14 Januari brudar!!
Hej tjejer!
Har sett några enstaka tjejer som gifter sig den 14 Januari, liksom jag själv
Hur går det med planering etc?
Hej tjejer!
Har sett några enstaka tjejer som gifter sig den 14 Januari, liksom jag själv
Hur går det med planering etc?
Vi gifter oss också den 14 januari.
Klänning, ring, näbb kläder till min brorson är köpta. BG kläder, brudbukett, näbb bukett och crosage är beställda.
Fotograf, ansiktsbehandling, brudmake up och håruppsättning är bokade.
Vi har varit till festlokalen och provätit bröllopsmiddagen samt gått igenom alla detaljer inför den stora dagen. Dock är inte alla vinerna bestämda. Av bordsdekorationerna är i stort sett allt köpt. Dock har vi inte beställt blommorna fast vi vet vad vi vill ha.
Vigselprogram, festprogram, bordsplacering samt placeringskort är påbörjade och vissa av dem nästan klara. Pratade precis med kyrkan och de har inte bestämt vilken präst vi kommer ha ännu så jag är lite strssad över det. Dock är psalmer mm redan avklarat med kantorn.
Dock har inte Bestman några kläder ännu samt att kompisens dotter(brudnäbb nr 2)vuxit ur den klänning som det var tänkt att hon skulle ha på sig så det får vi försöka fixa under veckan.
Vi ska även träffa fotografen i morgon för att gå igenom alla detaljer med henne, samt att jag lämnade in ringarna i måndags för putsning av förlovningsringarna och gravering av vigselringen.
Rixie > Då ligger vi nog ungefär lika.
Själva har vi klart allt utom:
-Bordsdekorationer (kommer köpa blockljus och något annat smått)
-Vigselprogrammet (har ens inte börjat)
-Festprogrammet (det mesta klart utom menyerna och bordsplaceringen som ska skrivas in)
-Bordsplaceringskort (gör vi dagen innan, då någon som texar fint får skriva)
-Prata med präst (ska göras nästa vecka)
-Prata med kantorn (ska göras nästa vecka)
-Prata med fotograf (ska göras nästa vecka)
-Musik till festen, pappa & blivande man fixar.
-Göra ett kalkylprogram exakt hur dagen ska gå till (är på G, har en mall)
-Vigselringarna är klara, ska lämnas in på gravering dagen/dagarna innan.
-Transport från kyrka (pappa fixar)
En del små saker måste vi fixa dagen/dagarna innan då vi är bosatta i Sthlm men gifter oss i Skåne. Vi kommer bara komma ner 2 dagar innan vigseln. Så vi ska se till att ha mycket klart innan iaf.
Rixie > Vart ska ni gifta er?
Ja just det, musik till festen är inte fixat ännu. Det har min m2b lovat att fixa så det gör han väl veckan innan.
Vi gifter oss i kungälvs kommun strax utanför Marstrand. Vi är båda från Värmland men bor utanför kungälv.
Spännande, börjar du bli nervös/stressad?
Nej. Inte riktigt än. Men det kommer väl.
Jag är bara lite stressad eftersom dom inte har bokat präst ännu samt om jag kommer få tag på en näbbklänning. Men jag jobbar på det.
Det kommer iallafall bli svensexa för min blivande på lördag. Jag tror att han misstänker något. Det är ju inte så många lediga helger kvar, med tanke på jul och nyår.
Själv då är du nervös?
Hej tjejer! 14 januari var det här!
kul att det är fler som gifter sig detta datum, har sett ngn av er i januari tråden tror jag nog eller så var det ngn mer som var där!
iaf så gifter jag mig utomlands så jag ska vare sig ha blockljus eller cape på mig:)däremot är det ett katolsk bröllop m en lååång ceremoni och damer i långklänning o hatt och män i frockcoats. själv ska jag ha såväl klänning som, tiara som slöja... det ska nog gå bra även om jag är en jeanstjej:)
vi har kyrka, präst (m2b's bror)lokal m dekorationer för båda dagarna (såväl fest som mottagningen
kläder är klart för mig, min dotter som är tärna, samt m2b's syster som är andra tärnan. bestman och groomsmen är oxå klara m kläderna men min m2b har beslutsångest och kommer att sy upp kläder istället...
catering personal, samt maträtter e klara liksom bröllopstårta, fotograf och dj.
vi har ännu inte inköpt drycker men det e på g.
toastmaster, värdpar mm e utsedda o programmen är nästan klara.
vigselceremonin, körer och musik i kyrkan e klart men vad vi ska spela som "vår" låt efteråt på festen e ff ett mysterium
sen ska jag ha värmetåligt smink, kläder till dag 2, kläder till min mamma som ska med, ngn som fixar håret, blommor, möta prästen ,kolla inlokal och kyrak på plats, ja mkt som kommer att göras när vi är där.
Ja lite stressad är jag, men det ligger nog i min natur *S*.
Har precis flyttat i helgen + att jag har dö mycket på jobbet.
Har inte hunnit köpa en enda julklapp, och min bror kommer på besök på lördag och har han har precis fyllt 20. Har inte köpt ngt till honom heller.
Men det löser sig, har inte så mycket kvar i planeringen, och det går rätt snabbt (förhoppningsvis) att skriva ut alla festprogrammen etc.
Oms> Härligt att gifta sig utomlands, fick också ett ryck för 2-3mån sen att lägga ner allt och bara dra. Hahah, ibland blir man lite trött på all planering.
Rixie > Ska du har cape eller nån sjal? Har själv inte hittat ngt som jag vill ha