• Ann-ie

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Liza, åh va underbart med hus nära stranden!! Vi har oxå tittat på ett vid havet. Men ett pyttehus och liten trädgård (som då måste byggas ut m.m.) HÄR för 1,2 milj. är att drömma.

Du skrev oxå något om lås på kylskåpet.. Jag känner att jag får SÅ dåligt samvete varje gång jag är där och gräver. Inte dåligt samvete för MIN skull utan för min sambos som ser mig gå fram och tillbaka med gott.. S u c k ! Något jag måste & håller på att jobba på.

Och du.. Grattis till resultaten!! - 10 cm på midjan är ju jättemkt!!

• Ann-ie

Penny28, du har helt rätt angående vardagsmotion; att man ska förändra sitt liv lite i taget. För att lyckas. Jag skulle oxå kunna gå till jobbet, har bara 2 km dit, men jag känner som hundägare att jag vill ge allt mitt promenerande till henne. Hon behöver verkligen allt hon kan få (som valp och energiknippe) och jag vet inte om jag skulle orka med både det och hennes motion. Så då väljer jag att ta bil för att snabbt komma dit och tillbaks till henne. (Vet inte om det är en undanflykt eller rätt..)

• Ann-ie

Har ni tänkt förresten på hur lustigt det är att vi är så många här som är SÅ lika: 28-30 år, i ett långvarigt (7-8 år) förhållande, ungefär samma målvikt och ca. 20 kgs övervikt?

• Ann-ie

Här i min stuga har det pga födelsedag, nytt jobb och bristande motivation varit lugnt på viktfronten. Jag önskar jag var lika MED i viktkampen som ni! Och imorgon ska jag göra ett nytt försök till att försöka leva friskare och nyttigare (vet ju att jag mår bättre då). Men vi får se. Jobbet tar så mkt energi från mig. Ska inte lägga för stor press på mig. MEN jag ska försöka. Igen.. Och igen och igen! Ska tänka som ni: lite i taget, för LIVET!

Svart ? favoritfärg bland tjockisar??

Kramar//Ann-ie

• Ann-ie

Ska inte vara ett i senaste texten där den är.. Konstigt att den kommer dit. Har ju bara ett ) där.

• Ann-ie

Chocol..c c: (Bara kul med långa medd!)

Ja, jag tror oxå att det handlar, hos en del människor, om avundsjuka. Tyvärr. Plötsligt är du med "i spelet". (Som om man inte varit det innan! ) Och det är just det som är så fel: man ÄR attraktiv som tjock oxå! Men samhällsbilden är ju: tjock = oattraktiv. SÅ trist!
    Jag blir SÅ glad varje gång jag ser en "större" tjej som framhäver sina former och är stolt över sin kropp. DET är girlpower! Jag önskar jag kunde känna en gnutta av detta.

• Ann-ie

Charlie06, ja det är väl det: att man bara gör det! och inte känner efter (om man har motivation) för mkt..

Och som du sa: "vad är det som gör att man är motiverad?" BRA fråga! Kommer jag någonsin vara nog motiverad att ändra mitt liv från gott godis och skönt slappande till inte fullt lika goda grönsaker och "jobbig" motion?

Samtidigt vet jag ju att mitt godisätande har fler grunder än bara kroppens sockerbehov och jag vet ju att när jag väl kommit igång med motionerande (mer än prom. med hunden vill säga) m.m. så är det ju faktiskt oftast kul (och inte jobbigt).

Har börjat läsa Dr Phils "7-stegsmetoden" (eller liknande titel) och försöker ändra mitt inre till det yttre. Tankar till handlingar. Jag tycker boken är bra. Någon annan som läst den?

• Ann-ie

Och Charlie06, jag höll oxå på att glömma: GRATTIS!!!

• Ann-ie

CCC, det är nog lätt att både jämföra med tidigare (bra!) resultat och stirra på de enskilda resultaten. Men ge inte upp! Det lossnar säkert!! Jag håller tummarna för dig!

aug06, jag önskar jag hade något svar till dig. Men tyvärr.. Min första fundering var bara: vätska? (Men det är INGET jag har några belägg för.)

• Ann-ie

Moi!
    Jag har börjat förstå min sambo, som direkt efter jobbet åker och tränar och sen kommer hem och äter middag. Han påstår sig bli så trött efter middag att det bara blir jobbigt att åka och träna då. Jag fattar det men ändå inte hur han kan träna hungrig. Men han säger att hellre hungrig än trött (eller mätt)..

• Ann-ie

Han jobbar denna vecka till 20.15, så eftersom jag själv slutade tidigt idag, så åt jag middag så tidigt som 15.00. Blev bara SÅ trött efteråt.. Orkade inte göra nåt. Tills för en timma sen, då min hund Doris i princip drog mig till hallen. Mot min ork och vilja var det bara att ta mig ut på prom. NU känns det skönt och jag känner mig pigg, men ibland är den där middagen förädisk..

• Ann-ie

Du är ju på 7-an!! (70-kgs-klassen?)

Med mig är det ok. Pyttesmå steg mot ett sundare liv.. Pyttesmå alltså, men i rätt riktning. Vi har bara haft så kallt (närmare -25) hela helgen + idag att jag inte kunnat gå mina promenader, vilket känns som en motgång.. Men man måste väl bränna en hel del bara av att stå ute med hunden och andas i den kylan? (Skämt och sidor..)
    Ååå, jag önskar jag oxå hade eget bröllop att se fram emot.. Men min sambo har inte fattat att fråga om förlovning efter 8,5 år så jag ser inte att han skulle det närmsta åren heller.. Har väntat varje midsommar, varje jul, nyårsafton m.m. sedan jag blev 26 år. Idag är jag 30 & det suger. Rakt av.. Arg? Besviken? You name it! Jag är allt och lite till.
    Har sagt till honom att nu när jag är 30 så är det för sent. Nu har mitt tåg gått och jag tänker inte säga ja hur mkt han än skulle be om det. Lite humoristisk är jag.. men det är lite allvar i det oxå. Varför är inte samhörigheten av löftesringar, samma efternamn m.m. viktigt för en del killar? (Jag kanske ska vända mig till ett annat forum med detta.. hi hi.. men nåja. Låter det "gå" för denna gång. )

Hoppas ni har det bra! Kram //Ann-ie

• Ann-ie

Nä, jag vet.. Men för mig har det alltid varit en dröm att mannen i mitt liv går ner på knä och friar.. Inte tvärtom..
    Just nu är jag bara så trött på att han inte fattat.. eller! jag ska säga: inte vill, så ja.. jag vet inte.. Vi får se.

Hur går det med ert "bantande"? Idag har det äntligen varit mildare ute så jag har varit ut med hunden, skottat snö m.m. Skönt att känna att man gjort något fysiskt. Sen så HAR jag skött mig med min kolhydratfattiga kost senaste dagarna men det är kvällarna, efter 21.00, som är rena rama "döden" för min diet.. Då dyker chokladmonstret upp och tar över min kropp. Och vad är (ljus, marabou) choklad för de flesta dieter?? Rena giftet! Men nog om mig och mitt, hur går det för er??

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg