• Juliette

051105-051224 - Viktdagbok

Hej på er!
    Jag skulle också vilja hänga på ert viktminskningsutmaning, om det går bra?
    Jag har gått ner 22 kg under det här året...men målet är att väga 63 till jul dvs att jag ska gå ner 5 kg tills dess.
    Så det är 1 kg i veckan ganska precis

• Juliette

24 december
    tack så mycket!

Anne-ie
    Tack till dej me Och jag känner mig riktigt stolt men jag skulle känna mej ännu stoltare om jag lyckas gå ner 5 kg till innan jul. Frågan om hur jag lyckats gått ner så pass mkt är svår...jag kan börja med och säga att det tagit hela det här året så det har inte gått fort, men det är för att jag bara orkat "brytt" mej i perioder...så jag har haft mina perioder när jag gått ner i vikt...ungefär att jag hållt på i en månad och gått ner 5 kg och sen har jag inte orkat fortsatt men jag har ändå inte gått upp dom kilona, så höll jag på med mina första 15 kg. Sen ungefär 6 veckor tillbaka har jag kört stenhårt för att jag vill nå mitt mål innan jul.

Så nu har jag gått ner 22 kg allt som allt. Jag har ätit kombinerad kur med vanlig mat och nutrilett. Sen tränar jag även aerobic och promenerar mycket. Det här vart långt men nu har ni kanske fått en insikt iallafall om hur det gått till Nu äter jag dock bara nutrilett, för att jag ska nå mitt mål tills jul.

Och GRATTIS till er allihopa som också gått ner i vikt!
    Nu ska vi se till att grejja våra viktmål innan jul, eller hur?

• Juliette

Är det fel av mej att tro att jag kan gå ner från 68 till 63 på knappt fem veckor? Eller kan det vara möjligt?...det brukar ju vara svårare att gå ner ju mindre man börjar väga
    Men jag ska iallafall fortsätta att kämpa å kämpa...så får jag hoppas på det bästa
    Hur ofta väger ni er?

• Juliette

Jag kör inte kombinerad kur nu längre utan jag kör ren kur.
    Ja jag hoppas det kommer att gå vägen men varje kilo som jag går ner är ett plus
    Ja hur går det för er andra? och speciellt då för 24 december..eftersom det är din tråd

• Juliette

24 dec
    Näe man ska ju inte stirra sig blind på vågen(även om det är lätt att göra de) för det är ju hur man ser ut som är det viktiga...om man träffar nån på stan tex så ser ju inte den personen hur mkt man väger, utan hur man ser ut

• Juliette

Jo det är klart...jag har rätt lätt för att stirra mej blind på vågen..tyvärr

Nu har ja gått ner till 67,4...jag hoppas det fortsätter åt det hållet

• Juliette

24 dec: tack så mkt, imorse stod vågen på 69,9 Hoppas det gick bra på träningen!

anne-ie: Jag kommer inte ihåg när jag började med renkur, för ett par evckor sen ungefär. Men sen lörda tills idag har jag gått ner 1 kg unegfär så det känns bra.

3 kg under en vecka är ju jätte mkt, men det första veckan är det ju mkt vatten iförsej. Men inte 3 kg, utan kanske ett par. Fortsätt kämpa så ska du se att dom där 8 kg snart är borta

Jag har som mål att gå ner minst 1 kg i veckan så jag hoppas det fortsätter såhär

• Juliette

oj vad jag stavade mkt fel, förlåt
    var lite stressad=)

• Juliette

Det STÖRSTA stavfelet var dock att jag skrev att jag vägde 69,9*skratt* Jag vägde 66,9 igår, inte 69,9 Och nu hade jag gått ner ytterligare till 66,6 kg

24 dec
    Har du börjat måtta nånting?

Ann-ie
    Det är klart att du kommer att gå ner med kombinerad kur, jag åt det tidigare och då gick jag ner mycket och då trots att jag även fuskade med godis o dylikt.
    Igår var jag såå sugen på pepparkaker mm, det är inte lätt att se när alla andra äter massa gottigheter. Men jag motsod frestelsen så det är bara att fortsätta.
    Jag kommer att börja äta kombinerad mat ett tag innan jul så att maten hinner omställa sig innan julmaten. För då ska jag minsann inte sitta och äta soppa-men dock tänka på mängden mat.

Hoppas et går bra för er!

• Juliette

24 dec
    Toppen bra! 2 centimeter gör skillnad på kläderna=)

Nu väger jag 65,5 och det är jätte kul, men samtidigt börjar jag bli lite orolig för att det går så pass fort...rädd att alla min muskler håller på att stryka med. Jag hoppas att det inte är så, givetvis bryts en del ned men jag hoppas det är mkt fett som försvinner också.

• Juliette

Jag lyckades gör bort mej totalt i fredags, umgicks och titta på film och då vart det chips,dipp,dricka o godis. Usch va jag mådde dåligt och vilken ÅNGEST.
    Men nu är jag åter på rätt spår, och har ingen lust alls att äta nått annat soppor. För de va ingen kul kännsla när man han hade ätit, kroppen kändes alldeles uppsvullen och fy. Ska inte väga mej förns på onsdag, dels för fredan och dels för att jag har mens nu. jag hoppas jag inte väger allt för mkt på onsdag.

Hur går det för er andra?

• Juliette

24 december:
    Jag vägde mej i onsdags, men jag kom inte ihåg vad den stod på då men nu idag när jag vägde mej så stod vågen på 63,6
    Mätte mej också..och sen 20 nov när jag mätte mej sist så hade jag förlorat många cm också. Så det känns toppen och motivationen att fortsätta är HÖG.
    Har haft besök ihelgen som ätit goda middagar, ostkrokar, jordnötter, dricka och lussebullar m.m. Me jag har hållt mej till mina soppor-och det har inte änns varit jobbigt att stått emot frestelserna. Så det känns toppen!

På julafton ska jag också god mat och allt som hör till. Kommer även att börja äta kombinerat ett tag innan så magen hinner ställa om sig litte. Ska ut på juldan och festa och man vill ju inte däcka efter ett glas vin som en del påstår man kan göra när man bantat innan. Vore inte så lyckat de!*skratt*

Fungerar crosstrainern bra?

• Juliette

Att jag blev kallad modell av några jag träffa på stan som inte sett på länge, höjde motivationen ytterligare Dom tycket jag hade gåt ner mkt, var så fin och hade en enorm ustrålning

• Juliette

24 dec:
    hur lång är du? har kanske frågat det förut men glömt..

• Juliette

24 dec
    Idag ställde jag mej på vägen och den stod på 63,1..känns härligt
    Har gått ner 27 kg nu allt som allt, och det MÄRKS på kläderna..*skratt*..man kan knappt tro att det är möjligt att jag kunnat haft dom där stora byxerna.
    Går det fortsatt bra för dej me?

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok