• 24 december

051105-051224 - Viktdagbok

Hejsan alla BT:are!
    Har tänkt att genomföra en aktiv viktminskning mellan den 5/11 och den 24/12. Jag vill vakna upp på julafton och väga 69 kilo Invägning den 5/11 är på 81.2 kilo och har räknat ut att jag måste gå ner 1,75 kg per vecka för att nå mitt mål. Jag vet att man går ner fortare i början så målen kommer stegvis att förändras. Hur ska jag då klara det här!? Genom att utesluta onyttigt som läsk, godis, chips, bakverk med mera och att träna. Jag vet att 1,75 kilo per vecka är mycket och inte det optimala när det gäller viktnedgång. Men jag är en person som gärna sätter höga mål för jag vet att jag kämpar mer då. Genom att skriva ner mina resultat och få stöd härifrån så tror jag att jag kommer att lyckas. Varför jag har satt den här tidsramen är pga att jag kommer att räkna kcal och det är inte det roligaste som finns därför vill jag bara göra det under en kort period. Min träning kommer bestå av morgonpromenader, tung styrketräning och cardio i form av Body Combat, spinning & löpning.

Nu kör vi - HÅLL TUMMARNA

• Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok
  • aug 06

Måste bara säga vad jag tycker ni är duktiga jag skulle då börja med GI gick väl si så där men nu sitter jag här och äter kakor och annat gott.
    Jag vill så gärna gå ner dom sissta kilona men det går ju så trögt. Jag undrar om jag hoppar på här så kanske det går bättre för mig måste få pli på mig så nu tar jag sista kakan och ska sedan hålla mig borta från allt sådant.

• Juliette

24 dec: tack så mkt, imorse stod vågen på 69,9 Hoppas det gick bra på träningen!

anne-ie: Jag kommer inte ihåg när jag började med renkur, för ett par evckor sen ungefär. Men sen lörda tills idag har jag gått ner 1 kg unegfär så det känns bra.

3 kg under en vecka är ju jätte mkt, men det första veckan är det ju mkt vatten iförsej. Men inte 3 kg, utan kanske ett par. Fortsätt kämpa så ska du se att dom där 8 kg snart är borta

Jag har som mål att gå ner minst 1 kg i veckan så jag hoppas det fortsätter såhär

• Juliette

oj vad jag stavade mkt fel, förlåt
    var lite stressad=)

• Juliette

Det STÖRSTA stavfelet var dock att jag skrev att jag vägde 69,9*skratt* Jag vägde 66,9 igår, inte 69,9 Och nu hade jag gått ner ytterligare till 66,6 kg

24 dec
    Har du börjat måtta nånting?

Ann-ie
    Det är klart att du kommer att gå ner med kombinerad kur, jag åt det tidigare och då gick jag ner mycket och då trots att jag även fuskade med godis o dylikt.
    Igår var jag såå sugen på pepparkaker mm, det är inte lätt att se när alla andra äter massa gottigheter. Men jag motsod frestelsen så det är bara att fortsätta.
    Jag kommer att börja äta kombinerad mat ett tag innan jul så att maten hinner omställa sig innan julmaten. För då ska jag minsann inte sitta och äta soppa-men dock tänka på mängden mat.

Hoppas et går bra för er!

• Ann-ie

Ja, till igår hade jag lugnat ner mig. Och kände mig lite nöjdare med de 3 kilona. Vägde mig dessutom i morse ch ytterligare ett kilo är för alltid borta. Har räknat att med 4,5 veckor kvar till jul (och 7 kg kvar) så måste jag gå ner 1,55 kg per vecka. DET borde jag klara! NU: ut och öka förbränningen!

• 24 december

Jajamänsan jag har mätt mig och har gått ner 2 cm i midjan, så jag är nöjd.

Vad imponerad jag blir av era viktnedgångar, härligt jobbat!!!

• Juliette

24 dec
    Toppen bra! 2 centimeter gör skillnad på kläderna=)

Nu väger jag 65,5 och det är jätte kul, men samtidigt börjar jag bli lite orolig för att det går så pass fort...rädd att alla min muskler håller på att stryka med. Jag hoppas att det inte är så, givetvis bryts en del ned men jag hoppas det är mkt fett som försvinner också.

