• Gerda

Ang s k budgetbröllop

För mig betyder budgetbröllop härinne - ett bröllop kring 0-30000 - rent ekonomiskt. Sen lägger inte jag nån värdering i om det är ett lyxigt eller fattigt bröllop.

vissa människor har satt 100.000 som budget och som ändå inte blir lyxigt och dyrt om man ser till att de bjuder 150 personer osv och tvärtom dem som spenderar 25.000 för ett bröllop med 10 personer.

Tror att man ska strunta i andras uppfattningar och värderingar och köra sitt eget race.

• Gerda

Valli - jag tycker ju att bröllop under 40 000 är budgetbröllop - rent ekonomiskt alltså. Vi hamnar under denna kategori.

Tycker inte att jag sett, hört särskilt mkt om att denna gräns gör att man är snål som du säger. Eller kostnadsmedveten. Iaf inte särskilt mycket - isf skulle det vara väldigt nedlåtande och då skulle jag ta illa upp och fråga varför/om de menar så.

Vad jag vill säga är att

• Gerda

Vf... jag klickade fel!

Jag menar att om Du har fått/får höra att du är snål så håller jag med dig att du ska ifrågasätta detta. Ditt bröllop för 20 000 är ju ditt drömbröllop!

Jag tycker inte att bröllop över 80-100 000 nödvändigtvis är lyxbröllop heller - lyx är för mig en sak och helt annorlunda för en annan.

• Gerda

För mig är bugetbröllop den ekonomiska ramen för bröllopet :)

Å inom den ramen hamnar vårt :) Budget, men inte billigt, enkelt eller snålt.

Tycker absolut att du ska stå på dig, drömbröllop ska du säga! ;)

• Gerda

Då tycker jag att det kan heta bröllop bara, eller drömbröllop!

Att kalla det "bröllopet-som-inte-kostar-så-mycket-för-att-det-är-det-vi-vill-ha" Känns som om man själv har lagt en värdering i bröllopet och vill försvara budgeten!

Det ska man inte behöva göra ett dugg anser jag!

Svar på tråden Ang s k budgetbröllop