• H-M

Är vi för unga?

Vet inte hur mycket jag ska blanda mig i den här disskussionen men jag vill ändå ge min lilla syn på saken.

Jag och min kille gifter oss också utan att ha bott ihop eller haft sex före äktenskapet pga religösa skäl. Jag kommer vara 21 och han 24 den dag vi gifter oss. För mig har det varit viktigt att ha gått ut gymnasiet och provat att bo själv före jag gifter mig för att känna att jag kan ta hand om mig själv och den familj och det hem jag får efter giftemålet.

Jag känner, precis som många sagt, att jag inte var mogen att gifta mig när jag var 17, även om jag trodde det då. Mitt råd är att du tänker över vad du har för drömmar med livet. Om du vill resa, pröva att jobba på en annan ort etc. För det är chanser som du kanske inte får senare då ni har varandra att ta hänsyn till.

Eftersom ni har religösa skäl till ett så tidigt giftemål gissar jag att ni tillhör någon församling där det finns en präst eller pastor ni kan prata med, som också känner er någorlunda bra.

Men eftersom du redan en gång undrat om du är för ung tycker jag du kan tänka tanken en gång till, fundera över hur du vill att ditt liv ska se ut och sedan - tillsammans med din kille - ta ett beslut. Men jag tror inte att ni behöver växa ifrån varandra bara för att ni nu är så unga var bara beredda på att livet inte alltid är en dans på rosor.

Ta hand om dig och var rädd om varandra.
    kram.

Svar på tråden Är vi för unga?