• nano

Började med Roaccutan idag

Hjälper till att puffa upp lite, men skulle också vilja fråga dig lite saker... Undrar hur mycket du betalade för roaccutanet, hur länge du ska vara på det och vilken dos du har? Kommer du att få uppföljande blodprov?
    Börjar misstänka att jag kanske också kommer att gå på det snart.

• nano

Tack för svaret! det låter ju ändå överkomligt, både med priset och behandlingslängden... Jag har tittat runt på ett amerikanskt forum (www.acne.org/messageboard) och sett så många som hamnat på höga doser i ett helt halvår, men 3-4 månader kan det ju vara värt, speciellt med tanke på alla krämer och sådant man provat lika länge utan att få någon effekt.
    Om du är intresserad av att läsa om folk som tagit roaccutan/accutan så finns det på forumet,under 'personal regimen logs,' och sedan under 'Post accutane logs,' lite inlägg som folk skrivit om sina erfarenheter av accutane. Bara ett litet tips.
    Hoppas att allt går bra för dig och att du slipper biverkningarna.

• nano

Klart att du ska fortsätta ta dem när du fått dem utskrivna... Jag tycker nog inte att det var så mycket skräckhistorier på forumet, det de flesta har upplevt var att de blev torra, och det får man nog räkna med att bli. Men det finns flera biverkningar som man kan råka ut för om man har otur, det är ju ett starkt medel..Samtidigt är det jättemånga som har tagit det och jättemånga som hjälpts av det. Du har dessutom en ganska låg dos så risken för biverkningar är inte lika hög.

• nano

Nettisen:
    Fick du någon försämring i början? Hur länge varade den isåfall?

• nano

Imperia:
    Roaccutan kan försämra funktionen av medel som är enbart gestagena, alltså minipiller, p-stav, p-sprutor och hormonspiral. Vanliga p-piller skyddar däremot som de ska.
    Vet inte hur det fungerar om man har typ kopparspiral, om man ändå måste gå på p-piller.

• nano

Hej Amandan,
    Hur är det med dig numera? Är finnarna borta? Har du sluppit försämringen i början?
    Är nyfiken på att höra hur det har gått för dig!

• nano

Vad kul, det låter ju jättebra!
    Och skönt att det blivit bättre.
    Själv går jag fortfarande här och velar...

Svar på tråden Började med Roaccutan idag