Inlägg från: Sarita 2006 |Visa alla inlägg
  • Sarita 2006

Nu är det bevisat....

Känns som jag känner igen denna diskussion...kolla in följande länk.

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1311593.html

Tycker att det framfördes en hel del bra argument där. Visst kan prisskillnaderna till en början verka orimliga, men jag tror nog ändå att frisörer/florister/sömmerskor tenderar att lägga ner mer tid och omsorg när det gäller beställningar till bröllop. Då är jag i alla fall villig att betala för den servicen.

Men det är ju intressant att diskussionen förekommer i flera tidskrifter samtidigt. Råd o Rön känns ju onekligen lite mer seriöst än Aftonbladet...

• Sarita 2006

Aha...den kopplingen gjorde inte jag direkt(att Aftonbladet plankade Råd o Rön) men det är ju inte förvånande!

Gerda, jag håller med dig. Man får se till att ta ansvar själv o inte vara blåögd...

Och apråpå nått helt annat, såg i en annan tråd (den om catering) att du är Örebroare Gerda. Jag med, om än bosatt i Skåne för tillfället. Men vigseln ska bli hemma i Örebro...förhoppningsvis ska vi vigas i Lillkyrka k:a utåt Glanshammar till. Lycka till med planerandet!

• Sarita 2006

Ja visst är kyrkan underbar! Hoppas din kollega får ett underbart bröllop! När ska det bröllpet äga rum?

Vet dock inte om vi får just Lillkyrka än...församlingsexpeditionen kunde inte bekräfta förrens i januari, då de inte hadde kalender för så långt i framtiden (synd när man själv försöker vara i god tid) och då vi inte tillhör den församlingen (eftersom vi är skrivna på annan ort)....
    Vi har ett säkert alternativ dock, som egentligen är precis lika bra, om än annorlunda: St Mikaels kyrka i Hjärsta. Den är ju modern o mitt inne i stan, men väldigt personlig och smakfullt inredd. Var gifter ni er?

Om vi flyttar hem vet vi inte...det beror helt på var man får jobb efter examen (är student, inne på min sista termin)

Norge kan jag varmt rekommendera! Oslo har jag i o f s inte varit i så mycket, men jag har jobbat i 5 månader utanför Ålesund, o Norge är ett underbart ställe!

Svar på tråden Nu är det bevisat....