Inlägg från: Trancequeen |Visa alla inlägg
  • Trancequeen

Några kommentarer?

Här ser man stora brister i vårat samhälle. Jag känner till detta, min mamma vet vem både dottern och pappan är. Man börjar ju fundera på vad mamman har gjort sina barn, när pappan fick ensam vårdnad TROTS att han dömts för våldträckt tidigare.

Det är både fy och skam att en 13-årig flicka blir med barn. Saken blir dock värre när man får veta att det är hennes pappa som är far till sitt eget barnbarn. Och att en 13-åring genomgår en födsel är inte heller så bra.

Flickan är ju bara barnet, det är väldigt hemskt. Hur kommer flickan någonsin kunna känna tyrgghet i sitt liv? Hennes liv är förstört, ingen psykolog i världen kan nog läka ett sår som detta har orsakat.

När det gäller våldtäckter, så är det ju egentligen inte så konstigt att dom sker. Vart man ä'n vänder blicken i dagens samhälle, så är det reklamskyltar överallt där det visas lättklädda kvinnor som visar mycket hud. För att vi kviunnor ska känna oss sexiga och akktraktiva, så vill vi leva upp till dessa ideal, och det är klöart att det blir överbelastning för männen.

Människan är ett djur, och alla djur har en instinkt till att fotplanta sig. Men när man jämt och ständigt terroriseras med dessa ideal och att det ska vara så naket hela tiden, jag har (tyvärr) förståelse till en viss del för männen som våldtar kvinnor, men det betyder inte att jag accepterar det mer för det.

Det är inte männen vi ska ändra på, det är vårat samhälle!

• Trancequeen

Sommargrodan:

Du säger att männen är en del av samhället, och det är ju sant. Och jag säger inte att jag förlåter män som har våldtagit någon, det skulle jag aldrig göra. Men man får ju också tänka på att alla män är inte likadana, man kan inte dra alla över en gräns.

Men samhället handlar mycket om pengar också. Ni har missförstått mig om ni tror att jag tycker att det är ok att våldta, det är det verkligen inte. Vi har fått våra kön för att göra något vacker av dom, nämligen skapa nästa generation, vi ska ju inte gå och skada varandra.

Hela synen på sexualiteten bör ändras, och som någon skrev, att männen vill känna makt när dom våldtar någon, vad beror detta på i sin tur då? Man måste ju gå till botten av glaset för att hitta problemet!

Svar på tråden Några kommentarer?