Inlägg från: Therése 2006-07-01 |Visa alla inlägg
  • Therése 2006-07-01

för er som vill gå ner 10-15kg

Oj, här va en tråd jag hade missat.

Jag går på Cambridge kuren och är inne på min 16 dag på ren kur (dvs helt utan mat). Jag körde det här för nåt år sen och det gick bra, men efter en massa onyttigt ätande och absolut ingen motion så har jag gått upp allt. Men nu har jag iaf gått ner 9 kg och har bara 20 kvar :(
    Tränar lungt 2 ggr i veckan också och ska vara smal dagen D.

Till alla ni som också kämpar, heja heja.

• Therése 2006-07-01

lilla-Angelina

Jo det är det, men har man gett sig fan på att det ska gå så gör det de. Första veckan är ett helvete, men trot eller ej så går det över sen. Man blir inte hungrig.Och sen får man en kick av att se att det faktist ger resultat och med tanke på hur tufft det är första veckan så lägger man inte av i onödan :)

Jag kan absolut rekomendera det.

• Therése 2006-07-01

Jessie76

Cambridge kuren är ungefär som Nutrilett, dvs att du tar en shake (vatten och pluver) 3 ggr om dagen. Finns massa olika smaker. Antingen kan man gå ren kur, dvs bara shakar. Eller 3 shakar om dagen och 300 kalorier om dagen, eller bara byta ut en måltid om dagen. 1 veckas pulver kostar 440 :-. Och närmaste leverantör hittar du på www.cambridgekuren.se/

sweet saint

Sånna som går upp i vikt efter en pulver diet har nog inte riktigt fått den information som behövs. Att sluta med pulver och sen börja äta som normalt betyder ju att man går upp i vikt. Det gäller ju att äta nyttigt/mindre och röra på sig, precis som med vilken diet som helst. Så rönen om att pulver diet ska vara värre än viktväktarna är bara båg.

• Therése 2006-07-01

LWI

Jag är inne på min 16 dag och gått ner 9 kg. Om det är första gången du går på detta så ska du veta att man kan stanna till på vågen ett tag. Kan ta upp till 1-1½ vecka innan man ser nåt nytt på vågen, men ge inte upp för det. Jag håller tummarna för dig, och för alla andra som kämpar också.

• Therése 2006-07-01

svessan

Ja det är Cambrigde vi går på. Men 4-5 kilo det klarar du lätt utan drastiska dieter. Börja gå i trappor istället för hiss så går du ner dina kilon lätt. Lycka till.

• Therése 2006-07-01

Tänkte att jag måste få skryta lite här nu. Dag 17 med cambridge och har gått ner 11 kg :) Och mer blir det, om jag så ska gå på ren kur tills sommaren.

Den lyckliga bruden

Det kostar 440:- i veckan och kan kosta mer om du vill gå på gruppmöten osv.

• Therése 2006-07-01

Jessie76

Cambrigde kuren är väldigt bra och effektiv. Det här är inget buffel och båg pulver som vissa vill få det att låta som här. Övervikts enheten på Carolinska sjukhuset i stockholm använder det. Men man måste vara helt mentalt förberedd på att gå ner i vikt, annars är det lätt att hoppa av och gå upp i vikt igen, för det va så lätt att gå ner i vikt första gången. Och enligt mina erfarenheter så lär man ha lite mer övervikt än 5 kilo då man lär köra på pulvret i mer än 1 vecka för dom första 2-3 kilorna som man tappar bara är vatten och kommer tillbaks när du börjar äta igen (då salt i maten binder vätska). Så ca 2 veckors kur, och sen vara nogran när man är klar, att äta mindre, motionera och dricka mycke vatten för att kunna behålla vikten.

Det svåra är inte att gå ner i vikt, utan att behålla den.

Du kan få mer info på www.cambrigdekuren.se och www.viktklubben.nu

• Therése 2006-07-01

Kan någon förklara för mig, varför ni fortsätter poängtera att ni inte tror på pulver diet???????

Visst, fine, det får ni väl, och vi hörde er första gången.

Jag har faktist vänt mig hit för att få stöd, inte för att få förtroendet för min diet krossat.

Och TS, din kommentar om att vi får vända oss till en annan tråd om vill fortsätta prata om cambridge va väl ändå onödig. Vi pratar om det och ni pratar nötter och russin. Same same.

• Therése 2006-07-01

Om inte jag helt plötsligt har blivit blind så heter väl ändå tråden "för er som vill gå ner 10-15 kg".

Och tydligen är jag så naiv att jag trodde det gällde alla.

Trevligt att råkas.

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg