Inlägg från: Chilianna |Visa alla inlägg
  • Chilianna

Budgeten drar iväg!

Vi har försökt slimma kostnaderna rejält och hade sagt 30 000 med 55-65 gäster. (Bla gratis lokal och billig håruppsättning, hemgjord brudbukett, o.s.v..)
    MEN nu har, mycket eftersom jag köpte en klänning för 6500 inkl allt, budgeten rusat iväg. M2bs föräldrar bidrar med vinet- men köper det i Sverige då de inte hinner till Tyskland (vi åker ev om vi får pengarna, det blir ju billigare för dem) sen får vi ett par tusen av mina föräldrar. Så totalsumman kommer landa på 40 000 Ev+. Men vi kommer ha betalat max 35000kr så det känns helt ok och det finns inget mer att spara in pengar på (mer än fotograf då) nu för då får vi det inte som vi vill!

• Chilianna

Vissa saker, som klänningen, har blivit lite dyrare än planerat. Det som främst (eftersom vi räknar ihop utgifterna för även det våra föräldrar bidragit med) dragit iväg är att alkoholen kommer att köpas i Sverige istället för Tyskland, men det drabbar m2bs föräldrars plånbok- det var deras val! För de vill stå för alkoholen!

• Chilianna

Så egentligen håller vi vår budget sånär som på att klänningen blev nån tusenlapp dyrare än planerat. Men så fick jag min sincerity också

Svar på tråden Budgeten drar iväg!