Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

grisen 06:
    men se till att du har samma prosedur infor vagningen varje gang.
    om du brukar ata nan timma innan vagningen, gor alltid det!!! Om du brukar ha jeans pa dig.. ha alltid det.. da kommer du aldrig att luras med kilorna. Annars kan det ju bli sa att ena veckan har du haft pa dig en tunn silkklanning gatt ner lite men andra veckan da plufsar du pa dig munkjacka och jeans.. da star det still tom..... det ar klart att det inte visar korekt da..
    Da kan man inte lura sig sjalv heller..

Tvillingsjal:
    Harligt med fordelsedag!! fick ett tips fran en om en chokladkaka fran en bok som heter "Klaras GI Mat". ska tydligen vara suveran! Vill du ha recept sa.. skriv bara. for ovrigt ska jag val skriva nat du redan vet.. . Ha massor av notter i beredskap.. om du blir sugen pa sott.. doppa notterna i smalt mork choklad eller jordgubbar.
    ska ni ha ex vitt brod till maten sa ha lite extra smor pa din bil sa ar det inte riktigt lika farligt. Garna ost ocksa.

Harligt att det gar bra for er!!!
    Beratta vilka de storsta andringarne ar for er..
    I skrivande stund kommer jag inte ihag.. hur mycket har du forlorat hittills?

• sweet saint

jessie76:

Allt utom jordnotter??
    Ar de de samsta notterna da eller??
    Har namligen snaskat pa dem mest.. (ibland andra, men inte sa ofta.. )
    Far jag fraga lite forsiktigt vad du vager...? (svara inte om du inte vill.. for mig ar det forsta gangen som nagon vet vad jag vager.. och det ar pa BT... )

• sweet saint

Tvillingsjal:

har kommer receptet:
    300g mork choklad
    6 agg
    4 msk fruktsocker
    1/2 dl starkt kaffe
    1 dl hackade pecan/valnotter
    1 dl kokosflingor till formen

*smorj formen och anvand kokos som strobrod
    * dela aggen och vispa vitorna till hart skum
    *smalt chokladen (var noga med att det inte branns)
    * hall chokladen i aggulorna, tillsatt kaffe och fruktsocker (kaffet ska vara svalt)
    *tillsatt notter och ror om
    *VAND i smeten i vitorna forsiktigt!! blanda
    *hall i allt i den smorda formen och baka i 200 grader, ca 10 min.
    Lat kakan sta i kylen i minst en timme innan du stjalper den. Servera med vispgradde.

Lycka till!!

• sweet saint

med tanke pa att mork choklad kan du ju ata under alla faser, likasa notter.. ja det finns ju inget vitt i den sa del lar ga bra!
    Jag skulle ata den med noje och jag haller pa med fas 1!
    Om du ar lite osaker sa at minimalt med kolhydrater pa dagen sa kan du ju ata mer pa kvallen. Det farligaste ar ju nar man blandar fett, protein och kolhydrater under samma "maltid".

hoppas det blir bra!!

• sweet saint

Ar det nan son vet om man kan ata tacos.. inte nachosen utan sjalva kottkryddan.. ar den "farlig"?

• sweet saint

tack for alla svar!!
    ger mig nog pa tacos ikvall, men utan skalen..
    GOTT!!!!

helgen ar snart officiell har for alla sa..
    hall koll ihelgen pa vad ni stoppar i er!!!

Hoppas att ingen far skall pa sondagkvall.. (snacka om att vara optimistisk.. )
    har bunkrat upp nodsnask ifall jag blir sugen. choklad doppade notter, jordgubbar och vanliga notter. Hoppas det funkar!
    Ikvall blir det rod vin, helt ok!

Lycka till med kvallen allihop!!

Tvillingsjal:
    Hoppas ni far en bra kvall med firandet!!

• sweet saint

Hallå allihopa!

Hur har helgen gått??
    Fredagen gick bra för mig förutsatt att tacos inte var nåt problem.
    Lördagen var också ok, men åt ingen riktig mat.. bara för att mätta mig för stunden.
    Gårdagen däremot gick inte så där jättebra..
    Åt bla en mazarin (big no, no), fullkorspasta, med det är inte tillåtet i fas 1, och lite kebadsås på sallad..
    Inte så glad på mig själv..
    Förkylningen verkar ha kommit för att stanna, så nån träning har det inte blivit.
    Första dagen jag jobbar sen i tisdags..
    HOPPAS att jag känner mig tillräckligt frisk för att simma imorgon iallafall. Längtar efter att få röra mig!!

MEN... Vad tror ni om skadegörelsen igår???
    Ingen katastrofhelg, men det är synd att jag inte kunde se till att ha riktig mat hemma igår..

Vad tror ni??? *orolig*

• sweet saint

*GAPSKRATTAR*
    Denna förb..**;ade helg!!

Lilla Angelina:
    På buffen.. tänkte de på vad du åt då eller tog du det som det kom? Lite nyfiken bara...

Vad tror ni om min lilla frestelse igår.. GI metoden Fas 1.. Mazarin är väl det sista man får äta då..??
    Tror ni att jag måste börja om helt från början då eller kan jag fortsätta som jag gör?

• sweet saint

Tvillingsjäl;

Bra jobbat!!!!!!

• sweet saint

Hmmm, jag vet, Tvillinsjäl, om det här med insulinkurvan.. Frågade mest för att jag ville ha nån som skulle säga att det var ok.. Tänkte lura mig själv lite nämligen...

Jo tack, det var bara söndagen som var problem.. annasr funkade det ganska bra faktiskt!

Jessie 76:
    Tack för peppningen!! Det behövs känner jag!! Känner mig riktigt plufsig för närvarande...
    men jag är glad över att inte ha ätit pizza!! Jag och min pojkvän har sagt att vi inte ska äta nå mer pizza detta år!
    Den som skulle svika måste bjuda den andra på en helkväll ute på våran favorit restaurang = himla dyrt!!(kanske ska försöka övertala honom att det ÄR så gott med pizza så att han inte KAN avstå... det tjänar jag ju på... )

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg