• 24 december

051105-051224 - Viktdagbok

Hejsan alla BT:are!
    Har tänkt att genomföra en aktiv viktminskning mellan den 5/11 och den 24/12. Jag vill vakna upp på julafton och väga 69 kilo Invägning den 5/11 är på 81.2 kilo och har räknat ut att jag måste gå ner 1,75 kg per vecka för att nå mitt mål. Jag vet att man går ner fortare i början så målen kommer stegvis att förändras. Hur ska jag då klara det här!? Genom att utesluta onyttigt som läsk, godis, chips, bakverk med mera och att träna. Jag vet att 1,75 kilo per vecka är mycket och inte det optimala när det gäller viktnedgång. Men jag är en person som gärna sätter höga mål för jag vet att jag kämpar mer då. Genom att skriva ner mina resultat och få stöd härifrån så tror jag att jag kommer att lyckas. Varför jag har satt den här tidsramen är pga att jag kommer att räkna kcal och det är inte det roligaste som finns därför vill jag bara göra det under en kort period. Min träning kommer bestå av morgonpromenader, tung styrketräning och cardio i form av Body Combat, spinning & löpning.

Nu kör vi - HÅLL TUMMARNA

• Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok
  • 24 december

051106

MORGONVIKT: 78,7 (-2,5) KVAR: 9,7 Kg

Idag blev det träning i form av 6 timmars springande i trappor (delade ut reklam). Det var min första dag och man blev riktigt svettig så man har säkert förbränt ett antal kcal "hoppas". Innan utdelningen hade jag planerat att gå och träna, men jag kan säga att jag har väldigt ont i fötterna, benhinnorna och benen så det blir vila ikväll. Har nog fått tillräckligt med motion för idag. Ha en trevlig söndagkväll!!

kram kram

• mickelina

tänkte bara önska dig lycka till och hoppas att du når ditt mål.

• 24 december

Tack så mycket mickelina

• aug 06

Måste oxå säga lycka till jag tror nog att du klara detta.
    Att springa i trappor i 6 h då har du nog förbränt en hel del tänk nu bara inte att bara för att du har varit så otroligt duktig att du ska belöna dig med nått sött ta en frukt istället.
    Lycka till.

• 24 december

Nix inget syndande, var eller är alldeles för trött för att ens ta mig till affären Nu ska jag ta en kopp te och tänka poitiva tankar och hoppas att vågen rör sig nedåt.

• 24 december

051107 MORGONVIKT: 77,9 (0,8) KVAR: 8,9 Kg

Kan säga att mina vader lider som attan idag, morgonpromenad var inte att tänka på. Men vågen visar minus och det är jag glad för, även fast jag vet att det mesta är vatten.

• 24 december

Ha ha vad lustigt inlägget blev Inom parantesen ska det stå att jag har minskat 0,8 kg...

• Lilla päronet

Lycka till. Bra att du har satt upp mål. och det här kommer du att klara. Själv så kämpar jag också.. :)

• Liza77

24 december>> Får jag hänga på din utmaning?
    Vi väger nästan lika mkt! Jag väger lite mer...
    Min morgonvikt idag, 0511009 = 81 kg

Jag VILL väga 74 kg den 24/12! -7 kg på på 6 veckor dvs 1,6 kg/vecka!!!

Jag är med i VV och äter 21 points/dag & promenerar minst 30 min varje dag!

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok