• Ann-ie

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Kul att det går neråt för dig!

Jag heter Ann-ie, väger jag 86 kg och har som (första) mål att gå ner 11 kg fram till jul. I genomsnitt skulle det bli en viktminskning på 1,8 kg/vecka. (Vilket jag inte ser som en omöjlighet.) Har 26 kg totalt att gå ner, med målvikten 60 kg, men jag börjar med de första 11. Skulle va bästa julklappen om jag sätter manken till!

Metod: Rivstartar med en veckas ren kur à la Cambridgekuren. Men vet hur tufft det är, så jag tar en vecka i taget. Om jag mår bra fortsätter jag en vecka till eller så övergår jag till Viktväktarna.

Motion: ca 45 min promenad per dag.

Kämpa på! /ann-ie

• Ann-ie

Liza77, grattis till dina förlorade kilon! Och tänk! Snart, mkt snart är du i 70-kilosklassen!! Bara det är ett mål i sig!

För mig går det bra. Tackar som frågar! Är i slutet av min 4:de dag av ren kur. Tufft? Absolut! Men jag ska fixa detta. Vill ha en rivstart med klös.. DET återstår att se på måndagmorgon, när jag väger mig.

P.s. Om du undrade, så tar jag inte alls illa upp för "fler som väger lite mer". Det är ju sanningen! d.s.

• Ann-ie

Jag är två cm längre dig och har oxå 75 kg som mål t jul!!

Veckan av ren kur lider mot sitt slut och jag måste få säga att det ska bli så gott kött (av allt man kan äta).. Men en redig biff suger i tarmarna just nu.. Och DET ska jag unna mig på måndag!

Sen har jag läst på lite om Atkins och tänkte försöka mig på att köra en kombination av det och ck fram till jul. Har varken jättelust eller råd att köra ren kur.
    Och som sagt, jag tog inte illa upp.

• Ann-ie

Och ja, det är svårt att dölja att man väger 80+.. Känns som om det inte spelar någon roll vad man sätter på sig för kläder, det "bucklar" ut lite här och var iallafall! Jag tycker att just det är ett av de tråkigaste sakerna med övervikten: att man inte kan klä sig som man vill eller använda alla de (mindre) kläder man har.. Blää.. Hur kul är det att gå i opersonliga tält? och stretch är bara förnamnet. Bara det är ett motiv till att gå ner i vikt!

Jag känner oxå att jag blundat för sanningen när jag gått upp dessa kilon, för plötsligt har jag gått upp 5 kg "utan vidare" och oops! ja, se där! nu kom det 5 till! Och så fortsätter det tills man står här kräkfärdig över att ens skinn inte känns som ens eget. Man är där inuti någonstans liksom..
    Någon som känner igen sig i det?

Liza hur går det med VV:andet?

• Ann-ie

P.s. Gick hos VV innan, så det var därför jag tänkte fortsätta med det efter denna vecka. Men då ck går på linjen kolhydratfattigt och proteinrikt, så tänkte jag om och försöker med Atkins. d.s.

• Ann-ie

Ja.. de DÄR jeansen.. Jag har SÅ mycket jag skulle vilja använda i klädväg, men av allt så är nog smaljeansen och ett helt vanligt vitt linne den största drömmen just nu. Enkelt eller hur? Just nu vill jag inte använda ett par slimmade jeans (med den bak jag har nu) och med mina falukorvsarmar är linne inte att tänka på! : / (Så min sommar var inte heller den minst jobbigaste.)
    Men va KUL för DIG att du kom i ett par Stella-jeans!

Ja, på måndag har jag gått en vecka på ren kur och då ska jag unna mig en saftig och rejäl biff med lök, vitlök och smör.. Och så kanske jag unnar mig en muffins eller två. Men på tisdag är det kombinerad kur och Atkins som gäller igen. MOT SHERWOODSKOGEN! 8 kg återstår till jul (till mitt första mål)..

Trevlig unnardag!!

• Ann-ie

Du är inte ensam LizaGBG om den känslan idag! : / Jag känner mig pösig, svullen och ja, f e t . . .

Mycket av de känslorna beror på att jag vägde mig i morse: - 3 kg. Nöjd men ändå inte.. (Gick ner 5 kg i våras första veckan.) Det som stör mest är att jag smygvägde mig i torsdags och då visade vågen -3 kg då oxå. Alltså har jag gått ner 3 kg de tre första dagarna och inget de restrerande 4.. (-Vilket sjunger vatten så in i norden!!! ). Så jag har varit och är fortfarande putt.. Kan inte förneka det.

Men trots det så unnade jag mig min belöning, SOM jag hade bestämt mig när jag började; en muffins. Men det smakade inte så som det brukade: jätte-gott! Det var inte ens gott, det smakade inte så mkt överhuvudtaget. Så det var inte värt det. Men mer än så här tänker jag inte tänka på det! Det var veckans belöning. NU fortsätter jag med kombinerad kur och MER motion (varit lite slö senaste dagarna och bara gått en 20 min/dag). KÄMPARANDA kom till mig!

Är ni olika Lizor eller har du bytt nickname?

Hörs, kram/ann-ie (83-75=8 kg kvar)

• Ann-ie

Jag gissade att det var du. Och TACK!! Idag har jag lugnat ner mig. Och känner mig lite nöjdare med de 3 kilona. Försöker tänka att det är 1/4-del av (första) målet. Har räknat att med fem veckor kvar till jul (och 8 kg kvar) så måste jag gå ner 1,6 kg per vecka. Borde jag klara! Med den diet jag kör nu så KAN det inte annat än gå ner.. (..försöker jag övertyga mig själv om.)
    Och DU med dina ynka 5,3 kg så blir det bara 1,06 kg/vecka! LÄTTFIXAT!!

Angående min rena vecka, så var den tuff. Det finns inget att hymla över med det. Första 3-4 dagarna kröp hungern i kroppen hela min vakna tid. (Hur jobbigt som helst!) Men sen när man kommit över "kullen" så rullar dagarna liksom på: hungern avtar och man glömmer bort, vänjer sig vid att man inte äter. Men visst är man småsugen hela tiden, oavsett hur "avgiftad" man än blivit. Det är t.ex. inte helt lätt att gå in i matbutiker utan att bli sugen. (Vilket jag försökt att hålla mig ifrån.)

Tog du din långpromenad imorse?? Jag har gått min. Men jag har iofs inte så mkt till val med en 7-månaders valp hemma.. Hon är vild och galen och jag önskar vi hade två hundar så de kunde leka av sig med varann. (Hade skaffat två om det inte var så dyrt med en.) Brukar ta en cykeltur med Doris på kvällen så att hon får springa av sig lite innan läggdags, men idag är det farligt halt där ute. Så jag tar väl en kortis nu. Hörs!

• Ann-ie

?You don´t become what you want. You become what you believe!?
    ~ Oprah ~

FÖRSÖKER tänka mig smal..

• Ann-ie

Liza, det är absolut inte svammel det du skriver! Det du känner är du helt klart berättigad till att känna. Ta det lugnt med VV:andet tills du känner att du orkar igen och tills din pappa mår bättre. DET är inte det viktigaste just nu.

Kram till dig!!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg