• jocelyn

Ang s k budgetbröllop

Ordet budget betyder ju egentligen bara "ekonomisk plan". Alltså är alla bröllop budgetbröllop...vad man menar är kanske "lågbudget"? Sedan är det ju så att man inte behöver se det som så negativt med en lägre budget för ett bröllop. Så länge man får det man vill tycker jag att det är bra ju mindre man behöver betala för det. Eller vill man lägga mer pengar för att ju ha lagt ut mer pengar? Det verkar ju lite knasigt minst sagt.

Samma sak kan ju tänkas gälla när det kommer till kläder; är tröjan verkligen snyggare för den är köpt i en dyr affär? Visst kan väl HM ha massor med bra fynd? Är kanske bara jag som resonerar såhär...
    Jag vill ha fina saker till mitt bröllop, såklart vill jag det, men jag vill helst inte betala massor med pengar för det. Jag tror jag kan använda pengarna till annat som känns viktigt för mig. Om jag kan få det jag vill ha inom den budget jag har så tycker jag det är lyx!

• jocelyn

Fyndbröllop? Lyx till lägre kostnad-bröllop? Dröm men inte mardröm på bankkontot-bröllop?

Svar på tråden Ang s k budgetbröllop