Inlägg från: bröstkaramellen |Visa alla inlägg
  • bröstkaramellen

BRÖSTFÖRSTORINGSTRÅDEN!!!!!! Endast för dom som vill, ska och har gjort!

Hej!

Är ny här men har nog läst alla inlägg i bröstförstoringstrådarna känns det som

Jag har varit på konsultation och fått rekommendationen 280cl gelehallon (McGhan) ÖVER bröstmuskeln. Detta efter en massa mätningar av hud och omkrets m.m.

Jag är så himla osäker på det här med ÖVER muskeln. Blir det lika bra?

• bröstkaramellen

Linkita

Jag kan känna igen det där med lite häng, med betoning på mycket lite sådant. Men kirurgen nämnde inte heller något sådant alls. Däremot hade jag så mycket vävnad "upptill" att det skulle fungera att lägga inplantatet över och då gjorde han helst så. Kliniken är Art Clinic, GTBG.

• bröstkaramellen

Linkita

Jag gör nog det - kollar med någon mer klinik. Men om alternativet är bakom + med ankarärr (som jag hört kan bli alternativiet vid LITE häng) så vete sjutton. Tar nog hellre framför då. Är rädd för att ärren blir fula på mig.

Finns det någon med erfarenhet av just inlägg framför muskeln så får ni jättegärna berätta lite om hur ni upplever det. *Tacksam*

• bröstkaramellen

Ska ringa i morgon och ställa lite fler frågor. Jag vill helst ha gelehallon men vet inte så många kliniker som lägger in det... Bor mitt emellan Göteborg och Stockholm skulle man kunna säga. Några tips?

• bröstkaramellen

Kom på en sak till

Har hört att man kan ringa och kolla om kirurger fått anmärkningar. Vart ringer man då? Kan man även kolla om kliniker fått det? Eller någon statistik på hur många operationer de gör? (Jag vet inte alls några "kända" kirurger som ligger i någon slags "Sverige-topp" ;-:)

• bröstkaramellen

Pickolina

Tack! Ska ringa nu på morgonen.
    Det är verkligen en djungel...
    Kan inte någon som kan - alltså inte jag - starta en tråd där alla kan rekommendera kända kanonkirurger till oss andra bortkomna

• bröstkaramellen

Hej igen. Verkar vara ensam här idag

Jag har ringt och bokat ny konsultation på Akademikliniken! Känns jättebra. Samma pris för hallonen och proffsigt bemötande. Ska dit om två veckor. Längtar!

Någon med erfarenhet därifrån.
    Ska tillägga att det jag nog är mest rädd för är hur i hela friden jag ska hitta dig *gulp*. Några bra tips om man kommer söderifrån mottages tacksamt.

Kram på er. Fortsättning följer...

• bröstkaramellen

Maandy

Har du opererat dig, eller menar du att du också väntar på konsultation. Jag är pirrig

Vilken klinik ska du till?

Jag ska kolla upp vart Kungliga Tennishallen ligger. Skulle du rekommendera tåg och tunnelbana eller bil?

• bröstkaramellen

Maandy:

Jag ska komma till Magnus Hober. (Känner ju inte till någon där egentligen).
    Vem var du hos?

Vart valde du att operera dig?
    Vill du berätta lite om hur det gick och hur du har haft det under dina två veckor.

Kram!

• bröstkaramellen

Maandy:

Låter som om du är nöjd alltså. Härligt

Svar på tråden BRÖSTFÖRSTORINGSTRÅDEN!!!!!! Endast för dom som vill, ska och har gjort!