Är vi för unga?
Jag är 16 fyller snart 17 och min blivande är 19 men vi vill snart gifta oss. Det kommer bli Sommaren 2007 då är jag 18 och han 20. Är vi för unga? Hur unga va ni? vill veta.. kram
Jag är 16 fyller snart 17 och min blivande är 19 men vi vill snart gifta oss. Det kommer bli Sommaren 2007 då är jag 18 och han 20. Är vi för unga? Hur unga va ni? vill veta.. kram
Beror ju på varför det är så bråttom och hur länge ni varit ihop framförallt! Vi gifter oss samma år som vi fyller 24 (nu i mars) och har varit tillsammans sen vi var 20.
vi blev tillsamman i januari detta året och förlavade oss den 14 oktober. Men vi har känt varandra i 5 år nästan.
Hej Roosa,
Varför sa brattom? Är ni inte lyckliga av att vara tillsammans? Jag skulle ta lite mer tid pa mig att lära känna varandra ordentligt som par. Vi har bott tillsammans en tid innan vi bestämt oss för att gifta oss och det är det bästa testet, tycker jag.
En av mina bästa vänner gifta sig när hon var 18 och han 20. Då hade de varit tillsammans i tre år. De har ett av de mest lyckade äktenskap jag har sett: respekt, kärlek, harmoni och äventyr i lagom mängder :)
Jag var tveksam när de förlovade sig efter dryga 5månader, då var de bara 15 och 17 år gamla - men de gjorde det, det kändes rätt och så här elva år senare är det fortfarande helt rätt! :D
Så känns det rätt så Go for it!
Men vi vill inte bo ihop innan vi gifter oss. det är ju självklart en utav anledningarna.. sen att vi känner att vi vill få "det gjort". Så vikan göra vad vi vill och ha ett underbart liv tillsammans
Ja, det beror väl på livssituation. Med risk för att låta fördomsfull; tänk på att de flesta människor förändras mycket runt 20-årsåldern, när de blir vuxna. Det som var så självklart när man var 16-17 år är inte lika självklart när man är 20. Dessutom kommer en tid med studier (om man nu läser vidare) och annat som kan verka intressant, men som kan ha stor inverkan på den person man är och det liv man lever. Med det är inte sagt att ni inte kommer vara tillsammans i all framtid, utan snarare att ett giftermål är ett stort beslut som bör övervägas noga, inte bara en romantisk gest. Jag skulle personligen vänta några år till, tills jag var 20 typ, innan jag tog det steget - sen skulle jag nog vilja bo men killen en tid så att man vet hur man fungerar i vardagslivet tillsammans. Det är en stor skillnad att bo själv än att bo hos sina föräldrar (om ni gör det fortfarande).
Jag haller helt med yrvädret att det är helt annorlunda att bo ihop än att bara träffas när man bor pa olika hall. Man lär känna HELA personen pa ett helt annat sätt.
OK, ni vill inte bo ihop innan ni gifter er.. Far man fraga varför?
men inte ska vi väl gifta er för att få det gjort?
Roosa! Vi förlovade oss också snabbt- efter 4 månader, och har varit förlovade i 3 år när vi gifter oss. Men åren efter studenten är de år då man ändras som mest och det klart att ändras ni tillsammans är det ju bra, men mitt förslag är att du ändå väntar tills ni bott ihop ett par år.
Har du religiösa skäl till att gifta dig så snart- typ inte ha sex och bo ihop före äktenskapet?
okej svar på zozs fråga va det som chilianna sa av religiösa själv. bla vill vi inte ha sex före äktenskapet.
Det är klar vi inte vill få det gjort det är ju den dan man har drömt om sen man kunnde tänkasjälv men ändå så känns det lite så nu när det börjar att närma sig.. Men inte alls att jag vill få det över