Inlägg från: Rixie |Visa alla inlägg
  • Rixie

14 Januari brudar!!

Vi gifter oss också den 14 januari.
    Klänning, ring, näbb kläder till min brorson är köpta. BG kläder, brudbukett, näbb bukett och crosage är beställda.
    Fotograf, ansiktsbehandling, brudmake up och håruppsättning är bokade.
    Vi har varit till festlokalen och provätit bröllopsmiddagen samt gått igenom alla detaljer inför den stora dagen. Dock är inte alla vinerna bestämda. Av bordsdekorationerna är i stort sett allt köpt. Dock har vi inte beställt blommorna fast vi vet vad vi vill ha.
    Vigselprogram, festprogram, bordsplacering samt placeringskort är påbörjade och vissa av dem nästan klara. Pratade precis med kyrkan och de har inte bestämt vilken präst vi kommer ha ännu så jag är lite strssad över det. Dock är psalmer mm redan avklarat med kantorn.
    Dock har inte Bestman några kläder ännu samt att kompisens dotter(brudnäbb nr 2)vuxit ur den klänning som det var tänkt att hon skulle ha på sig så det får vi försöka fixa under veckan.
    Vi ska även träffa fotografen i morgon för att gå igenom alla detaljer med henne, samt att jag lämnade in ringarna i måndags för putsning av förlovningsringarna och gravering av vigselringen.

• Rixie

Ja just det, musik till festen är inte fixat ännu. Det har min m2b lovat att fixa så det gör han väl veckan innan.
    Vi gifter oss i kungälvs kommun strax utanför Marstrand. Vi är båda från Värmland men bor utanför kungälv.

• Rixie

Nej. Inte riktigt än. Men det kommer väl.
    Jag är bara lite stressad eftersom dom inte har bokat präst ännu samt om jag kommer få tag på en näbbklänning. Men jag jobbar på det.
    Det kommer iallafall bli svensexa för min blivande på lördag. Jag tror att han misstänker något. Det är ju inte så många lediga helger kvar, med tanke på jul och nyår.
    Själv då är du nervös?

• Rixie

Jag har köpt en vit "fuskpäls" halvlång med matchande vantar till. Fick tag på den via annons på BT och inte speciellt dyr heller 400 kr, så jag är ganska nöjd med den.

• Rixie

Skönt. Jag har äntligen fått tag på en näbbklänning. Den kommer med posten under veckan. Hoppas bara att den passar.

• Rixie

Har äntligen fått allt klart med prästen så nu kommer jag lägga på ett kol med vigselprogrammen. Näbbklänningen kom i torsdags och den är lite stor så min svärmor kommer att hjälpa till att sy in den mellan jul & nyår. Det är inte långt kvar nu. Hade en mardröm om bröllopet i natt. Den var inte kul.

• Rixie

Huu. Nu börjar det närma sig med stormsteg. Hur går det för er andra??
    Vi hade vigselsamtal med prästen i går det gick väldigt bra så nu behöver jag inte oroa mig för det. Vi träffade kantorn också så idag ska jag försöka fixa ihop vigselprogrammet och få iväg det till tryckeriet. Festhäftet blev klart igår så vi ligger ganska bra till. På fredag skall jag iväg och prova klänningen igen och få den uppsydd. Hoppas nu att jag inte har gått upp för mycket i vikt(Ska ha en liten bebbe i mars). Planen var att vi inte skulle ha barn just nu utan vänta och gifta oss först men det blir inte alltid enligt planerna. Näbbklänningen har blivit uppsydd så där är allt klart. Har även beställt tårtan samt att min M2B har bokat övernattning och transport till gästerna. Han har även lovat att fixa musiken till festen under veckan, vi får väl hoppas att han hinner med det. Dock uppstod ett problem den 22 dec, de kläder som min blivande skall ha på sig hade kommit till affären och han skulle iväg och prova dem, då hade det blivit fel i beställningen så han hade fått kläderna i helt fel färg. Stoleken var dock rätt så på fredag skall vi iväg igen och prova kläderna och då skall det förhoppningsvis vara rätt. Tänkte prata med floristen under veckan för att beställa buketter till borden under festen. Sen är det väl inte så mycket kvar. Skall göra klart påsarna med fågelfrö som skall användas utanför kyrkan under veckan jag har gjort 40 st så jag har några kvar att göra.

