• amandan

Började med Roaccutan idag

började med Roaccutan idag, och nu håller jag verkligen tummarna för att det här kommer hjälpa, och att biverkningarna inte blir för tuffa!
    Jag undrar om alla märkte av en försämring innan de blev bättre?

• Svar på tråden Började med Roaccutan idag
  • anne på grönkulla

Håller helt med ElSt! Jag fick jättebra hjälp av roaccutan när inget annat hjälpte och minns inte att biverkningarna var så svåra. Men man står ju under ganska nogrann kontroll av läkaren under tiden. Hoppas det går bra!

• studenten

Hej,
    Jag har inte läst alla inlägg, men jag ville bara önska lycka till och hoppas att du snart märker resultat. Och även om det tar tid - misströsta inte, för det blir bättre, det vet jag

• amandan

Nettisen8!
    Jag har inte jätte mycket finnar, men tillräckligt mycket för att det ska vara ett problem. Har testat antibiotika och alla krämer men inget funkar, så nu är det Roaccutan som gäller.
    Jag äter 20mg, så jag har en ganska låg dos, och än så länge har jag inte märkt några biverkningar...men å andra sidan har det bara gått 5 dagar :)
    Märkte du nån försämring när du började? Jag är jätte orolig att min akne kommer blossa upp vilken dag som helst :(

• Febriaribrud

amandan, jag förstår din oro- men tänk inte så mkt på det.
    Risken är att det förvärras:)

Kroppen är en förunderlig manick!

Jag valde bort Roaccutan främst för att man skall vänta tre månader efter avslutat kur med att bli gravid och vi gifter oss om två drygt månader.

Lycka till!

• amandan

Är det någon som har sluppit försämringen i början och istället blivit "bättre och bättre dag för dag? ;)
    Om ni märkte av en försämring, när kom den och hur länge varade den???

• Nettisen8

Jag tycker inte att det blev så mycket värre i början utan det var mer att alla vita pluppar på knderna blev till finnar lite fortare så att säga. Och det är ju så att huden rensas ut inifrån och all smuts i huden skall ju ut så därför blir det en liten ökning i början när allt trycks ut sa min doktor. Och får man ingen försämring alls utan inget händer så tror jag dosen är alite för låg. Men man måste vänta 2-3 månader innan man får en högre dos utskriven för det tar mellan 1-4 månader innan man märker något som helst resultat sa han också till mig. Nu för några dagar sedan tycker jag att det började bli aningen bättre. Och jag fick mens igår så det är kul för innan mensen brukar det annars vara som värst!!Men jag har ett litet problem och det är att jag kan inte låta bli att klämma, jag bara måste. Brukar slå mig på fingrarna när jag ens närmar mig ansiktet men det går bara inte..

• bullisklubben

Jag åt Roaccutan för många år sen och blev helt kvitt min acne, jag hade inte ens en pormask. Mina naglar förstördes dock, de blev så tunna av medicinen att de sprack. Det var inte särskilt roligt men jag ångrade mig inte en sekund eftersom resultatet på huden var så fantastiskt. Man är så motiverad så man klarar av biverkningarna p g a att det faktiskt fungerar! Jag har haft problem med naglarna sedan dess men de är mycket starkade idag. Huden är lite tunnare efter behadlingen och lite känsligare mot t ex sol. Men jag har ingen acne längre! Lite fet hud har jag fortfarande men helt under kontroll. Dessutom så sa min hudläkare att om man har lite fetare hudtyp så får man inga rynkor när man blir gammal!!! Lycka till och hoppas att det funkar lika bra på dig!

• amandan

Ok, nu har det gått en och en halv vecka och jag tycker att min akne har förvärrats något, men inte så himla farligt. Jag hoppas att det inte blir så mycket värre än det här och att det vänder snart. Men det känns som jag kan stå ut med en hel del, bara det innebär att min akne försvinner i slutändan!

Svar på tråden Började med Roaccutan idag