• Next

för er som vill gå ner 10-15kg

sweet saint: Just nu fortfarande uselt... Har dessutom fått mens vilket inte gör det lättare. Trodde först att jag var gravid för har haft ett sånt sug på sparris.

Hur går det för dig?

• Next

Hej tjejer...

motivationen är verkligen i botten nu. Hade en tuff helg... fick hem min nya häst (ett föl) och när uppfödaren lämnar av honom talar hon om att han inte är avvand som vi kom överrens om. Så i helgen har jag vakat och i princip fått äta det folk har tagit med sig till mig.

Sen igår så fick min sambo reda på att han har kommit in på den utbildningen han ville och börjar således plugga till våren. Jätteroligt. Men medaljongen har en baksida. Nu vet vi inte hur vi ska göra med bröllopet...

så motivationen är totalt i botten...

• Next

tvillingsjäl: Förmodligen blir det för dyrt...

• Next

Grattis!Unna dig lite under din dag.

• Next

sweet saint: Hur mycket har du planerat än så länge?

• Next

sweet saint: Jag är precis som du och vill vara gift innan jag får barn. Så då är ju frågan... vill du vara höggravid när du gifter dig? Om inte så kanske ett bröllop i februari?

• Next

Hej tjejer!
    Det var ett tag sen. Har haft en lång djup svacka men jag hoppas att jag är på väg uppåt nu... Jag har kommit på att jag är sockerberoende. Jag kan inte gå en dag utan godis. Så nu ska jag prova att hålla mig en hel vecka. Vet inte alls hur detta ska gå.... Kan nog behöva lite peppning på vägen. Jag har iaf inte ätit godis än men det är nu på eftermiddagen som den jobbigaste perioden börjar.

sweet saint: Löste det sig?? det från nyårsafton?

• Next

Ska väl tillägga att jag kom på det här imorse....

• Next

Tack allihopa för stödet!

Andra dagen utan godis, kaffebröd och dylikt. Känns lite tufft men det ska nog gå.

sweet saint: Vi kan sluta med vårt beroende tillsammans. Jag med mitt chokladberoende och du med rökningen. Vad brukar hjälpa för dig? Skräckhistorier, peppning... något annars kanske??

Jessie76: Har provat citronvatten men blir nästan ännu mer godissugen då både på choklad och på sura godisar.

Jag önskar verkligen att jag inte hade älskat pasta så mycket som jag gör annars hade jag kunnat prova GI. Men jag har iaf bytt ut den vanliga pastan mot fullkornspasta. Bättre än ingenting.

Kom igen tjejer det här fixar vi!

• Next

Hmm kanske också borde skriva ner vad jag äter... har en ganska bra effekt på skitet man stoppar i sig.

Frukost och förmiddags mellanmål: 2 fullkornspolarmackor med pyttelite smör och lax på. 4 fullkornsskorpor, 2 clementiner. Drack te med suketter till.

Lunch: Fullkornspasta och köttfärssås (med tomatbas och ingen grädde i) med lite ost på. Drack mjölk.

Vet inte vad det blir för middag än...

sweet saint: Föresten vad är det för sötningsmedel du använder? Är det gott? Går det att baka med?

• Next

En snabb fråga till innan jag ger upp...

Är det bara jag som blir jättehungrig av att äta äpplen och tugga på tugummi??

• Next

Vårbrud -06: Jag älskar ju choklad glass och allt annat sött. Åt inget godis igår eller i förrgår och jag är jättenöjd att det gick. Var på väg att missa men det gick. Problemet för min del att låter jag mig väl smaka en liten bit så brukar det gå åt helskotta.

• Next

Sweet saint: Tidigare när jag körde strikt med viktväktarna så kände jag också hur sött allt blev, verkligen för sött.

Kan du inte köra en liten GI-skola för mig. Jag försöker köra viktväktarna men på senaste har det inte riktigt varit tid atthandla eller laga ordentlig mat. Men som sagt jag älskar pasta och är inte säker på att jag klarar mig utan det.

Jag tänkte att jag kör alla metoder på dig när det gäller rökningen.
    Först några frågor:
    När röker du som mest?
    När blir du sugen på en cigg?

Så till skrämsletaktiken!
    Min pappa dog i lungcancer. Han hade rökt hela sitt liv. Till slut stod inte kroppen imot längre. Jag lovar att det är inget roligt sätt att gå vidare till nästa värld på. Otroligt smärtsamt med många hemska behandligar. Det är inget du vill gå igenom.

Eftersom ni tänker på att skaffa barn. Nikotinet skadar fostret och det stackars barnet kan vara beroende redan när den kommer ut. Inte så kul att utsätta ett barn för det.

Och så till sist. Mitt bästa tips är nog att varenda gång du blir sugen på att röka. Tänk på vad du vill mest ta en cigg eller få barn.

Hoppas att något av ovanstående hjälper och att ingen tar illa upp.

• Next

sweet saint: Tack så mycket!
    Ska prata igenom det hela med smabon.(det är han som lagar all mat). Jag funderar. Tror ni man kan ta en cider fast jag håller på att bojkotta godis en vecka? Köpte hem det till nyårsafton för att jag var så sugen på det men den glömdes hemma. Är fortfarande sugen på den. Men jag vet inte om jag bör. Har för mig att det är massor av socker i den.

• Next

Funderar också på och popcorn räknas. Det går ju att göra väldigt magert om man poppar själv. Då är det ju iaf inget socker i, blir inte så gott då. Jaja jag får fundera på.

• Next

*skrattar*

smabon.... jag menar förstås sambon.

• Next

Lanzara: Hej! För oss är det nog svårt att tänka oss in i din sits. Måste erkänna att jag känner mig lite avundsjuk. Men jag skulle gissa på att det är rätt jobbigt. Är du kraftigt underviktig?

Jag tror faktiskt att det gäller för dig som oss i grunden. Ät ordentligt och nuyttigt och träna. Muskler väger ju mer än fett sägs det. Sen kan ju du oftare unna dig saker än vad vi kan.

Hörde en gång någon som sa att om man är liten och tunn och kan äta allt (och också gör det) så mår kroppen dåligt trots att den inte är överviktig. Och man kan då tydligen drabbas av typiska överviktsjukdomar, dock inte att hjärtat inte pallar med vikten och sånt.

• Next

Halloj!
    Hur har det gått för er i helgen?

Jag är nu inne på 6:e dagen utan godis. Har mått skit i tre dagar. Trodde faktiskt inte att jag var så beroende men tydligen... Jag har ju sagt att jag ska uppehåll en vecka så jag hoppas ju att jag är duktig imorgon också. Sen vet jag ibte hur jag ska göra. Det har varit en riktigt jobbig helg. Med fika och middag borta med kakor, godis och massa efterrätter. Men jag har lyckats säga ej iaf. (även blivit lite småmobbad för det eftersom alla vet att jg är en godisgris)

Sweet saint: Vad tror du om att skriva upp antal cigg du röker per dag. Precis som vi redovisar maten???

• Next

Halloj!
    Har nu panik!
    Träffade min sömmerska idag och hon sa att jag har nu ca 2 2,5 månad på mig att gå ner det jag vill innan bröllopet. Känner hur ångesten kommer.

Problem är också att träning och sånt kostar pengar, iaf sån träning som jag faktiskt kan stå ut med...

• Next

Hejsan!
    Min dator kraschade för några dagar sen och har inte kunnat smita in på jobbet. Snacka om att få abstinens.

Börjar dock få lite ångest över att jag inte ska hinna gå ner i vikt. Dessutom är motivationen i botten just nu när den egentligen borde vara på topp. Har jag missat mycket här inne?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg