Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

Det brukar ju vara så att man går net ett par kg när man får lite mer rutiner i livet så vi får hoppas på en liten gratis resa då eller ..
    annars låter det som om du fått en nytändning!!!! Härligt

Jag håller med om att när man väl vant av sig med de dåliga vanorna smakar det konstigt och magen slår bakut om man "unnar" sig nångång.

Från VV's synpunkt så är den vanliga julmaten lite för fet, och från gi's synvinkel måste man väl skippa rödbetssalladen, potatisen, korven, och det sötare godiset. Sen måste man skippa julgröten också...
    Men jag har köp "BåBra" tidningen igår, och det följde med en extra bilaga med lite lättare varianter på julmat. Ska prova mig fram!!
    Sen har jag bestämt att inte vräka i mig mat detta år.. kommer ihåg att jag åt för mycket förra året så man nästan mådde illa..
    ta en liten tallrik så portionen blir mindre plus att man kanske äter mindre!!

Har ni tänkt på nån strategi???

• sweet saint

Aug06:

Ha, ha, ha.. roligt det där med aprikoserna!!!!

jag har bytt ut 3 skivor fet ost till mager istället... men om man ska ta ner antalet skivor så ska jag nog börja med skinka istället!! Eller mjukost 4% kanske!!
    Har slutat helt med smör.. vi äter inte upp det innan det blir gammalt.. Så lite smak vill jag ha!
    Bra formulering dock!!!!!!!!!!!

jag föröker äta fisk 2 ggr i veckar och äter dessutom kyckling minst 2 ggr, men det blir även en del rött kött. Kommer nog inte att kunna ändra det.
    Däremot så väljer jag vegetabiliska fetter så fort jag kan.. som havregrädde, oljor osv....

keso är mycket bra alternativ som mellanmål!!! Ska köpa det idag!!

Annars då.. har du nå tips ang motion?? Hur ofta osv.... Bäst fettförbränning??

• sweet saint

Kan passa på att säga att frukosten är dagens bästa mål, men hann inte imorse,
    men får man inte frukost så känns det inte som om man kommer igång riktigt..
    Så det var undantag imorse faktiskt!!
    Det brukar hända nångång då och då bara!!
    (Så du får en korrekt bild av mig bara )

• sweet saint

Kesella är ju suveränt att mixa med frukt!!!!!!! Speciellt om man tillsätter lite sötningsmedel!!! mumsfillibabba!! ("gud vad retro")

• sweet saint

julskinka med lite senap på....
    Jajamensan!!!
    Hjälp.. hur skall det gå??

• sweet saint

Då har jag fattat rätt ang. motionen!!
    Fortsätter så som jag gör nu då, men ska försöka 3-4 ggr iveckn då det funkar med mitt arbete! sOm sagt.. kroppen är till för att användas!!!

Vet inte om nån kritiserat någon här ännu.. tror det är mer menat att man skriver vad man vet själv om detta viktiga ämne!!
    Denna tråd ska INTE innehålla påhopp, och hittills så har det nog inte hänt, mer än att man klarat upp missförstånget!!
    Man kan ju inte skriva om nåt annat än sina egna erfarenheter egentligen eller???
    det finns ju massor av fakta, men allt funkar olika från person till person!
    Alla sätt är välkomna förutom uppmaning till svält!! Eller vad säger ni??

• sweet saint

Ja jag vet!!!!
    min pojkvän är en sån som äter en-två gånger om dagen... sen undrar han varför han går upp ivikt.... ja du... kan man gissa! men det gör inget att han ökar i vikt, han skulle kunna lägga på sig 10 kg till omhan bara kunde placera ut kg lite varstanns och inte bara på magen...

Är såååå godissugen!!! Vi har en godisautomat här på jobbet, men det fattas en krona... tur för mig!! Annars skulle jag nog köpa nåt!!
    får tugga tuggummi frenetiskt istället!!!

• sweet saint

Jodå... jag har kollar väskar ca 10ggr, jackan 2ggr.... dock förmår jag mig inte att leta pengar hos min arbetskollegor som tur är!!!!
    Jag har nästan aldrig kontanter på mig som tur är... men jag blir irriterad över att den här snaskapparaten finns här!
    Vi har alla ett stillasittande jobb, varför kan inte företaget bidra till personalens hälsa genom att ha lite nyttigare alternativ istället för plopp, dajm, chips, ferarribilar osv...
    Torkade frukter ex eller nötter..

• sweet saint

nötter, keso, ost, rivna morötter med lite fänkål, bär, u name it!!!
    Tror man blir trött på allt om man äter det ofta.. så variera dig mer!!
    det kanske du redan gör iofs..

• sweet saint

lilla a:

bulgur är supergott!!
    Särskillt i sallader!!!!!
    Rekomenderas!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg