• Frances

Akryl vs Gelenaglar

Hejsan, jag har tidigare gjort akryltippar så att säga, men aldrig gele. Nu har jag blivit erbjuden att göra gelenaglar, men jag har lite frågor...

Vad är det för skillnad på dessa? Håller gelenaglar sämre än akryl? Ser man någon kosmetisk skillnad?

Hur länge håller gelenaglarna, när börjar det se 'icke-nytt' ut så att säga?

Hoppas på snabba svar :)

• Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar
  • Frances

Jag vill sååå gärna göra det - jag såg ett erbjudande om gelenaglar, FAST 'problemet' är att erbjudandet gäller till 17 december, och jag åker på en resa lite efter och kommer tillbaks 15 januari. Min fråga är om naglarna är 'skitfula' efter 4 veckor? (Mellan den tiden alltså) eftersom jag inte kan fixa till dem i ett annat land, utan måste göra det i Sverige. Jag vill ju inte ha skiiitfula naglar den sista veckan där...

Svara gärna :D

• Frances

Vart köper man överlacket o hur mkt kostar det?

Tack för svar förresten :D

• Frances

Och om jag av ngn anledning måste ta bort naglarna helt, är det samma borttagningsmedel (nån sorts jättestark aceton eller vad det är) som för akrylnaglarna?

• Frances

Hmm men då vet jag inte... är kanske akrylnaglar bättre då? Med tanke på att om jag nu skulle vilja ta bort naglarna så kan jag ju göra själv, annars tar de ju en massa betalt för att bara ta bort gelenaglarna? Jag bor i Stockholm så jag tror säkert de tar några hundra för att bara ta bort naglarna... ;)

• Frances

Oj, kan du ge mig namn på salongen eller personen du går till, eftersom du sa att det var billigt? Och hur billigt är det? Om jag redan gjort naglar, kan jag gå till henne för ifyllning då, och plockar hon bort naglarna gratis sen om jag inte skulle vilja ha kvar dem? hur mycket kostar ifyllning?

Oj massor med frågor :)

• Frances

Just det jag glömde också fråga, gör hon också akrylnaglar, och hur mycket kostar ifyllningen isåfall hos henne? Jag har fått ett bra erbjudande om att göra naglar och jag kan välja akryl eller gele, men sen när jag ska fylla i så får jag betala normalpris igen, så jag vill gärna hitta nåt ställe som har billig ifyllning så att säga...

• Frances

Nu glömde du hemsideadressen juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :D :D :D

• Frances

Ah bra du upptäckte det själv! :D TACK!

• Frances

Men är det sant att akrylnaglar håller bättre än gele eller är det inte sant? Jag kan inte ha naglar som lossnar efter 2 veckor, eftersom jag ska vara borta i 3 veckor...

Tack så otroligt mycket parisian för länken!

• Frances

Hmm hur vet man om man har torra naglar eller inte? :) Jag tror dock jag har det eftersom mina flagar sig jämt och är allmänt tunna...

• Frances

Super Parisian, jag ska fixa! :) Tack!

Svar på tråden Akryl vs Gelenaglar