spiral
Du nämnde inte vanliga p-piller men antar att du testat det???? Eller?????
För de saker du nämner, som mini-piller, p-stav och p-spruta innehåller ju alla samma typ av hormoner = gulkroppshormon.
Du nämnde inte vanliga p-piller men antar att du testat det???? Eller?????
För de saker du nämner, som mini-piller, p-stav och p-spruta innehåller ju alla samma typ av hormoner = gulkroppshormon.
För övrigt så kan man bli gravid med alla typer av preventivmedel, men spiral är ett av de säkraste sätten att skydda sig. Absolut inte mindre säkert än det du hittills skyddat dig med.
Personligen skulle jag aldrig ens tänka tanken på spiral då man inte kan använda tampong när man har spiral och GLÖM att jag går omkring med binda när jag har mens. *haha*
Hormonspiralen har samma hormon som alla de andra preventivmedel du provat.
Det enda som inte har det är vanliga p-piller.
Du vet att man kan testa om man har anlag för blodpropp va??? Det är ett enkelt blodprov.. Det gjorde de på min innan jag började med p-piller.
Nej med spiral kan man inte använda tampong, tyvärr.
Hmm, oki, det är inte vad jag hört av de jag känner som har spiral i alla fall.
Sökte lite på nätet nu och den info jag fann var att man INTE ska använda tampong när man har spiral. Detta pga att tanpongen kan fastna i koppartråden vilket bla kan leda till att man kan dra loss/ut spiralen....osv....
Mitt råd är att fråga din barnmorska/gynekolog.
Men råden verkar ju olika eftersom mina vänner blivit tillsagda att inte använda tampong medan rugbytjejen tydligen blivit tillsagd att det inte är några problem.
Enligt den info jag fann på nätet så finns det dock en risk att tampongen fastnar i spiralen och du drar ut den, vilket kan vara smärtsamt... Men har du tur så slipper du råka ut för det.