• Cecilia J

Nu ska vi skilja oss. Vad händer nu?

Jag har också skiljt mig. Det var jättejobbigt men vi hade inga barn inblandade så det gjorde det hela lite enklare.

Vad som händer? Jo, en av er eller båda ska flytta och det innebär letande efter ny bostad. Dela upp sakerna? Vi gjorde faktiskt en sån larvig grej att jag köpte små klisterlappar, blå och röda... Sen så gick vi igenom allt och satte klisterlapparna på grejerna så när det väl var dags för packning och flytt så gick det hyfsat smidigt.

Så den bodelningen skötte vi själva, av själva bohaget. Pengarna på banken kom vi inte alls överens om utan fick söka bodelningsman av tingsrätten. På det sättet blev det rätt och riktigt gjort.

Vi var inte alls sams så våra föräldrar tog naturligtvis ställning bakom sina barn så de hälsar inte på varandra längre. Mina föräldrar tog hans svek otroligt hårt. Annars finns det väl inget hinder för normal kontakt?

Vi skiljde oss just för att han träffat någon annan. Det gjorde det hela lite värre för mig, men lättare för honom att gå vidare.

Det kommer att gå bra, men man får ta en dag i taget...

/Cecilia

Svar på tråden Nu ska vi skilja oss. Vad händer nu?