• Nonika

Budget-chock!!

Har fått en smärre chock!
    Sömmerskan ringde igår, m2b:s kläder är klara så vi kan ta med dem hem i morgon när vi ska dit. Så hon ringde och sa hur mycket pengar hon ville ha. Min klänning skulle landa på ca 6000:-, det hade vi pratat om innan. Det var klänningen jag var bekymrad för, jag trodde det var den som skulle kosta mest.
    Till min m2b har vi beställt en frockcoat, och när vi ändå var där och pratade om vilken sorts skjorta han ville ha, gick det av bara farten att beställa en till honom genom henne också. Är liksom smidigare än att åka runt till en massa affärer som vi inte har tid med.
    3000:- har vi redan betalat...och i morgon ska vi betala 14.000:- till!!!!

Ohhh, my god, säger jag bara...17.000:- för bara kläderna...jag som trodde vårt bröllop skulle bli lite av ett lågbudgetbröllop....

Så nu ligger vi efter med 14.000:- i budgeten. Var i hela friden ska man hitta 14.000:-!!?? Jobba övertid!? Sälja sina möbler?

Vi får väl bjuda på fil och flingor på bröllopet, och kontra med; ja, vi har ju ialla fall fina kläder...

• Svar på tråden Budget-chock!!
  • Kirsto

Nonika: haha! Fängelse? Jamen då har du ju nära till kunderna iaf... *skojar*

Som du säger brukar det ju lösa sig för det mesta med ekonomin, men man får vara hård mot sig själv ett tag. Rätta mun efter matsäcken så att säga. Hoppas att ni blir störtnöjda med kläderna iaf, nu när ni får göra en del uppoffringar för dem!

• Jenny i England

Sälja möbler kan man ju göra. Min darling sålde sin soffgrupp för att kunna åka på en fotbollsmatch till Holland när Newcastle spelade i UEFA cupen (det var innan vi träffats... nu skulle han INTE få sälja vår soffa för att gå på fotboll!)

• Nonika

Jenny:
    Hahha, fick han sitta på golvet å kolla på tv sen eller? Ja, herregud, folk gör de mest konstiga saker få att få råd...men visst, det finns säkert nåt vi skulle kunna sälja
    En trotsig 4-åring kanske? Nån som vet nån som behöver en

• 8108

*Har ni gymkort? Säg upp det!

*Dn- läs på nätet istället

*lär er älska blodpudding

*eftersom ni har barn har ni säkert en miljon leksaker som de inte använder längre, sälj dessa på blocket

*säkert har ni en massa prylar, gamla smycken och annat som bara ligger och samlar damm-sälj rubbet (minimalistiskt e fint hehe)

Planera, planera planera!!!! Veckohandla, använd inte bilen mer än nödvändigt, använd inte mobilen till nöjessamtal, vad dricker ni (vuxna)till maten? vatten är gott!

Lycka till!!!!

• Nonika

Har en glädjade nuhet ändå...min sambo kommer att få en bonus från jobbet i vår, ca 12.000:-! Eller lite mer Det satt lägligt kan man ju lugnt påstå...blir inte svårt att placera de pengarna...

nennie81:
    Planering är A och O, helt klart. Mitt liv är en enda planering. Sen mår man ju bra av att ibland få göra sånt som faller en in, tex köpa en godisbit på Statoil när man ändå tankat. Men det händer väldigt sällan.
    Vi dricker vatten mestadesl, i alla fall jag. Jag dricker i stort sett aldrig läsk eller juice heller. Jag dricker TE i stora mängder istället...så jag behöver mitt gymkort för jag blir så hård i magen
    Faktiskt har jag funderat på att säga upp medlemsskapet på gymet, men det är en sån rolig, positiv grej för mig att få gå och träna ibland. Istället för att gå på krogen och göra av med pengar, är det ju bättre att träna. Dessutom vill jag hålla mig i någorlunda form till bröllopet. Vilket kommer att bli svårt ändå, med tanke på att sommaren är innan bröllopet, och då stänger gymet, man grillar sent på kvällarna, dricker vin, latar sig...*puh* känner mig fet av bara tanken

• 8108

Det tar ju emot att säga upp gymkortet oxå... fråga mig jag vet

Tänkte frysa mitt när jag blev gravid, hade ju ändå inte utnyttjat det särskilt mycket månaderna innan men tänkte att jag kanske skulle ha det kvar ifall jag blev sugen på att testa yoga... hela graviditeten gick utan att jag satte foten på gymmet och ytterligare två innan jag kom mig för att säga upp det

Kan tillägga att jag alltid varit ett träningsfreak, men ar hatat att gymma och har dålig koordination så pass kändes inte heller aktuellt... Istället sprang jag till eller från jobbet nästan varje dag (1mil) och spelade innebandy med killarna på jobbet varje fredag så varför jag tecknade det där gymkortet till att börja med är ett mysterium i sig

• Nonika

nennie81:
    Hahaha

Vadå 2? Menar du 2 graviditeter till?

Jag tror inte jag kan frysa mitt kort, man måste ha läkarintyg på att man inte kan träna. Jag är medlem, och det dras via autogiro varje månad. Dyrt är det, närmare 400:-/ mån. Men ambitionen är att träna ca 3 gånger i veckan, vilket sällan hinns med. Vi har 4 barn tillsammans, min sambo jobbar 3-skift, och själv jobbar jag ofta till 20. Sen blir man förkyld...sen är man för trött...sen är det för mörkt för att gå ut på en promenad...
    Snart är det jul, men innan dess har vi 3 födelsedagar att avverka. Billigt!? Näe...sen fyller den äldsta i feb.
    Jag var på Ikea idag och gjorde av med över 2000:-, som inte är betalt ännu...så nu ligger sambon på golvet och skruvar

• 8108

Hahaha vilken miss menade två månader (lillan är 12 veckor (idag )

• 8108

Ja att hålla i slantarna e inte lätt... IKEA e döden för plånboken, allt e ju sååå billigt så man bara måste köpa det, vips så har man bränt ytterligare några "lax" Hade tänkt åka dit imorn och "bara spana lite"

• Nonika

Nennie81:
    "Bara spana lite"? Eller hur...det går inte, jag lovar. Det är julgrejer från golv till tak, det glittrar och glimmar överallt. Man blir helt sjuk! I alla fall jag som älskar julen...

• 8108

Trts att jag håll håååårt i plånboken kom jag hem med på tok för mycket grejer, köpte tom såna där "krims-kramsiga" rosblad i tyg... tänkte att det skulle vara snyggt att ha som bordsdekoration på dotterns dop nästa månad

• Nonika

nennie81:
    Ja, men det var väl jättebra?!
    Det kan inte bli för mycket från den affären

Svar på tråden Budget-chock!!