• Frances

Akryl vs Gelenaglar

Hejsan, jag har tidigare gjort akryltippar så att säga, men aldrig gele. Nu har jag blivit erbjuden att göra gelenaglar, men jag har lite frågor...

Vad är det för skillnad på dessa? Håller gelenaglar sämre än akryl? Ser man någon kosmetisk skillnad?

Hur länge håller gelenaglarna, när börjar det se 'icke-nytt' ut så att säga?

Hoppas på snabba svar :)

• Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar
  • Sesselin

Jag har gelénaglar biosculpture tror jag produkterna heter. Jag tycker gelé ser mera naturligt ut än akryl. Gelé ska vara mera hållbart och nageln blir mera flexibel och inte lika hård som akryl.
    Du kan köpa ett överlack som skyddar gelénageln så utväxten inte syns så mycket. Utväxten syns efter ca 4-5 veckor på mig och jag går var 6:e vecka ungefär.
    Man kan få vilken färg som helst på gelénaglarna. Hoppas du har fått svar på din fråga.

• annki72

Jag har haft både gelé och akryl, gillar bäst gelé.
    Tycker de är mer hållbara.
    Jag går var 3-4 vecka då mina naglar växer fort.

• Frances

Jag vill sååå gärna göra det - jag såg ett erbjudande om gelenaglar, FAST 'problemet' är att erbjudandet gäller till 17 december, och jag åker på en resa lite efter och kommer tillbaks 15 januari. Min fråga är om naglarna är 'skitfula' efter 4 veckor? (Mellan den tiden alltså) eftersom jag inte kan fixa till dem i ett annat land, utan måste göra det i Sverige. Jag vill ju inte ha skiiitfula naglar den sista veckan där...

Svara gärna :D

• Sesselin

Det beror på hur fort dina naglar växer. Jag tror att gelénaglar är ganska internationellt så det går att göra det utomlands också.
    Jag använder överlacket och det döljer mycket tycker jag iallafall. Jag tror inte dom blir fula sista veckan.

• Frances

Vart köper man överlacket o hur mkt kostar det?

Tack för svar förresten :D

• Frances

Och om jag av ngn anledning måste ta bort naglarna helt, är det samma borttagningsmedel (nån sorts jättestark aceton eller vad det är) som för akrylnaglarna?

• Minimira

Jag har oxå gelénaglar men har provat acryl nu i en månad men jag trivs inte alls så jag ska till salongen och byta tillbaka till gelé i helgen. Mina naglar växer snabbt och dessutom är jag känslig mot utväxt så jag brukar gå på återbesök varannan till var tredje vecka. Ganska billigt på salongen där jag går så man blir inte ruinerad.

Frances: Nej gelé går ej att lösa upp i aceton utan måste filas bort. Det gör nagelteknologen på skonsammast möjliga sätt (min iaf).

• Frances

Hmm men då vet jag inte... är kanske akrylnaglar bättre då? Med tanke på att om jag nu skulle vilja ta bort naglarna så kan jag ju göra själv, annars tar de ju en massa betalt för att bara ta bort gelenaglarna? Jag bor i Stockholm så jag tror säkert de tar några hundra för att bara ta bort naglarna... ;)

Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar