• lolabe

Viktminskning! Tävling!

I'm in! Skriver i någon annan tråd också men kan väl vara på flera ställen samtidigt
    Jaha, och i morse vägde jag 62,5 vilket var lite surt för i måndags vägde jag 62,3 trots att jag tränat och ätit ganska nyttigt. Alltså gått upp 2 hg (inte mycket jag vet men i alla fall... ) De första kilona brukar ju liksom flyga av i vart fall på mig (sen är det ju värre med de efterföljande kilona). Så jag undrade vad f-n tills jag kom på att "röda faran" är på väg, och då är det ju lite knivigt med vikten. Men det är väl bara att hålla ut och hoppas på bättre tider.

• lolabe

hmm, min taktik är att äta nyttigare generellt och skippa glass, godis samt allmänt småätande som jag har en tendens till tex innan middagen för att jag är hungrig. Samt att träna mer. Sen är jag inte stenhård utan tar ett glas vin eller en liten bit choklad någon gång ibland.

• lolabe

ja, även för mig har det gått upp och ner...till viss del beroende på att det varit väldigt stressigt på jobbet. Och det ser inte ljusare ut på den fronten just nu heller, blä! Men hann i alla fall till gymet imorse för en halvtimmes jogging. Maten...tja, sådär får man väl säga. Men då finns det ju i alla fall utrymme för förbättringar Återkommer på onsdag. Lycka till till er andra!

• lolabe

Vägde mig i morse: 60,8 - woohooo!!
    (= -1,5 kg)

• lolabe

Bravo!

Jag märket helt klart att jag blir mindre hungrig och hängig om jag skippar kolhydraterna. Även om jag gillar ris, bröd och pasta blir det lättare att avstå när jag tänker på att jag faktiskt blir mycket piggare utan sådan mat. Funkar ju bra för vikten också.

• lolabe

Hej, haha, vet inte om jag har något framgångsrecept. Jag går alltid ner väldigt snabbt precis i början men sen stannar det av och då tappar jag motivationen och lägger av och går upp allt igen. Så det är liksom nu det svåra börjar...

Nä, jag avstår inte helt från kolhydrater. Jag gillar också ris, pasta etc och äter det ibland men inte varje dag. Jag tror inte att det är nyttigt att avstå helt från kolhydrater heller - bättre att äta just fullkornsprodukter och med måtta.

Som jag skrev tidigare blir det lättare att avstå när jag tänker på att jag blir mindre hungrig och inte heller så trött om jag låter bli (dessutom blir jag väldigt "fisig" av mjölprodukter, vilket också underlättar valet att låta bli ). Lunch varierar, igår åt jag fisksoppa m aioli, dagen innan thai med kött, kyckling och grönsaker (fast inget ris). Men ibland blir det ju som sagt svårt att undvika, särskilt när man äter ute. Man får vara lite flexibel helt enkelt och avstå när det är möjligt för att kunna äta det någon gång ibland när man inte har något val eller om man är extra sugen.

Grönt te är en hit också tycker jag

• lolabe

jo, jag tränar iofs också på morgonen men bara av det skälet att det är den tid som passar mig bäst. Jag tror inte det spelar så stor roll vilken tidpunkt på dygnet man tränar, bara det blir av liksom...

• lolabe

jag försöker jogga 5 km 3 ggr i veckan. Sedan blir det också någon längre promenad en eller ett par ggr i veckan. Tänkte börja styrketräna lite lätt också (alt gå på pump eller liknande) men har inte kommit igång med det än.

• lolabe

jaha, då var det onsdag idag ja...har varit ganska duktig denna veckan om jag får säga det själv...vägde 60,4 i morse = -0,4 kg. Inte så mycket som man kunde ha hoppats men åt rätt håll i alla fall. Lycka till till er andra!

• lolabe

Bra sinan. Jag har samma förhoppningar som du

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!