• Rixie

Vår kompis gjorde klar den sista handpåläggningen på både vigselprogram och festprogram i går. Så nu är det bara att skriva ut dem och sy ihop dem. Tänkte först ha ett band som höll ihop dem men har nu ändrat mig så jag kommer sy med en ljusblå tråd istället. Kläderna är nu 100 %-igt klara och min M2B skall ringa och slutboka gästernas rum idag samt fixa över musiken till festen till vår dator.

• Rixie

Jag tänkte sy en raksöm precis i vikningen. Alltså i mitten av häftet. Jag vet inte om du förstår hur jag menar. Tänkte att det ser lite finare ut än om jag bara häftar ihop det. Jag vet ännu inte om det går att göra med fler sidor än två men de jag har sett blir väldigt fina.

• Rixie

Hur går det för er? Nervösa ännu? Jag är faktiskt inte speciellt nervös ännu, har nog inte fattat att det är på lördag. Vi håller på med de sista förberedelserna, några festhäften är inte ihop sydda och sen skall vi göra klart den stora bordsplaceringstavlan där alla kan se vart de skall sitta. Mamma skall hämta min klänning idag och svärmor skall hämta min m2b's skjorta i morgon (den var nämligen restad). I kväll ska vi åka ut till cateringfirman med vin & älgkött samt gå igenom de sista detaljerna. Min m2b skall även ringa och prata med taxibolaget så att allt stämmer med dem medan jag skall ringa och kontrollera att allt är okej med tårtan. Jag jobbar idag och i morgon men sedan kommer jag att vara ledig. Vi måste nämligen även storstäda huset för det blir väl en del gäster som kommer förbi och kollar på söndag. Mycket att stå i.

• Rixie

Här på västkusten skall det regna på onsdag så all snö kommer nog vara borta. På lördag skall det vara växlande monlighet och ca + 1. Vi hade tänkt att vovven skulle få vara med på korten om det var kallt och snö men det går ju inte nu. Vill inte ha leriga tassar på klänningen. Vi har hitills bara haft ett avhopp och det är min sambos mormor. Hon orkar inte med resan på 30 mil + att hon har svårt att gå. Vi har också ett överskott på killar 2 st nämligen men de fick sitta mitt emot varandra så de kan nog hitta på något kul att prata om. Dock har min M2B blivit väldigt förkyld, vi får väl hoppas att han piggnar till.

• Rixie

Vi har fixat taxibussar till gästerna som går mellan stället där de skall bo till festlokalen och tillbaka. Till kyrkan får de åka egen bil, hotellet ligger mitt emellan kyrkan och festlokalen så det blir enklare så. Vi skall åka i en svart XC90 till & från kyrkan. Min pappa har flera veteranbilar men bara tvåsitsiga cabbar och det funkar inte nu på vintern, samt att jag är gravid och jag tror inte att jag skulle komma upp ur någon av dem just nu. När min syster gifte sig så körde hennes man bilen och hon satt bredvid. Men det var ju i juni.

• Rixie

Lycka till nu alla mina medbrudar på Lördag. Jag kommer troligtvis inte komma i kontakt med någon uppkopplad dator from nu. Jag ska sticka lite tidigare från jobbet idag och är sedan ledig resten av veckan. Vi får väl stråla samman efter våra bröllop och dela med oss av våran stora dag. Kram på er alla!!

• Rixie

Ja äntligen!! Våra kompisar hade överaskat oss och ändrat vårt fordon, så efter vigseln väntade en 12 meter lång vit limosine på oss, snacka om vi blev överaskade. Hoppas att ni alla hade det bra!

Svar på tråden 14 Januari brudar!!