• 24 december

051105-051224 - Viktdagbok

Hejsan alla BT:are!
    Har tänkt att genomföra en aktiv viktminskning mellan den 5/11 och den 24/12. Jag vill vakna upp på julafton och väga 69 kilo Invägning den 5/11 är på 81.2 kilo och har räknat ut att jag måste gå ner 1,75 kg per vecka för att nå mitt mål. Jag vet att man går ner fortare i början så målen kommer stegvis att förändras. Hur ska jag då klara det här!? Genom att utesluta onyttigt som läsk, godis, chips, bakverk med mera och att träna. Jag vet att 1,75 kilo per vecka är mycket och inte det optimala när det gäller viktnedgång. Men jag är en person som gärna sätter höga mål för jag vet att jag kämpar mer då. Genom att skriva ner mina resultat och få stöd härifrån så tror jag att jag kommer att lyckas. Varför jag har satt den här tidsramen är pga att jag kommer att räkna kcal och det är inte det roligaste som finns därför vill jag bara göra det under en kort period. Min träning kommer bestå av morgonpromenader, tung styrketräning och cardio i form av Body Combat, spinning & löpning.

Nu kör vi - HÅLL TUMMARNA

• Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok
  • 24 december

051106

MORGONVIKT: 78,7 (-2,5) KVAR: 9,7 Kg

Idag blev det träning i form av 6 timmars springande i trappor (delade ut reklam). Det var min första dag och man blev riktigt svettig så man har säkert förbränt ett antal kcal "hoppas". Innan utdelningen hade jag planerat att gå och träna, men jag kan säga att jag har väldigt ont i fötterna, benhinnorna och benen så det blir vila ikväll. Har nog fått tillräckligt med motion för idag. Ha en trevlig söndagkväll!!

kram kram

• 24 december

Tack så mycket mickelina

• 24 december

Nix inget syndande, var eller är alldeles för trött för att ens ta mig till affären Nu ska jag ta en kopp te och tänka poitiva tankar och hoppas att vågen rör sig nedåt.

• 24 december

051107 MORGONVIKT: 77,9 (0,8) KVAR: 8,9 Kg

Kan säga att mina vader lider som attan idag, morgonpromenad var inte att tänka på. Men vågen visar minus och det är jag glad för, även fast jag vet att det mesta är vatten.

• 24 december

Ha ha vad lustigt inlägget blev Inom parantesen ska det stå att jag har minskat 0,8 kg...

• 24 december

Liza77
    Absolut det är bara att hänga på Jag kommer i fortsättningen väga mig en gång i veckan, på måndagar. Kul att någon annan oxå hänger på, det här kommer vi att klara!!!

• 24 december

051114

MORGONVIKT 77,9 (0) Kvar 8,9 KG

Ingen förändring, men det beror på att jag spenderade veckoslutet hemma hos mina föräldrar. Det var inget direkt syndande, men ingen motion blev det så. Men det är bara att ta nya tag

• 24 december

Det var nog bara vätska som försvann, det brukar ju vara så i början av en viktminskning

• 24 december

Juliette

Du är så välkommen Strålande jobbat hittills!

• 24 december

Jodå det går bra för mig. Idag har jag sprungit upp och ner i trappor i 8h, är reklamutdelar så där borde jag ha förbränt en del Vet bara inte om jag kommer lyckas gå ner till 69 kg pga att jag kör tung styrketräning och alla vet att muskler väger mer än fett. Kanske ska jag ha någon annan mätsticka än vågen som cm eller klädstorlek eller nåt. För mitt framtidamål är att ha en fitnesskropp, därför jag kör så mycket styrketräning.

Lycka till tjejer!! Vi klarar det här

• 24 december

Juliette

Ha ha ja nä det är klart. Men det är ett enkelt sätt att se om det går åt rätt håll.

• 24 december

Juliette

Bra jobbat, det går neråt Vad duktig du är!!

Själv har jag inte vägt mig denna vecka, får se om jag gör det eller om jag ska börja mäta i cm istället. Nu ska jag iväg och styrketräna, hoppas ni får en fortsatt bra dag.

• 24 december

Jajamänsan jag har mätt mig och har gått ner 2 cm i midjan, så jag är nöjd.

Vad imponerad jag blir av era viktnedgångar, härligt jobbat!!!

• 24 december

Tack tack =)

Om man vill ha minimal muskelnedbrytning så ska man gå ner 0,5 kg i veckan, men jag har hört att folk har gått ner upp till 1 kg och inte förlorat så mycket muskler. Det beror på hur snabbt du vill att det ska gå eller om du är rädd om dina muskler.

• 24 december

I helgen beställde jag en crosstrainer och det ska bli så skönt och ha en hemma. Nu behöver jag bara gå till gymmet och styrketräna, och bara gå en gång om dagen, istället för två. Längtar tills den kommer, då har man ingen ursäkt att inte träna.

• 24 december

Juliette

Tråkigt att höra om förra veckan men det är som du säger att ta nya tag och att ha ätardagar ska ju bara vara positivt. Blev det någon vägning igår eller hoppade du det?

Jag mätte mig imorse och magen har gått ner ytterligare 2 cm och det känns underbart. OCH imorgon kommer min crosstrainer, längtar

Hoppas det går bra för er alla. Det är en tuff period att försöka minska sitt kroppsfett under, men jag har iaf lovat mg själv att på julafton får jag njuta. På lördag ska jag på julbord, det ska bli himla gott men man får försöka och inte äta för mycket av det goda.

Ha d så bra!!!

• 24 december

Juliette

Vad härligt att höra, det går ju bra för dig Och att få höra det av personer man inte har träffat på ett tag är det bästa. Tycker du är jätteduktig som håller dig till din diet. Speciellt i tider som dessa. Var själv på julbord i helgen och det kan jag säga smakade gott=) Crosstrainern funkar sådär, kcalförbrukningen fungerar inte som den ska men jag får väl klara mig iaf...kanske köpa en pulsklocka så ser jag förbrukningen. Jag är 1.82cm så jag är en lång jänta =)Imorgon är det en ny vecka så nu fortsätter vi lyckas och tappa vikt (fettvikt för mig då).

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok