• 24 december

051105-051224 - Viktdagbok

Hejsan alla BT:are!
    Har tänkt att genomföra en aktiv viktminskning mellan den 5/11 och den 24/12. Jag vill vakna upp på julafton och väga 69 kilo Invägning den 5/11 är på 81.2 kilo och har räknat ut att jag måste gå ner 1,75 kg per vecka för att nå mitt mål. Jag vet att man går ner fortare i början så målen kommer stegvis att förändras. Hur ska jag då klara det här!? Genom att utesluta onyttigt som läsk, godis, chips, bakverk med mera och att träna. Jag vet att 1,75 kilo per vecka är mycket och inte det optimala när det gäller viktnedgång. Men jag är en person som gärna sätter höga mål för jag vet att jag kämpar mer då. Genom att skriva ner mina resultat och få stöd härifrån så tror jag att jag kommer att lyckas. Varför jag har satt den här tidsramen är pga att jag kommer att räkna kcal och det är inte det roligaste som finns därför vill jag bara göra det under en kort period. Min träning kommer bestå av morgonpromenader, tung styrketräning och cardio i form av Body Combat, spinning & löpning.

Nu kör vi - HÅLL TUMMARNA

• Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok
  • Ann-ie

-Och JA! till jul ska vi va framme (vid mål eller våra delmål)!!

• Juliette

Är det fel av mej att tro att jag kan gå ner från 68 till 63 på knappt fem veckor? Eller kan det vara möjligt?...det brukar ju vara svårare att gå ner ju mindre man börjar väga
    Men jag ska iallafall fortsätta att kämpa å kämpa...så får jag hoppas på det bästa
    Hur ofta väger ni er?

• Ann-ie

Nej, inte alls Juliette! Med kombikur och motion kan du inte annat än gå ner i vikt. Jag tycker inte att 1 kg i veckan är för mkt, men som du sa, det är ju svårare i slutet.. Men jag håller tummarna för dig!!

24 dec hur går det för dig??!

• Juliette

Jag kör inte kombinerad kur nu längre utan jag kör ren kur.
    Ja jag hoppas det kommer att gå vägen men varje kilo som jag går ner är ett plus
    Ja hur går det för er andra? och speciellt då för 24 december..eftersom det är din tråd

• 24 december

Jodå det går bra för mig. Idag har jag sprungit upp och ner i trappor i 8h, är reklamutdelar så där borde jag ha förbränt en del Vet bara inte om jag kommer lyckas gå ner till 69 kg pga att jag kör tung styrketräning och alla vet att muskler väger mer än fett. Kanske ska jag ha någon annan mätsticka än vågen som cm eller klädstorlek eller nåt. För mitt framtidamål är att ha en fitnesskropp, därför jag kör så mycket styrketräning.

Lycka till tjejer!! Vi klarar det här

• Juliette

24 dec
    Näe man ska ju inte stirra sig blind på vågen(även om det är lätt att göra de) för det är ju hur man ser ut som är det viktiga...om man träffar nån på stan tex så ser ju inte den personen hur mkt man väger, utan hur man ser ut

• 24 december

Juliette

Ha ha ja nä det är klart. Men det är ett enkelt sätt att se om det går åt rätt håll.

• Juliette

Jo det är klart...jag har rätt lätt för att stirra mej blind på vågen..tyvärr

Nu har ja gått ner till 67,4...jag hoppas det fortsätter åt det hållet

• 24 december

Juliette

Bra jobbat, det går neråt Vad duktig du är!!

Själv har jag inte vägt mig denna vecka, får se om jag gör det eller om jag ska börja mäta i cm istället. Nu ska jag iväg och styrketräna, hoppas ni får en fortsatt bra dag.

• Ann-ie

När började du med ren kur Juliette?

Jag gick ner 3 kg under min första vecka. Inte helt nöjd, då jag smygvägde mig i torsdags och då var det samma resultat. M.a.o. har jag gått ner 3 kg de tre första dagarna och så restrerande 4 inget.. Det är det som suger.. Men idag känns det bättre: tre kg är ju bra oavsett. Nu har jag 8 kg kvar till jul-målet. Övergick till kombinerad kur igår, vilket oxå borde få mig att gå ner i vikt. I jämförelse med vad jag åt innan, så KAN det inte gå åt något annat håll. Men jag är lite orolig..
    Nåja, nu vill valpen ut. Hörs!

Svar på tråden 051105-051224 - Viktdagbok