• lolabe

Viktminskning! Tävling!

välkommen hit!! ååååhhh, jag måste bara få berätta att jag var ute på lunchen idag och shoppade jeans. Ofattbart nog hittade jag två par jeans som satt perfekt - annars tycker jag aldig att jag hittar några! Jag är sjuuuukt nöjd med att jag kom i dem med tanke på att det var slimfit

• lolabe

Carma: det blev ett par replay. Vet inte vad modellen hette med det är det är dragkedja på bakfickorna. Några andra som satt bra var Levis 558. Men som sagt det var på mig och varje kropp är ju olika.. lycka till!

• lolabe

Jag förstår dig, KCsMama. Jag tror själv inte jag vågar väga mig imorgon har haft en dålig vecka i det avseendet. Först var sambons kompis från skåne på besök med smaskiga middagar etc, sedan stor fest på lördagen med massor av drinkar och allehanda snacks och slutligen blev jag sjuk och tyckte synd om mig själv = glass och choklad Usch, dålig lolabe....

• lolabe

Men det är väl jättebra, Grattis! Jag hade varit nöjd om jag hade gått ner till 60 (har inte vågat väga mig idag men vet iaf att ner har jag inte gått... )

Jo, jag är också lite orolig för julen. Nu gillar jag varken mimosasallad (brukar man äta sånt till jul?) eller ischoklad men det finns ju massa annat smaskigt. Dessutom ska vi vara hela julen hos min sambos föräldrar och då är det ju lite svårt att ha några anspråk på vad som serveras (hemma kan man ju säga nä nu vill jag ha kycklingfile och grönsaker eller vad man nu vill ha i stället för julmat).

• lolabe

Oj vägde mih i morse: 59,9!! Det kan inte vara möjligt, jag måste vara uttorkad eller nåt för jag har fuskat ganska mycket på senare tid och måste skärpa till mig...Usch det här "händer" alltid mig, jag är duktig i några veckor sen börjar allt gå åt h-e, får inte låta det hända den här gången. Hoppas allt funkar för er!

• lolabe

Ja, min mamma är och hälsar på i helgen, annars skulle jag nog också gått till gymet. Har inte varid där på 1 1/2 vecka eftersom jag har haft ont i halsen (bra ursäkt )

Är 1,67 förresten.

• lolabe

fattar ingenting? Har överhuvud taget aldrig satt min fot på familjeliv.

• lolabe

KCsMama: grattis till att du närmar dig målet!
    sinan: bra att du ligger kvar på samma vikt iaf!
    Själv glömde jag väga mig i morse - kan ha berott på att jag försov mig men jag förväntar mig absolut ingenting, slarvar fortfarande en del, usch! Fast jag har iaf varit och tränat den här veckan.

• lolabe

Hej mina vänner - ska vi blåsa liv i den här tråden igen? Det kan ju behövas såhär efter jul...

Det har gått riktigt uselt den senaste tiden om man säger så, spenderade dessutom hela julen hos min sambos föräldrar och hans pappa är värsta gourmetkocken som lagar trerätters till både lunch och middag samt bakar eget bröd till frukost...stööön! Så vägde mig i morse, 61,8 kg, inte så upplyftande men nu är det nya tag som gäller!Hur har det gått för er över jul?

• lolabe

Välkomna MimmiMus och ninonica!

Vägde mig i morse igen 60,9 = 0,9 kr vatten borta, woohoo

Igår laddade jag ner ett intervallträningsprogram på ipoden från cardiocoach.com. Testade det på löpbandet på gymet - det funkade bra. Man anstränger sig lite extra när någon "säger till en" vad man ska göra, annars är jag så lat. Programmet var ca 35 min långt men det kändes som att tiden gick mycket snabbare, bra!

• lolabe

Anne-h: Hej, jag brukar äta ett kokt ägg och en smoothie av naturell fil eller yoghurt + frysta bär (oftast hallon) + en skvätt juice för att söta lite. Faktiskt brukar detta hålla mig helt mätt fram till lunch

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!