14 Januari brudar!!
Hej tjejer!
Har sett några enstaka tjejer som gifter sig den 14 Januari, liksom jag själv
Hur går det med planering etc?
Hej tjejer!
Har sett några enstaka tjejer som gifter sig den 14 Januari, liksom jag själv
Hur går det med planering etc?
Rixie > Då ligger vi nog ungefär lika.
Själva har vi klart allt utom:
-Bordsdekorationer (kommer köpa blockljus och något annat smått)
-Vigselprogrammet (har ens inte börjat)
-Festprogrammet (det mesta klart utom menyerna och bordsplaceringen som ska skrivas in)
-Bordsplaceringskort (gör vi dagen innan, då någon som texar fint får skriva)
-Prata med präst (ska göras nästa vecka)
-Prata med kantorn (ska göras nästa vecka)
-Prata med fotograf (ska göras nästa vecka)
-Musik till festen, pappa & blivande man fixar.
-Göra ett kalkylprogram exakt hur dagen ska gå till (är på G, har en mall)
-Vigselringarna är klara, ska lämnas in på gravering dagen/dagarna innan.
-Transport från kyrka (pappa fixar)
En del små saker måste vi fixa dagen/dagarna innan då vi är bosatta i Sthlm men gifter oss i Skåne. Vi kommer bara komma ner 2 dagar innan vigseln. Så vi ska se till att ha mycket klart innan iaf.
Rixie > Vart ska ni gifta er?
Spännande, börjar du bli nervös/stressad?
Ja lite stressad är jag, men det ligger nog i min natur *S*.
Har precis flyttat i helgen + att jag har dö mycket på jobbet.
Har inte hunnit köpa en enda julklapp, och min bror kommer på besök på lördag och har han har precis fyllt 20. Har inte köpt ngt till honom heller.
Men det löser sig, har inte så mycket kvar i planeringen, och det går rätt snabbt (förhoppningsvis) att skriva ut alla festprogrammen etc.
Oms> Härligt att gifta sig utomlands, fick också ett ryck för 2-3mån sen att lägga ner allt och bara dra. Hahah, ibland blir man lite trött på all planering.
Rixie > Ska du har cape eller nån sjal? Har själv inte hittat ngt som jag vill ha
Hittade en sjal i dag Ännu ett problem ur världen, härligt!
Å va skoj!! Hoppas den passar!
Vi satt och pysslade lite med vigselprogrammet igår, hur vi vill ha det etc.
Förhoppningsvis kommer våra föräldrar skicka upp listorna i helgen på vilka som kommer/kommer inte så då kan vi börja fixa klart lite till.
Rixie > Spännande, vårt är redan klart Skönt, sambon ska ha telefonsnack med prästen imorgon.
Vi bor ju 60mil från där vi ska viga oss så därför har vi ingen möjlighet att träffa prästen förrens dagen innan... tyvärr... Men men, tur att det finns telefon
Gjorde även klart placeringskorten och festprogrammet i helgen. Det som är kvar som ska in är bordsplaceringen och menyn. Men det är på G... känns bra!
Det där med mardrömmar känner jag igen, har själv haft flera stycken. Och då handlar dom om att inget kommer vara klart, jag hinner inte fixa håret, smink etc. Jobbigt
vinterbrud06 > Mohahhah, förlåt kunde inte låta bli att skratta. Vilken förvirrad en.
Jo lite orolig hade jag blivit.