• amandan

Började med Roaccutan idag

började med Roaccutan idag, och nu håller jag verkligen tummarna för att det här kommer hjälpa, och att biverkningarna inte blir för tuffa!
    Jag undrar om alla märkte av en försämring innan de blev bättre?

• Svar på tråden Började med Roaccutan idag
  • nano

Hjälper till att puffa upp lite, men skulle också vilja fråga dig lite saker... Undrar hur mycket du betalade för roaccutanet, hur länge du ska vara på det och vilken dos du har? Kommer du att få uppföljande blodprov?
    Börjar misstänka att jag kanske också kommer att gå på det snart.

• bride no1

fattar ingenting av vad det är du börjat på, vad är det?Men håller tummarna för dig !! Vh johanna

• vixen not a tramp

Det finns hur många trådar som helst om detta ämne (starkt läkemedel mot akne) sök så kommer du garanterat hitta svar på dina frågor, och kommer kunna läsa om många med olika erfarenhet av detta preparat.

• amandan

Nano!
    Jag betalade runt 600 för 100 tabletter, ska ta 2 om dagen (20mg/dagen)så dom räcker ju i knappt två månader...dyrt men jag hoppas att det är värt det!
    Fick naturligtvis ta blodprov innan jag började med kuren, och sedan ska jag ta prov en gång i månaden under hela behandlingen. Det är sagt att jag ska äta dem 12-16 veckor, till att börja med iaf!

• knubbsälen

Hej tjejer, ush det där medlet är riktigt starkt! Hoppas det hjälper och att du får må bra undertiden.

• nano

Tack för svaret! det låter ju ändå överkomligt, både med priset och behandlingslängden... Jag har tittat runt på ett amerikanskt forum (www.acne.org/messageboard) och sett så många som hamnat på höga doser i ett helt halvår, men 3-4 månader kan det ju vara värt, speciellt med tanke på alla krämer och sådant man provat lika länge utan att få någon effekt.
    Om du är intresserad av att läsa om folk som tagit roaccutan/accutan så finns det på forumet,under 'personal regimen logs,' och sedan under 'Post accutane logs,' lite inlägg som folk skrivit om sina erfarenheter av accutane. Bara ett litet tips.
    Hoppas att allt går bra för dig och att du slipper biverkningarna.

• amandan

Tack för tipset! Ska kolla in det där forumet!

• amandan

Usch, har läst lite på det där forumet och det verkar ju fruktansvärt...bara en massa skräckhistorier överallt...funderar på om jag ska fortsätta ta mina tabletter!

• vixen not a tramp

Jag tycker du ska prata med din LÄKARE om din oro, och inte lyssna till historier från andra. Det ÄR ett starkt preparat, men det skulle ju inte skrivas ut om nackdelarna var fler änm fördelarna. Ring sjukvårdupplysningen bums, eller ring din läkare morgon. Det är trots allt medicin det handlar om.

Svar på tråden Började med Roaccutan idag