• 24 december

Tack tack =)

Om man vill ha minimal muskelnedbrytning så ska man gå ner 0,5 kg i veckan, men jag har hört att folk har gått ner upp till 1 kg och inte förlorat så mycket muskler. Det beror på hur snabbt du vill att det ska gå eller om du är rädd om dina muskler.

• Carma

Bra info. Det visste jag inte.
    Jag bantar inte alls. Satsar på motion & nyttig mat.

Nu, ut & motionera!

Kram

• Carma

Juliette,

Grattis till viktnedgången!

• 24 december

I helgen beställde jag en crosstrainer och det ska bli så skönt och ha en hemma. Nu behöver jag bara gå till gymmet och styrketräna, och bara gå en gång om dagen, istället för två. Längtar tills den kommer, då har man ingen ursäkt att inte träna.

• Juliette

Jag lyckades gör bort mej totalt i fredags, umgicks och titta på film och då vart det chips,dipp,dricka o godis. Usch va jag mådde dåligt och vilken ÅNGEST.
    Men nu är jag åter på rätt spår, och har ingen lust alls att äta nått annat soppor. För de va ingen kul kännsla när man han hade ätit, kroppen kändes alldeles uppsvullen och fy. Ska inte väga mej förns på onsdag, dels för fredan och dels för att jag har mens nu. jag hoppas jag inte väger allt för mkt på onsdag.

Hur går det för er andra?

• 24 december

Juliette

Tråkigt att höra om förra veckan men det är som du säger att ta nya tag och att ha ätardagar ska ju bara vara positivt. Blev det någon vägning igår eller hoppade du det?

Jag mätte mig imorse och magen har gått ner ytterligare 2 cm och det känns underbart. OCH imorgon kommer min crosstrainer, längtar

Hoppas det går bra för er alla. Det är en tuff period att försöka minska sitt kroppsfett under, men jag har iaf lovat mg själv att på julafton får jag njuta. På lördag ska jag på julbord, det ska bli himla gott men man får försöka och inte äta för mycket av det goda.

Ha d så bra!!!

• Juliette

24 december:
    Jag vägde mej i onsdags, men jag kom inte ihåg vad den stod på då men nu idag när jag vägde mej så stod vågen på 63,6
    Mätte mej också..och sen 20 nov när jag mätte mej sist så hade jag förlorat många cm också. Så det känns toppen och motivationen att fortsätta är HÖG.
    Har haft besök ihelgen som ätit goda middagar, ostkrokar, jordnötter, dricka och lussebullar m.m. Me jag har hållt mej till mina soppor-och det har inte änns varit jobbigt att stått emot frestelserna. Så det känns toppen!

På julafton ska jag också god mat och allt som hör till. Kommer även att börja äta kombinerat ett tag innan så magen hinner ställa om sig litte. Ska ut på juldan och festa och man vill ju inte däcka efter ett glas vin som en del påstår man kan göra när man bantat innan. Vore inte så lyckat de!*skratt*

Fungerar crosstrainern bra?

• Juliette

Att jag blev kallad modell av några jag träffa på stan som inte sett på länge, höjde motivationen ytterligare Dom tycket jag hade gåt ner mkt, var så fin och hade en enorm ustrålning

• Juliette

24 dec:
    hur lång är du? har kanske frågat det förut men glömt..

• 24 december

Juliette

Vad härligt att höra, det går ju bra för dig Och att få höra det av personer man inte har träffat på ett tag är det bästa. Tycker du är jätteduktig som håller dig till din diet. Speciellt i tider som dessa. Var själv på julbord i helgen och det kan jag säga smakade gott=) Crosstrainern funkar sådär, kcalförbrukningen fungerar inte som den ska men jag får väl klara mig iaf...kanske köpa en pulsklocka så ser jag förbrukningen. Jag är 1.82cm så jag är en lång jänta =)Imorgon är det en ny vecka så nu fortsätter vi lyckas och tappa vikt (fettvikt för mig då).

• Juliette

24 dec
    Idag ställde jag mej på vägen och den stod på 63,1..känns härligt
    Har gått ner 27 kg nu allt som allt, och det MÄRKS på kläderna..*skratt*..man kan knappt tro att det är möjligt att jag kunnat haft dom där stora byxerna.
    Går det fortsatt bra för dej me?

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok