Inlägg från: Chocolate chip cookie |Visa alla inlägg
  • Chocolate chip cookie

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Hej allihopa!

Vad duktiga ni är!!! Får jag också vara med här? Jag är en precis nyfylld 24-åring från Gbg, som av någon anledning byter vikt lika ofta som andra byter underkläder. Har under de senaste tre-fyra åren vägt allt mellan 92 (!!!) och 65 kg (gick ner alla dessa kilon med hjälp av VV). Så sent som i somras vägde jag 68 kg men gick upp massor i början av hösten. Nu efter nyår var det dags att sätta igång igen.

Alltså, startvikt (måndagen den 2/1, vecka 1): 79,9 kg
    Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
    Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg

Jag går ner med hjälp av VV-metoden, går just nu inte i klasserna (skall börja ganska snart av motivationsskäl) men räknar points i övrigt.

Hoppas jag får vara med er och bli stöttad och peppa själv!

Kram på er!
    CCC

• Chocolate chip cookie

Kan ju lägga till att jag lagom till Beach 2006 skulle vilja väga någonstans mellan 59 och 62 kg, beroende på hur jag känner mig när jag väl är där. Som minst 15,5 kg kvar to go alltså.

• Chocolate chip cookie

Tack för välkomnande, charlie06 och LizaGBG!

Får jag fråga dig, Liza (som jag utifrån nicket antar är juttebosska som jag), var du går och väger dig någonstans och om du har hittat en bra VV-konsulent. När jag gick på mötena gick jag i Centrum på onsdagar (Ing-Marie tror jag konsulenten hette, eller något liknande dubbelnamn). Tyckte hon var bra länge, men när man har gått länge märker hon att hon säger samma saker, med lite intervall. Letar nu efter en ny bra konsulent.

• Chocolate chip cookie

"...märker MAN att hon..." skall det givetvis vara...

• Chocolate chip cookie

Oj, charlie, imponerande!

Mitt rekord är tre kilo på en vecka, men det var första veckan i en inledd VV-period. Starkt av dig att rasa så mycket mitt i en period när kroppen kanske har hunnit vänja sig lite. Krya på dig för övrigt, och passa på att unna dig att bli ompysslad lite!

Vägning för min del idag hemma i min egna vrå. Slutresultatet blev -0,6 kg. Inte jättemycket kanske, men då har jag haft födelsedagsmiddagar både torsdag och fredag (fredag med en hel del vin) och varit på en annan stor fest på lördagen, så jag ska nog vara nöjd. Tre kilo på tre veckor är väl inte sååå illa heller.

Alltså:
    Startvikt vecka 1: 79,9 kg
    Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg

Bara att kämpa på. Ikväll skall jag unna mig ett glas vin med girlsen ute på stan.

På tal om te. Jag ääälskar ett rött te, med jordgubbar och grädde. Sååå gott! En chailatte gjord på lättmjölk är också väldigt gott, och mättar en del.

Kram på er!
    /CCC

• Chocolate chip cookie

Ann-ie: Tänkte på ditt inlägg 23.53 med svar på Lizas inlägg. För mig är det lite tvärtom med omgivningen. Sist jag rasade mycket i vikt visste alla runt omkring mig om att jag kämpade med vikten. För min del var det bara positivt, dels med pressen att faktiskt slutföra projektet, dels med all peppning.
    En reaktion som jag däremot har fått från omgivningen är den då mina vänner har sagt att jag nästan är för smal och inte borde gå ner mer. Visst var jag väl helt okej (normalbyggd) sist jag vägde som minst (ca 65 kg) men någon sticka var jag ju definitivt inte. Kontrasten mot hur jag såg ut innan får en kanske att se ännu mindre ut men ändå undrade jag vad det var som fick folk att kläcka dessa kommentarer.

I några fall tror jag säkert det var välvilja men hos några, som kanske inte är mina närmaste vänner, tyckte jag mig dock skymta någon form av avundsjuka och rädsla för "konkurrens" utseendemässigt. Jag har ju alltid varit störst och det här med vikten har varit mitt största "skönhetsfel" eftersom jag är väldigt mån om mitt utseende i övrigt.
    Kändes tråkigt att tänka att kanske inte alla mina vänner ville unna mig framgång även på den punkten, men tyvärr tror jag lite det var så.

Puh, blev långt.

• Chocolate chip cookie

Charlie06: Well done, grattis!

Ann-ie: Ja, håller helt med dig och känner som sagt igen erfarenheten. Man vill ju absolut inte vara så självgod att man går omkring och förutsätter att folk är avundsjuka på en, men missunsamma personer finns ju alltid.

Imorgon är det vägning igen...

• Chocolate chip cookie

Okej, vägning.

Veckans resultat: -0,5 kg.

Bara 3,5 kg på fyra veckor... =/
    Man ska ha tålamod, jag vet, men jag börjar iaf misströsta lite. Det går så himla långsamt, i alla fall i jämförelse med senaste gången jag gick ner i vikt, då gick jag kanske ner 6 kg de fyra första veckorna.
    Med den här takten kommer det ju ta jättelång tid innan jag når mitt mål.=/

Alltså:
    Startvikt vecka 1: 79,9 kg
    Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
    Vecka 5: -0,5 Vikt 76,4 kg

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg