för er som vill gå ner 10-15kg
Hur mycket har ni lyckats gå ner sen ni började köra GI/VV och hur mycket har ni kvar?
Hur mycket har ni lyckats gå ner sen ni började köra GI/VV och hur mycket har ni kvar?
Jag tycker att ni båda har varit väldigt inspirerande med era nedgångar (-6 cm är ju jättebra!) Håller med om att julen är väldigt obra för viktnedgång
Sweet saint: jag har gått upp och ner mellan barnen och kände väl nu att när man bokat bröllop så skulle de där eftersläntrarna bort Jag har gått på VV mellan detta och har nåt en vikt som känts bra för mig. Men sen har det - på nåt väldigt mysko sätt - lagts till kilon allteftersom Dessa har jag nu har försökt beta av från det att vi började planera för bröllop under hösten. Har väl ca 5-6 kilon kvar nu som måste bort! Men det är så bra med den här tråden för man blir så peppar och inspirerad av andra
Hmm, skriver peppar istället för peppad. Tänker visst bara på mat *asg*
lilla-angelina: Du kommer att klara det, tänk bara på ditt mål när du känner att motivationen sviktar. Sätt kanske upp en bild på kylskåpet (kanske från när du var nöjd med din vikt, nån du inspireras av etc.) som du kan titta på när det känns tufft.
Sweet saint: du måste nog lägga in det där receptet på den gräddbakade kycklingen
Drakdal: håller med om att man blir superpeppad här. På VV träffas man ju bara en gång per vecka, men här kan man ju snacka lite varje dag och det är så bra!!
Bols: håller med om att man blir gaalen när de pratar semlor och fikabröd på jobbet jämt. Skönt att huvudvärken är borta
Har också träningsvärk efter gympa, speciellt i magmusklerna, men det gör ont på ett bra sätt för man känner ju att det har effekt
En fråga om GI: varför är det inte bra med rotfrukter? På VV kan man frossa i sånt, men jag förstår ju att metoderna är olika.
OK! En hel vetenskap det här med att gå ner i vikt
Det är lite lustigt: även om jag inte kör GI så blir man ändå påverkad av det ni skriver här. "Hmmm...ska nog inte ta nån macka...ägg vore ju bra...." Fast jag tycker att det där med mörk choklad lät som om det var nåt som passade mig
Mina erfarenheter av Nutrilett är att jag blev total orkeslös, men det är ju bara jag. Man ska ju ta den metod som funkar för en själv. Lycka till allihop, vilka dagar ska ni väga er/mäta?
Brud 2006/07: klart du får va kvar! Jag tror att alla här får bakslag, det hör liksom till. Jag hade ju min semmelorgie förra veckan, men det är bara att bita ihop och ta nya friska tag. Skickar en kram!
Sweet saint: jag har sagt att jag ska väga mig på måndagar, men kan nog inte hålla mig så länge , är ju så nyfiken..
Drakdal: känner igen det där med att inte kunna hålla sig från att väga sig
Lill-Angelina: fortsätt kämpa bara!
Tvillingsjäl: grattis till nedgången! WOW: 36:a!! Har inte skrivit på ett litet tag för jag har fixat lite med inbjudningskort. Sambon ville ha semlor ikväll, men de var slut (som tur var) Däremot hade han hittat torkade jordgubbar som var smaskens, men har ni doppat dem i choklad?? Ha en trevlig helg, tjejer!
Miafina: välkommen! Försök hitta recept som är lätta, men ger god mättnad. Kolla t.ex. Viktväktarnas sida eller GI på Expressen. Byt ut fet grädde mot lättgrädde, ta mindre smör på mackorna osv. Du hittar säkert många tips här på tråden. Lycka till!
Vägde mig i morse (ja, jag höll mig hela helgen ) och då hade jag gått ner 1,4 kg, det kändes häftigt!
Drakdal: synd att du känner dig nere, hoppas att det går över snart!
Lill-Angelina: Vad kan man göra med halloumiost? Har för mig att jag har stekt den nån gång, men vill minnas att den inte smakade så mycket. Kryddor?
Jessie76: 3 cm minus och en mindre storlek! Grattis, grattis!
En fråga som kanske inte passar helt i den här tråden, men har nån gjort nån "sallad" nån gång som bestod av grovt rivna morötter, vitlök, lite senap tror jag, lite olja, vinäger och små frön (linfrön)? Skulle gärna vilja ha recept i så fall
tvillingsjäl: du kan nog snart bli medlem i svenska skidlandslaget som du tränar (eller du kanske redan är det?)
Måste säga till er alla att det är så kul att läsa i den här tråden, man blir så vansinnigt peppad. Bättre än VV!! Kramar!
Next och Drakdal: det är tufft när det känns som om inget händer och motivationen är noll, men om man ger sig tusan på att det ska gå så ska ni se att till nästa vecka så kommer ni att ha minskat i vikt och då känns det genast bättre igen
Är själv vansinnigt godissugen och vet inte vad jag ska ta mig till, äter tomater, men vad hjälper det när det är nåt annat man vill ha Får ta en kopp the och hoppas att suget släpper..
Sanasol: välkommen hit! Jag har kört VV "på riktigt" med pointsräkning, men det går rätt bra också att köra nån variant på frukost (se MåBra t.ex.) och sen hämta recept från matlagningsböckerna. Tycker VV funkar bra för min del eftersom man kan äta allt, men inte jämt. Lycka till!
Bols: fruktsallad..mmmmmm..tror jag ska göra det ikväll!
Änligen fredag! Är lite förkyld så träningen får ligga nere några dagar. Frossar i torkade jordgubbar och aprikoser!
Tvillingsjäl: är avundsjuk på ditt skidåkande! Tänk om man själv kunde komma ut nån gång, det verkar så härligt!
Ha en mysig helg, tjejer!! Det verkar som om det går bra för alla nu. Fortsätt kämpa bara så kommer vi att vara sååå suuupersnygga på våra bröllopsdagar