Inlägg från: KCsMama |Visa alla inlägg
  • KCsMama

Kopparspiral

Hejsan! Jag hade min kopparspiral i ca 6 månader tog sen ut den för att jobba på syskon

* Gör det ont att sätta in den?
    För mig kändes det inte.

* Tar det lång tid att sätta in den?
    10 sekunder att sätta in den.

* Blöder man efteråt?
    Ja i några dagar.

* Har ni mer ont vid mens med en kopparspiral?
    Nej,

* Blöder ni mer vid mens?
    Vet inte, kanske lite.

* Har ni mellanblödningar?
    Nej inte en enda gång.

* Tycker ni det är bra med kopparspiral?
    JA, suveränt. Behöver inte ta något piller varje dag. Inga hormoner och den sitter i 5 år. När jag tog ut min tog det 3 veckor tills jag testade positivt.

Ska snart sätta in en ny

• KCsMama

Mumsmums, ja det finns ju inget preventivmedel som är hundra procent säkert mot graviditet, inte ens dubbla kondomer.

• KCsMama

Hon, vad jobbigt Men varför måste du komma då?

Jag ska dit den 15:e och hade precis mens.

Kramar

• KCsMama

Idag ska jag sätta in min! Kl 15.00 närmare bestämmt. Usch vad nervös jag är!

• KCsMama

Har hört att man kan ta alvedon innan för att lindra ev smärta. Hur långt innan ska man ta dem då så de hinner ge effekt?? 1 timma?

• KCsMama

Jo för mig biter alvedon på mensvärk iaf . Jaja, tog två strax innan jag läste ditt.

• KCsMama

Allt gick jättebra! HAde en jätteduktig barnmorska som verkligen visste vad han höll på med

• KCsMama

Hej igen, undrade lite över det här med tiden efter spiralen.

Hur länge har ni fått rådet att avstå med samlag mm? Förra gången har jag för mig att det var 5 dagar men nu sa de en vecka.

• KCsMama

Imperia, tack för svaret

Jag slutade blöda efter 2 dagar. Eftersom jag har koppar ska den ju fungera direkt oavsett insättningstid?? Satte in den 2 veckor efter mens.

Kramar//Jennie

Svar på tråden Kopparspiral