• roosa

Är vi för unga?

Jag är 16 fyller snart 17 och min blivande är 19 men vi vill snart gifta oss. Det kommer bli Sommaren 2007 då är jag 18 och han 20. Är vi för unga? Hur unga va ni? vill veta.. kram

• Svar på tråden Är vi för unga?
  • Johanna85

roosa

Jag förlovade mig med min m2b när jag var 17 och han 26. Nu är jag 20 och han 29 och det är mindre än tre månader kvar till vårt bröllop.

Om min m2b hade frågat om jag ville gifta mig med honom när jag precis fyllt 18 hade jag nog sagt nej... Men nu när vi har hunnit bo ihop och fått en fungerande vardag ihop och hunnit diskutera egenom vår framtid tillsammans så kändes det helt rätt att säga ja när frågan kom. Så jag tror att det är jätteviktigt att ni verkligen pratar om vad ni har förförväntningar på framtiden och bara sådan vardagliga saker som vem som ska sköta vad i hemmet!

Vad ni än bestämmer er för så önskar jag er all lycka i framtiden! Kom ihåg att det är erat beslut och ingen annans.

• LisenL

Hej Roosa!

Jag har läst att du har fått många fina och bra svar. Jag skulle personligen aldrig ha kunnat gift mig när jag var 18. Är nu 29 och har ändrats enormt fram för allt åren mellan 18-25. Den killen jag var tillsammans md när jag vara 18 och som då var min stooora kärlek kan jag idag inte förstå hur jag kunde bli så förälskad i... Vi skulle aldrig ha klarat ett äktenskap el ens att bo ihop. Å andra sidan är alla olika och det kanske funkar för er. Bara att hålla tummarna!

En fråga bara, tillåter er religion skilsmässa? Inte för att jag tror att ni kommer att skilja er men det kan kanske vara skönt att i alla fall ha den möjligheten om ni skulle växa isär.
    En kursare til mig som är med i Livets ord gifte sig förra året utan att ha bott ihop med sin kille. De var ganska unga 22-23 och fick problem. Dels funkade inte sexlivet, dels hade de olika tankar om hur hushållet ska skötas etc. Dock kan de inte skilja sig utan att församlingen reagerar.. Trist!

Hur ni än gör, så önskar jag er lycka till!

• Jema 26/11-2005

Min personliga åsikt är att det är för ungt att gifta sig då man är tonåring.

Jema

• jocelyn

Håller med er som säger att man ska testa att bo ihop eller rida ut minst en jobbig storm ihop...innan man bestämmer sig. Det behöver ju inte betyda att ni ska göra slut! Ni kan väl förlova er och njuta av det ett tag? Om det är menat att vara ni så kommer det att bli så!

• roosa

Hejsan,

LisenL: Och om vi nu gifter oss så vill vi självklart inte skilja oss men om vi absolut inte trivs ihop så är det ju ett måste om man testat att.. Så det bryr inte vi oss om. vad församlingensäger m.m

Jocelyn: Jag och min fästman vill inte bo ihop på grund av religösa anledningar... Och bråkat det ska gudarna veta att vi gjort.. :)

• jocelyn

Jag menade inte bråka utan just klara av svårigheter.

• doris34

Jag förstår att ni älskar varandra men ta det lugnt, ni behöver ju inte gifta er än. Förlova er och låt det gå några år.

Jag trodde att jag var redo att leva resten av mitt liv med den kille som jag var tillsammans med när jag var 16 men så blev det inte och det är jag glad för. Nu har jag träffat mannen i mitt liv och nu är jag 27.

Lev livet och njut av varje dag tillsammans men var lite fria också, ni kommer inte att ångra er.

• Elize

Om man överhuvudtaget ställer sig den frågan är svaret -JAA! Ni har ju om ni är så rätt för varandra, hela livet på er, vadan dena brådska??

• Amy1

Jag tycker att man är alldeles för ung att gifta sig när man är 18 år! Det är ju först då livet börjar och man ska leva lite innan man går och gifter sig! Även om man inte tror man har behov av det, så kommer det förr eller senare. Jag vet att man kan vara upp över öronen förälskad när man är 18, men varför ha så bråttom?

• sweet saint

harligt att alla ser denna fraga pa dessa satt!
    For nagon manad sen sa var den en tjej som fragande samma sak och var man da en som skrev liknande som de flesta gor har, vart det varldes pahopp tillbaks och man kunde helt enkelt inte fortsatta lasa traden.
    Ar man saker sa ar man, men nar man ar sapass ung i alder (aven om man ar mer mogen an ex sina kompisar), sa finns det ingen anledning att stressa" utan njut av en sadan handelse som detta dock ar, och ta det senare..

Men nog ar det harligt och vara sa saker pa nat som detta i sitt liv!!!

Lycka till i framtiden Roosa!!!

Svar på tråden Är vi för unga?