Började med Roaccutan idag
började med Roaccutan idag, och nu håller jag verkligen tummarna för att det här kommer hjälpa, och att biverkningarna inte blir för tuffa!
Jag undrar om alla märkte av en försämring innan de blev bättre?
började med Roaccutan idag, och nu håller jag verkligen tummarna för att det här kommer hjälpa, och att biverkningarna inte blir för tuffa!
Jag undrar om alla märkte av en försämring innan de blev bättre?
Håll ut!
Hur är det annars förutom att finnarna blivit lite värre? Har du blivit torr, eller märker du av andra biverkningar?
Har blivit lite torr i ansiktet, men inte så farligt än så länge. Känner att läpparna är på väg att torka ut och ögonen känns oxå torrare än vanligt, men annars har det inte hänt så mycket, tack å lov :)
Jag tog Roaccutan när jag var tonåring, men slutade med det när min doktor gjorde mig uppmärksam på mina försämrade levervärden. Jag började sen med p-pillret DIANE, vilket hjälpte mig helt och hållet att bli av med min akne. Så det rekommenderar jag!
Min hudläkare valde mellan att ge mig Roaccutan eller Diane. Men det blev roaccutan med tanke på min aknes "placering". Har mest runt käkarna/halsen och denna typ av akne är tydligen extra svår att få bukt med :( Men jag hoppas att roaccutanen tar död på det:)
JAg läste idag i kvällspressen att Roaccutan troligtvis ger biverkningar i form av nedstämdhet och ibland allvarlig depression. Ni som har testat, stämmer detta???
Har nu ätit Roaccutan i 4 veckor. De två senaste har varit ganska jobbiga med mycket uppblossande akne, men nu tror och hoppas jag att det håller på å vända! Ni som har ätit Roaccutan, har eran hud varit torr under hela behandlingen, eller ger det med sig med tiden? Börjar bli riktigt torr i ansiktet nu!
Edith
Jag har samma problem. Är det någon som har tips?