• chili32

Bra guldsmed som gör ringar i platina?

Popcorn: Vad blev det för ringar? Har du bild? Vad gick de på..letar efter en guldsmed i Stockholm som är duktig som måste anpassa min viselring till ny förlovningsring i vit guld..

• chili32

Popcorn: Tack för dit svar!!

Idag var jag hos dem efter din rekommendation. Vi vill ha kraftiga ringar i vitguld. Nu kanske den här tråden handlar om platina. Men ville fråga dig ändå. Och min skulle gå loss på 5000 (4.5 mm bred och 2-3 mm hög - slät som är lite uphöjd i mitten) så den kommer att anpassas till vigselringen. och hans 6000 (6 mm och 2 mm hög - halvflak). Så totalt 11000 för 2 handgjorda förlovningsringar. Jag fick ett trevlig bemötande. Och han verkade kunnig och visste direkt vad som skulle var bäst. Är det normal pris tror du? Vi får ju de som vi vill ha det. Jag har tid på mig att bestämma mig tills 9 jan. Sedan måste jag bestämma mig. Vill som sagt ha det fint gjort då man har ringarna förhoppningsvis hela livet

• chili32

Popcorn: Jo du har rätt. Det e det som är viktigast. Ska kolla lite mer på några fler rekommendationer. Tror ringarna kommer att väga totalt 20-25 gram tillsammas. Jo det finns Schalins men det funkar inte för mig då min måste beställas. Och det känns mer personligt med handgjorda har jag fått för mig Tack igen!

Svar på tråden Bra guldsmed som gör ringar i platina?