlem på GI-viktkoll så det är ju lite samma grejor.Det var kul att läsa hur han tänkte innan han började med GI...
Jag skulle behöva börja träna oxå, inte bara äta rätt... Svårt att få till det b ara...
Ss, va kul att ni har bestämt datum!!
Får man fråga hur det kommer sig att ni vill ha vigsel och fest på olika dagar?
Upptäckte förresten idag att det fanns ett jympapass på söndagar som ev skulle passa mig... Styrka och stabilitet...
Om man skulle ta sig i kragen och gå dit...