• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Liza77

tuvan>> Ja, hälsan är såklart viktigast! Krya på dig gumman!

24 december>> Tack ! Jo, jag vill ju gå er så mkt, så det kommer att ta lite tid... Men ner ska jag !!! Vill ju inte bara följa en kur, utan lära mig äta rätt för resten av livet!

bride no1>> Vad gullig du är! Tack så mkt...! Fast vissa dagar är jag inte lika duktig, men då tar jag nya tag nästa dag istället!
    Jobbigt att alltid behöva tänka på att hålla in magen... Längtar till mitt smaljag!

• Liza77

Hej!
    Idag har jag promenerat INNAN frukost! Jättejobbigt men skönt! Hoppas att jag brände riktigt många kalorier, för jag åt ett par points för mkt igår !

Kämpar på...

• Liza77

UPPDATERAR
    ~~Viktdagbok~~
    Kvar till målvikt: 16,3 kg

Vecka 38: START: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg
    Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens
    Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46: -1,6 kg Vikt: 80,3 kg
    --------------------------------------
    Total viktminskning: 5,9 kg

• Liza77

tuvan>> Tack gumman!
    Vart bor du förresten?
    Ja, det kurrar ordentligt i magen när jag kommit hem från morgonrundan !

• Liza77

Ann-ie>> Tack, vad gullig du är...
    Skönt att veta att det finns fler som väger "lite mer" och som kämpar med att gå ner i vikt...
    Det går bra för mig just nu... I går på Viktväktarna så visade vågen -1,6 kg!!! Gissa om jag blev glad ?!
    Nu väger jag 80,3 och har 16,3 kg kvar till målvikten... Jag SKA lyckas!!!

Jag tycker att du gör rätt i som satsar för fullt! 11 kg är mkt på så kort tid - men inget är omöjligt! Tänk vad skönt det skulle kännas om du lyckades... Låt den tanken peppa dig!
    Hur går det förresten med CB?
    Håller tummarna för att det går bra!

Hör gärna avdig igen & berätta!
    Kram Liza

• Liza77

Felice>> De sista två veckorna så har jag inte varit på VV & vägt mig... Då har jag inte skrivit ner vad jag äter, utan litat på mitt omdöme !
    Å det gick bra; för igår visade vågen -1,6 kg på Viktväktarna!
    Men, från i dag så skriver jag upp ALLT jag äter! Alla dagar utom en (s.k "unnardag") så håller jag mina points VARJE dag!

Rippa på !
    //Liza

• Liza77

Hej Ann-ie!

Vad kul att det går så bra med din kur. Du är sååå duktig! Spännande vad vågen visar på måndag - säkert mkt minus !
    Berätta här, ok?!

Jag tänkte mig inte för när jag skrev "fler som väger mer"... Sorry! Tyvärr är det som du skriver; sanningen!
    Det är svårt att hymla med att man väger 80+ för det syns liksom... Nu vet jag iof inte hur lång du är, men jag är runt 1,65 m & 80,3 kg på mig SYNS!
    Klart att jag blundat för sanningen när jag gått upp dessa kilon - annars skulle jag aldrig suttit här!
    Men nu är det dax att få bort övervikten!
    Jag satsar på 75 kg till jul!

Kram & kämpa på! //Liza

• Liza77

Ann-ie>> Mmmm, jag känner igen mig!! Tyvärr...
    Jag har bara ätit och ätit hela våran och sommaren... Mkt godis & kladdkakor & färsk pasta med såser... Inte så konstigt att jag gått upp i vikt då!

I somras badade jag bara vid enstaka tillfällen och bara om jag var "tvungen", dvs att sambon tvingade med mig till stranden. Å jag som älskar sol annars! Satt i stället och solade mig brun på balkongen - kul, eller hur?!
    Den "ful-känslan" som jag hade då skall jag använda mig av när det känns motigt med VV... För sommaren 2006 vill jag ligga på playan utan att behöva hålla in magen eller skämmas!!!

Ja, kläder är inte lika kul när man är 80+kvinnan... Jag kom i ett par Stella Mc Cartney-byxor på H&M och dog av glädje, annars så är det kul att shoppa just nu!Men det blir roligare - tänk när vi till våren kommer i våra gamla "smaljeans"!

Det går bra med VV:andet... I morgon har jag "unnardag" och då har jag tänkt att köpa _några_ tryfflar på chokladaffären här i stan... Har du ngn sådan dag?

Kämpa på! Vi hörs!
    Kram
    //Liza

• Liza77

Nää, linne är INTE rätt plagg för mig just nu heller!
    Jag håller med dig om att just ett par fräscha jeans & ett vitt enkelt linne är snyggt... För om man ärnormalviktig behöver man ju inte DÖLJA allt med kläder längre.... Längtar tills jag får på mig ngt annat än baggy Replay-jeans!!!

Nja, tyvärr var det inte ett par Stella-jeans, utan ett par ullbyxor... Kan heller inte ha raka & slimmade jeans!
    Men jag VILL såklart ha det igen!

Vad duktig du är ! En hel vecka med renkur... Inte illa! Hur känns det?
    Förstår att du längtar till måndag, eller hur?! Men som sagt - tokbra kämpat!!!!

Jag har (80,3-75=) 5,3 kg kvar tills julmålet! Here I come!

Vi hörs! *Kram* //Liza

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg