Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

för er som vill gå ner 10-15kg

För er som kör GI detta står i Aftonbladet idag.
    www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66076072_852__,00.html

Forskare: GI-dieten skadar hjärtat
    Mer fett och mindre kolhydrater är bra och ger dig lägre vikt, hävdar GI-profeterna Atkins och Montignac. Men nu varnar engelska forskare för dieten.

I en studie räckte två veckors GI-diet för att sänka hjärtats energi med 16 procent. En av de 19 deltagarna orkade inte ens med sin vanliga joggingrunda.

Samtliga bantares hjärtan blev dessutom något hårdare i strukturen. Alla fick också svårare än vanligt att koppla av och varva ned.
    Aftonbladet text-tv
    Publicerad: 2005-11-15

• Bröllopstokiig

jessie76:

jajjabulle!!!!
    Nog ska vi lyckas... Won't take no for an answer!!!!!
    Nu fick jag ett ryck minsann!!!
    jag tycker att nautilus äe bra! Skönt att slippa fria vikter! Livsfarliga ju!! Har förlorat en tand och var nära på att mista synen för 6 månader sen pga det... Fick en järnskakning dock..
    Det är så himla fint här nu... det snöade inatt så jag bara njuuuuter!!!
    Vill ta en superlång promenix ikväll iskogen, men f----n jag har inte tiiiiid...

Hur går det med maten jessie76??
    (måste hålla koll... )

• Bröllopstokiig

lilla angelina:
    jag har köt rivstart nu och har precis börjat v 3 så man kan äta liiite mer än de 2 första veckorna. Under den här tide´n har jag gymmat (35 min förbränning och ca 15-20 min styrka, medel-lätt), och det har gått bra, men man känner i kroppen att energin går på sparlåga. Kör du hård styrketräning så gå hellre på "nystart", och se till att få i dig rätt kolhydrater efter träning. Men ta det dom skriver på allvar.. ta det lungt första veckan med träningen... du avgiftar ju kroppen och det tär på en!!

Kul att alla hänger på denna tråd!! Jag har detta som mitt alter ego.. skulle nog inte klara detta utan er!!! PUSS!!!!

Frukost: 2 ägg + champinjoner
    lunch: kina buffe utan ris (mums!! )
    Middag: kyckling m avokado
    Mellanmål: lättyoghurt m frysta bär och linfrö och lite sötningsmedel
    Motion: kondition+styrketr. 1,05h

• Bröllopstokiig

Alltså jag måste få stoppa här!
    Vad får dig att tro att det går fortare?? Ursäkta men jag tar jäkligt illa upp när någon säger så! Att det skulle vara lättare på något vis att gå ner för man väger mycket. NEJ så är det INTE.
    Det jag skulle kunna tänka mig är att om man hastigt gått upp så är det lättare att gå ner.

Samma som att förutsätta att en person som har över 20 kg övervikt skulle vara en slö j***l som bara sitter framför tv:n å äter.
    Tack, men man mår nog dåligt som det är så hej hej

• Bröllopstokiig

Jessie 76:

Mail...

Hur står det till med er alla??
    Har helgen gått bra??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg