• Anikki

Budgeten drar iväg!

Hejsan alla glada brudar!

vi hade lagt ett tak för vad det får kosta runt 40 000 kr och nu har det dragit iväg så nu ligger vi runt 49 000kr tur att vi slipper ta lån annars hade vi nog suttit rätt länge med och betala av...så det får kosta vad det nu kostar. Men båda jag och sambon vill inte lägga mer pengar än 50 000 iaf. Vi får det sås om vi önskar ändå...
    Längtar till den stora dagen.

Vad har ni för tak? Och drog er budget iväg mer än väntat?

Tänk att det alltid tillkommer massor...

Kram

• Svar på tråden Budgeten drar iväg!
  • Bröllopstokiig

Våran börjar också kila iväg (budgeten alltså).
    Hade ett tak på 35000:- ,men det närmar sig 45-50000:-

• ElSt

Just nu har ett par oförutsedda utgifter (som inte rör bröllopet) slukat nästan hela vårt sparkapital. Vi hade satt ett tak på 40 000 kr och var fast bestämda att inte låna utan spara ordentligt innan. Nu är det inte längre säkert att vi kan spara ihop så mycket och tvingas antingen låna eller skära ner rejält. Problemet är att vi från början bestämt oss för ett "budgetbröllop" och slimmat så mkt som möjligt...

• Zozo

Vi har sja med att halla var (stora) budget i schack.. Vi försöker halla nere kostnaderna pa alla smagrejjer runt om.. Det är ju ofta de som drar iväg. Vi har nämligen hyran av stället som är den stora basavgiften som vi inte kan ändra, sa det far bli resten som halls nere.

• Vickan29

Vårat går på ungefär 40000 utan resan. Usch, en del saker jag redan köpt vill jag inte ens skriva in i budgeten. Blir rädd av alla siffror. Vi skulle kunna ha en högre budget men är alldeles för ekonomisk för det och försöker dra ner på alla kostnader.

• Chilianna

Vi har försökt slimma kostnaderna rejält och hade sagt 30 000 med 55-65 gäster. (Bla gratis lokal och billig håruppsättning, hemgjord brudbukett, o.s.v..)
    MEN nu har, mycket eftersom jag köpte en klänning för 6500 inkl allt, budgeten rusat iväg. M2bs föräldrar bidrar med vinet- men köper det i Sverige då de inte hinner till Tyskland (vi åker ev om vi får pengarna, det blir ju billigare för dem) sen får vi ett par tusen av mina föräldrar. Så totalsumman kommer landa på 40 000 Ev+. Men vi kommer ha betalat max 35000kr så det känns helt ok och det finns inget mer att spara in pengar på (mer än fotograf då) nu för då får vi det inte som vi vill!

• KCsMama

Vi har ett tak på ca 100 - 150tusen för ca 100gäster INKL en resa på 20-40000kr. Fast det är några år tills dess så vi hoppas att vi kan spara ihop det annars får vi sänka kostnaderna helt enkelt

• msbine

Satte en budget på totalt 60.000kr för 60pers ink allt, men är nu uppe i 80.000kr ex bröllopsresa... Så vår budget har sprungit iväg ordentligt...

• flower06

Det är svårt det där med pengar o det är lite upp till hur man vill ha det. Vi har valt att göra mycket själva, vilket har sina nackdelar, mer jobb o grubblerier framför allt. Vi la en budget på 70 000, och har nu insett att vi nog inte kommer att behöva lägga så mycket pengar, troligtvis 50 000, vilket är mycket ändå tycker jag. Men som sagt vi har inte kommit fram till den stora dagen..så man vet aldrig.

• ladyoups

Hejsan!

Vi ska gifta oss den 23 september 06 och lagt ett tal på 40 000:-. Än så länge håller vi den. Men det är långt till september och det är en del småprylar kvar att ordna.

• Eorin

Vi hade ett tak på 70 000 precis som flower06, men kom undan med ca 52 000 kr. Det känns skönt när det blir billigare än man har tänkt!

Svar på tråden Budgeten drar iväg!