Inlägg från: tvillingsjäl |Visa alla inlägg
  • tvillingsjäl

för er som vill gå ner 10-15kg

lilla-angelina:

Vad kul!! Roligt att du tar steget!
    Jag kan säga att dom första 2 dagarna var jag inte så farligt hungrig men TRÖTT!!! Otroligt seg å trött pga man rensar bort kolhydraterna ur kroppen..en sorts "avgiftning" kan man väl säga! Men sen blev jag väldigt pigg å alert! Mådde kanon! Jag brukade ta med mig en bit kassler å lite proteinpulver till jobbet, ifall jag blev hungrig mellan målen!

Lycka till, det kommer att gå jättebra! Tänk på att om du ska träna så ta det lugnt, alltså bara promenader å dylikt!

• tvillingsjäl

Ska du träna styrketräning tycker jag inte att du ska köra rivstarten utan gå direkt till fas 3..hur mycke vill du gå ner? Vanligtvis håller jag ju på med högintensiv träning men jag tog en liten paus med det de första veckorna så att jag skulle kunna köra fas 1-2 utan problem!

En vanlig dag kunde vara ett ägg till frukost med ett grovt bröd och kanske lite fil
    Till lunch kunde jag äta kassler, keso å tomat....mellanmål tex proteindryck
    Middag kycklingfile med grönsaker och vatten till det. Man äter det man tycker om och utesluter det som är dåligt!

• tvillingsjäl

Ni är verkligen jätteduktiga tjejer! Oavsett vad ni har för midjemått just nu så är det viktiga att ni har viljan att förändra och det är det som kommer att ge er resultat i slutändan!

Kan ju bara ge er lite motivation..jag har ju kört GI å har ätit som vanligt nu i några veckor...vägde mig imorse och har inte ens gått upp ett kilo! Fastän man får vänta sig att man går upp lite när man börjar med kolisar igen! Så ni som kör GI, fortsätt med det!!!!

• tvillingsjäl

sweet saint: Tack! Men jag är ju inte riiktigt klar ännu..jag vill ha bort ca 3 kilo till, jag väger 65 nu...men dessa tar jag bort med skidåkning 3-4 dagar i veckan!

Ett bröllop är ju en bra motivationshöjare oxå...vi har tänkt gifta oss i oktober...sen åka på bröllopsresa till Maldiverna i nov-dec nångång! Så nu har jag börjat kolla klänningar oxå...lite tidigt kanske?

• tvillingsjäl

Tack!!! Ja det känns bra att ha börjat tänka på detta nu eftersom vi väntar lite med baby verkstan! Nja, det blir nog ca 40 personer, bara släkt å närmsta vännerna..men det blir stort nog! Du då? hur många blir ni?

Ja det är nog bra att vara ute i god tid med klänningen..vet inte hur mycke man får räkna med i pris? Vill inte köpa en klänning som kostar för mycke!!

Jodå...träningen funkar kanon, man bränner 650 kalorier på 45 minuter skidåkning så det tar inte så länge bara man äter rätt!!
    Hur går det med din träning då??

• tvillingsjäl

Jessie76:

Wow!! Då måste jag ju gå dit ju!!! hittade du nåt då?

• tvillingsjäl

Jessie76:

Jag tror inte heller att hon menade ngt illa, självklart är det individuellt hur det går med viktminskning men man kan faktiskt säga att vanligtvis går det fortare att tappa i vikt om man är aningen större, speciellt i början! Tex för mig nu som ska gå ner dom sista kilona, där sitter fettcellerna oftast lite hårdare så jag måste jobba jäkligt högintensivt för att jobba bort fettet!

I början när man börjat träna så bränner du fler kalorier under tiden du gör en aktivitet än vad du kommer att göra senare därav att man går ner fortare i början, kroppen har inte hunnit vänja sig ännu. När den gör det kommer kaloriförbrukningen att minska vid samma aktivitet....

• tvillingsjäl

Förresten Jessie76, har du slutat röka??!! Wow!! Det är starkt gjort!! Du är jätteduktig! Då kanske cambridge blir tufft? Det är väl pulver va?

• tvillingsjäl

Jessie76:

Anledningen att jag är lite skeptisk till pulver är för att i slutändan handlar det om att lägga om sin livsstil, om man dricker pulver lär man väl sig inget om kosthållning? Dessutom påverkar man kroppens insulinkänslighet vilket inte är bra i det långa loppet...kroppen behöver mat, tarmarna måste få jobba! Visst kanske du tappar i vikt men i början tappar du vatten å sen blir det en blandning av fett å muskler...hur länge orkar man hålla på med pulver? Du kan gå ner precis lika mycke av att köra GI fas 1 och 2 och då ÄTER du iaf mat och du bränner FETT och inte muskler...

prova hellre att köra GI stenhårt, det är bra mycke hälsosammare! Nu vill jag inte få några påhopp från er pulver-tjejer, alla gör som dom vill men det finns trådar om det på andra ställen där ni kan prata om det.

• tvillingsjäl

Förövrigt är det nu så jäävla kallt!! Man kan ju inte åka skidor!! Tur att jag har min cykel uppställd i sovrummet!

ha ha det där med att väga sig för ofta är rätt vanligt, min sambo gör det oxå! Men det kan verkligen vara rätt stora skillnader från dag till dag!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg