Stenungsund 2006 Del 2
Hej allihop!
Vår tråd försvinner för svar om ett par dgr, så jag tänkte att det är lika bra att starta nästa nu!
Hoppas vi blir fler och får lika mkt bra tips och hjälp i den här tråden!
Hej allihop!
Vår tråd försvinner för svar om ett par dgr, så jag tänkte att det är lika bra att starta nästa nu!
Hoppas vi blir fler och får lika mkt bra tips och hjälp i den här tråden!
Hej !
Augustibrud06 och Hemligt: Tack för välkomnandet och tipsen på catering! Hade inte hört talas om restaurangbriggen innan så nu har jag kollat in dem oxå. Verkar jättebra!
Tack så mycket!
Esereth :
Vad roligt! Berätta allt!!! Var ska ni vigas, var har ni festen, vilken tid på dygnet mm?
Vi ska vigas utomhus nånstans av en Solveig från Tjörn. Kl 16 har vi bestämt med henne. Festen/middagen kommer vi att ha på Bergabo.
gnizz
jag har jobbat på stenungsbaden, en väldigt kort tid och för ganska längesedan. Sviterna är jättefina! Tror de höll på att bygga en ny svit när jag var där och den har inte havsutsikt (har jag för mig) men de andra har det.
Om du undrar nåt så kan du alltid maila stenungsbaden och ställa de frågor du har, dom brukar vara väldigt snabba med svar.
gnizz: Vi har bokat svit på Stenungsbaden, fast utan att ha kollat hur dom ser ut! Lite korkat kanske, men vette katten om det jag kommer att fundera över på bröllopsnatten är hur sviten ser ut! Hehe
SaT: Den präst som jag talat om tidigare (och som vi har valt att byta ut) kan du hitta på Morlanda pastorats hemsida (kyrkoherde)... jag har dock absolut ingen aning om vad han skrivit på för olika listor. Vi hörde en del rykten innan, men jag tycker att man ska ge folk en chans. Vi åkte ut på en gudstjänst och bildade oss en egen uppfattning och bestämde därefter att vi ville ha någon annan. Mitt tips till er är att göra det samma, alltså besök en gudstjänst, eller be att få träffa honom innan ni bestämmer er! Kan vara värt att tillägga att om man väljer att ta en annan präst än honom så måste man också skaffa en egen kantor... Fast det brukar ju vara lite lättare att fixa än en ny präst...
Grönt är skönt: Då är det honom vi ska vigas av enligt plan. Nä, jag försöker att tänka bra tankar och skulle vilja träffa honom och skaffa en egen uppfattning. Det är bara så svårt att gå på en gudstjänst när man bor 40 mil bort... Men vi ska försöka ha ett möte med honom för att planera så får vi se hur det känns. Tack för ditt svar!
SaT: Oj 40 mil! Ja då förstår jag att ni tycker att det bli lite väl mycket att åka för att gå på en gudstjänst! Men å andra sidan kan ni ju faktiskt ringa honom också, det uppmanades vi att göra av pastoratet!
Hoppas att det löser sig för er i alla fall!
SaT
Vill du ha listan över präster som skrivit på listan mot homoäktenskap så kan jag maila dig den.
Hemligt ( fast inte längre)
Tänkte göra det, hoppas de har bilder som de kan skicka med.
Grönt är skönt
Vad fick ni betala för den och hur många rum är det?
Gnizz, det får du gärna göra fido200@hotmail.com.
Grönt är skönt. Jag har en förhoppning om att kunna åka uppåt en helg framöver för att kanske träffa frisör och präst, känns lättare att prata i verkligheten än på telefon. Vi får hålla tummarna på att det känns bra.