• Cecilie

Är han otrogen?

Vad gör man om man misstänker ens blivande man (0m 10 dgr) vara otrogen??? Han bedyrar sin oskuld! Men det är så mycket som talar för att han skulle ha eller träffar någon annan! Det är allt ifrån att han inte svara i telefonen, inte är på jobbet som han sagt. Idag tex va det en tjej(när jag skulle betala i en affär) som undrade min kille heter XXX och om vi har en son som heter XXX. Och när jag frågade hur hon visste allt om mig å min familj så säger hon bara: Prata med XXX (min sambo). Han säger att hon ringt halov som halv trackaserat honom angående jobb hon vill ha utfört! Hon har ringt typ till å från i 1 1/2 år!!! Han säger att han sagt till henne att han inte vill ha något av hennes jobb, men att hon ringt endå... Vad ska man tro????? :(

• Svar på tråden Är han otrogen?
  • Cecilie

Nej nej, jag har aldrig tidigare tvivlat på honom eller ifrågasatt honom... varken han eller jag är den svarsjuka typen... Men detta är lite väl märkligt, och att komma hem utan ringen på sig (i fickan) och allt runt omkring (finns mycket mer än jag skrivit) kan ju få den mest säkra att ifrågasätta. I annar fall tycker jag att man är korkat godtrogen...

• Cecilie

Han o jag: Du har SÅ rätt! Han HAR bytt pin-kod på mobilen, å angående mailen VET han att jag kan kolla så den säkrar han väl... Härom veckan ifrågasatte han om vi skulle gifta oss av rätt anledning...!!!??? Idag sa han att han varit på jobbet å jobbat som f-n, medans kunden jag ringde sa att han INTE varit där sedan 12.30!!! Han vägrar svara i telefonen och kl. 16.15 ringer han hem å har inte "hört" telefon säger han!... Och hur f-n kan den där tjejen som jobbar i affären fråga som hon gjorde??? Och DESSUTOM blev hon förvånad och paff när hon såg min bebis i vagnen och frågade om jag fått en till!!!!!...........

• Cecilie

TACK! Vi har varit förlovade i 5 år, har 2 barn. Har konfronterat honom nu. Han fattar inte varför tjejen i affären frågat mig som hon gjort. Han "säger" att han skall dit och fråga henne om det. Angående telefonen har han inte "hört" den. Angående tiden hos kunden har kunden inte ens varit hemma och han fattar inte hur de kan säga att bara varit där till 12.30, han han säger sig varit där mycket längre, och sedan kollat på ett annat jobb innan han kom hem. Angående ringen: Den va av i måndags då han kom hem från ett "möte", där han hade telefonen på "ljudlöst" och inte hört när jag ringt... (?) Någon julshopping har han INTE varit på då vi inte skall köpa nått till varandra denna julen (vi åker utomlands och ska gifta oss, och behöver alla pengar dit, dessutom va min vigselring hiskelig dyr att göra). Han va i alla fall hemma och åt nyss och tog själv upp detta med min misstänksamhet. Han säger att mycket dumt har han gjort i vårat förhållande, gällande pengar, inköp mm mm, men ALDRIG NÅGONSIN gjort nått sånt som att varit otrogen, och han inte har träffat någon bakom ryggen på mig och aldrig skulle kunna det heller... HJÄLP! Vad ska jag tro???...

• Cecilie

Vi ska gifta oss om 10 dagar! (va i alla fall planerat så)... Men nu vet jag varken ut eller in... Mår piss! Och inte gör det saken bättre av att min mamma gick bort nyligen (som va mitt allt). Skulle verkligen behöva prata med henne nu :(
    Kan han verkligen bedyra sin oskuld SÅ mycket som han gör om han ljuger? Ska jag välja å tro att det är slump allt ihopa? Å tjejen i affären då? Ska jag följa med när han åker dit? Hur ska jag annars lita på vad han säger till henne? Han vet inte att jag kollat hans telefon å att han bytt PIN koden... Dessutom vet jag inte hur man kollar i hans mobil (kan inte ericssons menyer). Nu tänker jag inte diskutera detta mer med honom. Jag får anta att han talar sanning då (?)... Men det känns skumt... Det va bara ett par månader sedan han frågade om vi skulle gifta oss... Igår (och flera dagar innan) har han sagt att han älskar mig så mycket, att jag e så underbar å fin (hans ord :)...) Att jag e så gullig i flätor mm mm... Han har velat mysa mycket, kramats pussas... Och igår när han sa att han verkligen älskade mig så himla mycket... Kan man säga så ena dagen å sedan vara så falsk den andre?

• Cecilie

Men det e svårt att vara detektiv med det jobb han har (snickare)... Han lever dygnet runt med sin kära mobil, å mailen använder han aldrig å vet att jag kan gå in på dessutom. SMS skriver han aldrig... (inte till mig i alla fall)... Nu skulle han vara bort i 1 timma och har varit borta i minst 2... Nu känns ju allt misstänksamt gällande honon... Men TÄNK OM jag har fel! Tänk om jag skjuter upp giftermålet å felaktiga grunder. jag har aldrig haft anledning tidigare att misstro honom om nått...??? ;(

• Cecilie

:) Ja visst vore det ju toppen... men nu e det så att det gör han inte, han är inte typen som "överraskar" med något. I början när vi träffades va han det... Då va det blommor och smycken till jobbet, massa fina smycken i present, mm mm... men inte nulängre... Är inte ens säker på att OM vi gifter oss att han har fixat någon morgongåva...

• Cecilie

**vi**: Tack! Det är precis så det är. Det är inte lätt att säga att man skall skjuta upp giftemålet pga spekulationer, för jag har inga kronkreta bevis! Idag när han fick se vigselringen som jag hämtat log han å tyckte den va så himla fin och sa att den skulle sitta på min hand hela mitt liv...(?) Är det JAG som är nojjig??? Vi har 2 barn ihop och det är inte så lätt att bara lämna honom eller ställa in bröllopet pga av något som jag inte vet om det är sant. Idag tex när jag var på bageriet vi beställt tårtan ifrån så ringde han precis. Jag sa att jag va och pratade om tårtan. Då blev han lite förnärmad nästan och sa att det skulle vi ju göra tillsammans i slutet av veckan, och att han oxå ville vara med. Så jag fick gå därifrån utan att diskutera detaljer med dem. Den ena saken talar emot den andre och jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Men OM jag måste göra ett val så blir det nog endå så att jag genomför giftemålet, då det nån stans säger mig att annars hade han blåst av det innan... Vi åker ju som sagt på lördag... Och OM det e så att det kommer fram nått i efteråt så har i alla fall JAG varit ärlig hela vägen, och givit honom sådant förtroende att jag valde att lita på honom. Då får HAN bära hundhuvet. Den kanske är en chansning, men det kan det vara även om jag misstror honom och ställer till det för mig på felaktiga grunder. En sak till, han har faktiskt ALDRIG försökt lägga någon skuld på mig eller bolla över det hela på mig... *Suck* vad ska jag ta mig till? Mina barn älskar oxå sin pappa, så jag kanske har en skyldighet till dem att lita på honom? Eller?...

Svar på tråden Är han otrogen?